Senaste inläggen

Lastlösning släpvagn

Jag håller på att ritar produkter i form av "lastlösningar" som bl.a kommer underlätta lastning och fastsättning av gods på standardsläpvagnar. Jag antar att den kommer behöva följa någon slags standard eller liknande då det är en del av lastsäkringen.

Min fråga är om det är någon som vet vart man kan vända sig för att ta reda på vad...

Kategori: Affärsidéer

näthandel för fantasyböcker?

Hej!

Har funderingar ifall jag ska dra igång ett företag som säljer fantasyböcker...

Tanken med själva idén är att sälja fantasyböcker som är begagnade och i stort inte finns på dagens marknad längre. Här talar jag om igenkända titlar inom fantasygenren som många känner till men ännu inte hunnit läsa och ej kan få tag...

Kategori: Affärsidéer

Website: Modellportfolio/Bildbyrå/Casting

Website tillgänglig på svenska, engelska och japanska.

Både website och koncept är mycket flexibelt och är tacksamt att introducera och implementera på nya marknader, även som franchise.

Vi överlåter varumärke, website samt bildrättigheter till marknadsföring (ca 100 mode och reklambilder).

Pris: 75 000...

Kategori: Till salu

Verksamhet inkl. Webbshop & Klädbutik i SoFo - Stockholm

Pris: 575 000 sek

Unik, omskriven och konceptuell butik i attraktivt läge i SoFo området - Stockholm, redo att tas över omgående av rätt person.

Webbshop med annorlunda gränssnitt som går hand i hand med butiken.

I sortimentet ingår ett unikt och handplockat utbud av herrkläder, accessoarer och inredning...

Kategori: Till salu

2 företag på en och samma adress?

Hej,

Om jag har en restaurang och jag startar upp ett företag till för att bedriva försäljning av färdigmat till olika butiker kan
jag tillaga den maten på min nuvarande restaurang?.

MVH, jocke

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Starta eget kursen med AF

De är så att jag går snart en kurs via af som heter starta eget.
tänkte undra med er här om någon av er har gått denna kurs?
vill kunna förbereda mig inför kursen, så när jag är där så vet jag redan tillräckligt mycket om den. tänkte på att jag vill gå kursen snabbare så jag öppnar min företag.
någon som har gått den ? eller ve...

Kategori: Allmänt

Hjälp med prissättning av städtjänster

Jag har nu haft mitt städföretag i ca 1,5 år med samma timpris.
Har blivit åtsagt flera ggr att mitt pris är för lågt och har nu kommit till skott att efterhöra vad ett lämpligt timpris för städtjänster ligger på. Jag har googlat lite grann men finner bara en jämförelse på nätet (Göteborg) där 12 städföretag lagt ut sina timpriser med ett s...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Tailored.se enkel webbutik som ska sälja märkeskläder.

Min webbshop har legat ute nu i knappt 1 vecka, www.Tailored.se vad tycker ni?

Kategori: Feedback

Komma undan Konkurrerande verksamhet

Hejsan. jag jobbar som lokalvårdare vilket innebär städning, golvvård och fönsterputs.
Jobbar för ett av de större städbolagen i världen. Just på min arbetsplats jobbar vi mot landstinget.

Min fråga är den: Jag skulle vilja starta en fönsterputsfirma vid sidan om, där jag framför allt inriktar mig mot privatpersoner.
<...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Sätta upp glasögon på företaget

Kan man sätta upp glasögonen på företaget? 8)

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Äga och hyra ut mindre hyreshus - företagsform, skatt m.m.

Först lite info:

Jag har ingen arbetsgivare idag men har en enskild firma (FIRMA A) som sysslar med litterärt och konstnärlig verksamhet. Jag beräknar att FIRMA A kommer ha ett resultat på ca. 0kr för år 1, och ca.200.000 före skatt per år för år 2, 3, 4, och 5.

Med sparpengar från en tidigare anställning vill jag star...

Finansiera ditt projekt via crowdfunding

En sida som är guld värd för er som söker finansiering till ert projekt är "FundedbyMe", en sida där folk kan gå in och stödja andras projekt.

Steg 1. Skriv en beskrivning av projektet som inspirerar andra.

Steg 2. Välj ut belöningar till de som stödjer projektet (t.ex. "För 500 kr får du två biljetter till showen)

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Online bokföring eller program på datorn

Hej!
Håller på att sondera terrängen gällande bokföringsprogram. Har laddat ned en demo från Björn Lundéns hemsida "e BL ekonomi" samt Vismas "Avendo eEkonomic".

Priset för båda programmen ligger runt 100-130kr månad och utifrån vad jag förstått är de onlineprogram som sparar och lagrar information på en extern server. Jag sl...

Vinstmarginalbeskattning

Hej!

Jag har några frågor om VMB, och dess användning. Jag köper/säljer endast begagnade varor på internet, samtidigt som vissa av mina inköp till själva företaget ej är begagnade exempelvis kontorsmaterial etc. Hur bokför jag detta, är det bara separata poster?

När jag säljer en vara till en kund, ska jag då på kvitt...

Kategori: Allmänt

Projektplats.se - fullt fungerande hemsida säljes

Säljer domänen Projektplats.se med tillhörande hemsida byggd i Joomla.
Sidan är ett komplett Projekthanteringsverktyg och det som behövs är lite innehåll och marknadsföring.

Sidan är funktionell och kräver ingen ytterliggare kodning för att köra igång.

Sidan har inga besökare vad jag vet om och är inte marknadsf...

Kategori: Domäner till salu

HUR FÅR VI FLER KUNDER TILL BUTIKEN?

Vår butik känner av lågkonjunkturen precis som många av de väletablerade företag som finns i vår kommun. Lågpris varuhusen poppar upp som svampar ur marken och tar marknad.
Vi behöver göra något för att kunden ska välja oss! Vi är ett litet företag, med 4 anställda, varav 3 i butiken och 1 på administration.
Det vore intressant att...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Betalt in för mycket moms

Ibland blir det inte helt rätt. När det var dags för kvartalsredovisning av momsen för OKT-DEC 2011 hade jag massor att göra och inlämningen blev redigt stressig. I samband med deklarationen nu så gick jag igenom bokföringen och upptäckte då lite fel. Jag har betalt in för mycket moms. Hur skickar man in en rättelse?

Sen undrar jag ä...

PRV ny Expert inom Immaterialrätt

Har du en fråga rörande Patent och varumärkesskydd? Ta då chansen och ställ frågan direkt till de som kan området bäst = Patent- och registreringsverket.

Här svarar Patent-och-Registreringsverket på dina frågor.

Kategori: Om Företagande.se

Eget kapital och egna uttag

Hej!
Jag har en fråga angående eget kapital, eget uttag osv.

Vid start av företaget så förde jag in att jag köpt varulager privat för 15000kr. Detta är ingångsposten för mitt varulager, och samtidigt krediterade jag eget kapital med 15000kr.
Alltså så är firman skyldig mig, från start, 15000kr, kan man säga.

avdrag för lokalkostnader?

Hej,
I min verksamhet så har vi haft kostnader för en lokal (läs butik). Kostnaden är 750 kr i månaden exkl moms.
Det finns en ruta som heter "Övriga ej bokförda avdrag" i deklarationen, ska man använda den eller hur gör man?
Eller har jag redan "dragit av" detta på företaget då jag redan betalt hyrorna med den enskilda firmans...