När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
www.skulpturen.se
Jag har gjort en hemsida till en kompis och undrar vilket intryck den ger. Borde han kanske anlita ett proffs istället.... Tack snälla om ni tar er tid att kika in och göra er bedömning.
hej,
Allt är ju relativt, men eftersom du inte kallar dig själv "proffs" så antar jag att du är en glad amatör-och om så är fallet tycker jag att den är mycket bra. :bravo
Med relativt menar jag först och främst hur mycket du tog betalt.
MVH Billy
För sitt syfte tycker jag att hemsidan är bra! Tycker inte heller att det är fel att göra jobb gratis åt en vän om man själv vill (Samtidigt som man inte ska vara rädd att ta betalt om man själv vill)
Ett tips är att skriva till i formuläret någonstans "för att få prisinformation", så att man känner sig trygg i att man vet priserna innan man bekräftar köpet.
Fina skulpturer föresten, gillar de lite mörkare längre ner i "butiken"!
Man kommer aldrig först om man följer andras fotspår
http://www.hansomvet.com/
Tack för tipset om prisinfo, det har du ju rätt i! Det är så lätt att bli blind på det man själv gör. Ja, dödskallarna är verkligen fina. Beställ en - du kommer inte att ångra dig!
Bra gjord tycker jag allt men...
Överväg att ha en ren och skär "kontakta oss" flik eller ett sådant menyval.
Sen kan jag också tycka att gästbok inte tillhör Web 2.0 är så 90-tal men det är ju min högst personliga åsikt. Ett råd är att ta bort gästboken och integrera med sociala medier istället
Med vänlig hälsning
Carl Jonas
Följ mig på Twitter
http://www.twitter.com/carl_jonas
www.carljonas.se - Blogg om företagande
www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd
Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
Sidan är bra gjord men jag håller med föregående gällande integration med sociala medier. Sedan gärna någon webbkarta i sidfoten. Och så skulle jag nog lägga till med lite mindre bilder i "till försäljning" med rundade kanter. Vid klick så skulle det inte bara bli en större bild utan en lite större bild i samband med lite mer information om objektet i fråga.
/Daniel
Angående gästboken, kan det inte vara så att man "slår till" om man läser goda referenser från andra kunder? Är det ett välkänt företag kan jag hålla med om att det ser lite B ut med gästbok. Att integrera med sociala medier är smart, men då krävs det ju att företaget är aktivt där. Tack för goda råd! Kul att få respons!!
Så är det helt klart, referenser är alltid bra att ha på hemsidan och en gästbok är ett sätt att göra det på som ger den lite "mindre lokala" känslan. Man skulle helt enkelt kunna kalla gästboken för "referenser" om man vill, eller ta de bästa citaten och lägga in på startsidan. Tycker dock inte det är den mest omedelbara åtgärden ni behöver göra utan något ni kan experimentera med. Det beror helt på vilket budskap man vill förmedla till besökaren såklart.
Man kommer aldrig först om man följer andras fotspår
http://www.hansomvet.com/
Hej. För att knyta ihop min åsikt rörande gästboken så hittar man snabbt inlägg som " Riktigt fina sidor det här. Grattis! Så nu kanske du får lite tid över till att slöjda igen. Ha de gott / AndersO", " Det var roligt att höra av dig på telefon och höra lite västerbottniska igen. Jag hittade din hemsida och fick se att det fortfarande inte är nåt fel på fantasin, otroliga alster.".
Det är så lätt att de man vill ska skriva inte skriver och tvärtom. På sociala medier kan de som inte känner till företaget hitta dit och då börjar det handla om marknadsföring. En gästbok är just en gästbok där företrädesvis anhöriga skriver för att vara snälla och inget fel i det men när det handlar om affärsrelationer så anser jag att det är viktigt att separera privatliv och affärsliv.
Men som du säger så måste man vara aktiv där. Men kan/orkar/hinner man inte finns det företag som det jag driver som kan lösa den saken åt er.
Med vänlig hälsning
Carl Jonas
Följ mig på Twitter
http://www.twitter.com/carl_jonas
www.carljonas.se - Blogg om företagande
www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd
Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
Har ni reggat er för facebook än?
Ni kan ju regga er så ni får namnet ni vill ha...samt att ni troligtvis får mer respons:-)
Med vänlig hälsning
Carl Jonas
Följ mig på Twitter
http://www.twitter.com/carl_jonas
www.carljonas.se - Blogg om företagande
www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd
Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
Jag skulle rekommendera att du gör det mycket enklare att hitta kontaktuppgifterna.
T.ex. att du lägger till dem i "texten" här:
http://www.skulpturen.se/designer-david-holmlund-1334984
och/eller att du lägger till en flik i menyn: kontakt
och/eller att du lägger in kontaktuppgifter direkt i "headern".
www.bunko.se - Träffa nya vänner
www.hyrakontorsplats.nu - Hyr ut kontorsplats
www.massagemotorn.se - Hitta massör
www.hälsoreseguiden.se - Åka på hälsoresa?
www.gratisikoner.se
www.victoriawagman.se
Jag tycker det ser bra ut i sammanhanget.
Några saker;
* Jag stör mig direkt på att färgerna skiljer sig marginellt mellan bakgrunden och div "holder" (#252525 vs #262626) vilket gör att det syns raka linjer i den annars mjuka bakgrunden. Samma sak med övergången mot bakgrunden för bilden (http://h24-original.s3.amazonaws.com/29551/10798247-J820J.png). Har bifogat två bilder där jag jämnat ut det i den ena.
* Om du vill vara petig: [url=http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.skulpturen.se%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0]http://validator.w3.org[/url]
* Det blir lite konstigt strukturellt när div "navigation" ligger på -38 px. Enklare att följa koden och fixa saker om elementen på sidan ligger i samma ordning som de visas.
Men som sagt, jag gillar sidan. Det jag nämner ovan är det jag kollar på som programmerare.
[attachment=165]Original.png[/attachment]
[attachment=166]Utjmnad.png[/attachment]
Jag tycker hemsidan är klart bra och trevlig med tanke på innehåll/nisch.
spontana reaktioner från mig.
- kanske skulle man kunna ha små miniatyrer i listan vid beställning. som det är nu så måste man som kund minnas namnet på sin skulptur.
- menyn försvinner och borde förslagsvis färgas runt om hela menyområdet.
Det var vad jag noterade under ett -snabbt-besök-precis-innan-lunch ;)
lycka till
/ Christoffer - www.simulo.se
--
www.simulo.se - The best a web can get
Användartester | Användartest