Senaste inläggen

Använda faktura.nu till faktureringen

Någon som har erfarenhet av faktura.nu?

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Hjälp av erfaren redovisningskonsult

Hej !

Jag behöver verkligen kontakta med någon erfaren redovisningskonsult

som kan ge mig tips och råd och som vet tex vilka avdrag man kan göra, vad kan man göra för att minska skatten etc.

Marita

Ansöka om lån utan tillgångar? Går det?

Jag har nu i två år haft mitt företag (webshop) och jag har ännu ej fått ut vinst, har haft inköp för samtliga kostnader men i och med att jag nu har all material räknar jag med vinst nu tredje året. Om det är normalt eller ej vet jag inte, dvs. hur långt de brukar räkna att man börjar kunna få ut ngn vinst?

Problemet är att varje vå...

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Fakturera restiden?

Jag har ett relativt nystartat företag och jag utför undervisning, men undrar hur jag ska fakturera restiden.

Det är inte milersättning det är på tal om, utan det jag avtalar med kunden är tiden det tar att åka tur/retur med centrala stan som riktmärke då jag åker kollektivt.

Min första fråga är, ska både resa och tjän...

Kategori: Allmänt

Använda mallar fån denna sidan?

Osäker på om detta är rätt forum, så flytta gärna tråden i så fall.

Har lastat ned mallen för lönebesked här på sidan.
Men jag får inte till det riktigt,dvs när jag lägger in lönen så räknar den ut lönen och skatteavdraget som jag lägger in, plussar den det på "utbetalt"
Istället för att "dra av" skatten.
Skulle...

Vill du sälja mer med hemsidan? Jag gör en gratis analys

Hej,

Är du inte helt nöjd med hur din hemsida presterar? Jag kan göra en analys av din hemsida och ge lite tips om saker du kan förändra för att effektivisera sidan. Det kostar ingenting, anledningen till varför jag gör det gratis är för att jag blir bättre på mitt jobb och hjälper företagare samtidigt.

Skicka ett medd...

Kategori: E-handel

Delägare / affärspartner sökes

Hej!

Vi driver en webbshop- försäljning av moderna kvalitets møbler på internet med vänliga priser. Det är unika produkter med ganska liten konkurrens men med många kunder. Just nu planerar vi öppna en butik (finns redan en lokal som kan vara aktuell, i ett attraktiv läge, i Södermanland).
Adress till vår hemsida kan fås efter...

Kategori: Söker/eftersöker

Expandera verksamheten till England och Tyskland

Vi driver ett företag som säljer surfing-produkter och vi har varit framgångsrika i Sverige och Norge. Vi ska nu expandera vår verksamhet bla. Tyskland, men vi behöver nu tips på strategiska modeller för denna expandering - hur går man tillväga för att komma in på en ny marknad dvs - hos nya återförsäljare?

Kategori: Företagande över gränserna

Köpa en present åt konsult?

Tjena,

Jag har haft en konsult som har gjort ett jobb åt mitt företag. Jag blev väldigt nöjd och skulle vilja köpa en flaska sprit och ge konsulten som tack. Är det lagligt att köpa en flaska sprit och ge åt en konsult? Vill göra köpet med företagskortet(Driver ett AB).

Hermes Design! Vi gör som du vill!

Tjena företagare!
Jag och mina två kollegor började just sista året på gymnasiet, teknikprogrammet.

Vi har läst och är kunniga i program som "Autodesk Inventor", "3d studio max" och "Alias automotive".

Vi har nu i trean en kurs som heter projektarbete, och vi har då beslutat oss för att starta ett företag som h...

Kategori: Affärsidéer

Tips på företagsnamn

Hej!

Jag skulle vilja ha lite feedback på ett företagsnamn till de företag jag ämnar dra igång.
Grunden i företaget är ett mobilt sågverk där kunder erbjuds att få sitt virke (timmerstockar) sågat hemma hos sig då jag kör dit sågverket. Vidare erbjuder jag hyvlade lister, golv, paneler mm. Då jag även äger skog och bor i Ber...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Bokföring vid förmedling av böcker och ersättning

Jag har en bokhandel och vill inkludera en förmedlingstjänst för privatpersoner och andra bokhandlare (företag).

Tjänsten är utformad (i båda fallen) så att säljaren förblir ägare av boken, vi har den dock i vårt lager, säljer den och för sedan över överenskommen utbetalning till säljaren. Kostnaden för tjänsten betalas inte direkt a...

Bokföringsprogram med resultatbudget och likviditets budget

Hej Forumet

Letar just nu efter ett bokföringsprogram där det ingår modul att göra resultatbudget och likviditetsbudget.

Tacksam för förslag.

Kvar i A-Kassa, SmåA eller inget?

Hej!

Jag jobbar idag 60% deltid inom en kommun (3 dagar i veckan) samt resterande tid med mitt egna företag. I nuläget har jag ett vikariat vid kommunen som sträcker sig till och med maj 2013, och därefter finns goda chanser till förlängning av deltidsanställningen (40-60%) under resten av 2013.

Min ambition är att på...

Lördagsutkörning? Går det?

Varken posten, dhl eller schenker har ju utkörning på helger så jag undrar nu om det finns ngt sätt man kan köra ut på?
Det är en vara som ska från gbg till stockholm till kund, posten använder ju sig av pex men när jag fick ett prisförslag på 8500 kr för leverans sved det i plånboken.

1500kr är väl det jag tycker skulle vara...

Bokföra löpnade försäljning på webbshop

Hej. Driver en webbshop som får ett par ordrar om dagen. Det skapas automatiskt en faktura till kund och antingen betalar den fakturan eller så står det på den att den är betald genom payson.
Jag vet att man måste bokföra dags-försäljning varje dag men finns det något sätt att komma runt det?
Hade velat bokföra alla skickade fakturor...

Hur bokföra detta???

Hej, jag har nyligen startat EF och ska redovisa enligt faktureringsmetoden. Firman är en målarfirma och jag vet inte hur aktiv den kommer vara så tycker det känns onödigt att köpa ett bokföringsprogram för tusentals kr om jag inte har nån större omsättning. Jag har iaf avslutat mitt första jobb och vet inte hur jag ska bokföra allt.

...

Bokföring av fakturaköp

Hej,
jag har i mitt företag köpt upp fakturor där jag betalt t ex 95% av fakturabeloppet. Hur ska jag bokföra detta? Hoppas någon kan hjälpa mig. Använder Visma Eget AB.
Tacksam för svar.

dubbla försäkringar

Hej
Mina söner har ett HB där dom har en anställd samtidigt som dom har startat ett AB.Hur gör man med försäkringar/ olycksfall / företag. *Givetvis har vi kvar för den anställde men ska ägarnas vara kvar i HB,dom har ju samma i AB. Känns lite dyrt att ha två?

Jämföra inköpspriser - tjänst?

Företagssam som man är vill man givetvis göra så billiga inköp som möjligt. I privatsammanhang använder jag mig av tjänsten Prisjakt för att jämföra varors pris och kvalité, men när det kommer till produkter som tiolitersdunkar med diskmedel för storköksbruk så blir det plötsligt mycket mer komplicerat.

Hur gör ni? Hur går ni till vä...

Kategori: Inköp