Utländska personer som vill etablera sig i Sverige

25
En bekant till mig som bor utanför EU frågade mig hur hon skulle gå till väga för att etablera ett företag i Sverige.

Vart hittar man sådan information?
Hon behöver antagligen ett tillfälligt personnummer och sedan registrera företaget hos bolagsverket och skatteverket som vanligt.

Någon som vet vart det finns info. om detta?

MVH Tony
Tony S www.varmlandbusiness.se [email protected]
355
1
[quote="Tony S" post=44148]En bekant till mig som bor utanför EU frågade mig hur hon skulle gå till väga för att etablera ett företag i Sverige. Vart hittar man sådan information? Hon behöver antagligen ett tillfälligt personnummer och sedan registrera företaget hos bolagsverket och skatteverket som vanligt. Någon som vet vart det finns info. om detta? MVH Tony[/quote] Jag menar det inte finns några restriktioner, såvida det inte handlar om olaglig aktivitet som människohandel o.s.v., för en utländsk medborgare utanför EU att bilda AB eller firma i Sverige. Du hittar alla blanketter på bolagsverkets hemsida. [url=http://www.bolagsverket.se/priser_avgifter/ab/]Se priser och avgifter här>>>[/url] Menar dock att någon får skaffa ett personnummer för att kunna registrera firman på sig, bankkontakter med BG o.s.v. Det är svårare i våra grannländer som Danmark, Norge ocg Finland där du måste ha en fast adress i landet.
25
Tack för länken, ska kolla det här. MVH Tony
Tony S www.varmlandbusiness.se [email protected]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.