Senaste inläggen

IT-tekniker för telemarketing företag

Jag arbetar som IT-tekniker för företaget Itia och hjälper främst telemarketing företag att komma igång.

Istället för att ha en anställd som sköter delar av er IT-lösningar, har ni möjlighet att hyra in mina tjänster över en längre period för en mindre summa varje månad.

Jag erbjuder följande IT-lösningar:

Kategori: Till salu

Annonsplats på 50lappen

Hej.

Testa gärna att annonsera hos oss på 50lappen.se
Vi har nyligen börjat med annonsmöjligheter.
Vilket gör att vi har väldigt förmånliga priser nu.

Mvh

Kurs utbildning i Google

Vi söker en person eller företag som kan utbilda eller håller kurser i Google och alla dess möjligheter. Inte först och främst Google Analytics och Adwords, utan allt det andra som finns. T ex hur man kan bygga upp ett företag och använda sig av Google docs, crm, Gmail, kalender, appar och sen koppla ihop allt detta för att spara tid och få en över...

Kategori: Söker/eftersöker

UF-företag tagit fram ljushållare

Hej vi har gjort ett UF-företag och vi skulle vilja att du svarar på en marknadsundersökning! kommentera gärna.
Seriösa svar tack!.

docs.google.com/spreadsheet/view...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Företagsetablering i Finland

Tips och råd om vart man vänder sig för att starta ett företag inom produktionsområdena: djuruppfödning,forskning/avel, kött och chark.

Vilka/vilken myndighet vänder man sig till?.Finns motsvarigheten till LRF i Finland.

Någon här på forumet som har erfarenhet av företagsetablering i Finland.

// icko

Kategori: Företagande över gränserna

Marknadsföring av skola

Hej,

Jag har lite funderingar kring det här med marknadsföring av skola.
Vi är en liten skola med stram budget för just marknadsföring. Vi får, och vill inte, marknadsföra oss på ett sätt som uppfattas som reklam i den bemärkelsen, utan vill bara synas.
Dels för att få nya elever till skolan, men också för att föräldrar...

Företag - Slipp jobbiga säljsamtal!

Hejsan,
Efter att ha jobbat som säljare åt flera utav de ledande katalogtjänst aktörerna så har man märkt hur trötta företag börjar bli på dessa.
Skulle jag höfta så finns det idag upp mot 150 stycken olika företagskataloger med aktivt uppsökande säljare.

Som lösning på detta problem så har jag och andra med erfarenhet...

Kategori: Affärsidéer

Hur anmäler man en ny verksamhet till sitt Handelsbolag?

Vi är två delägare som driver en verksamhet under ett Handelsbolag. Vi tänker starta en ny verksamhet tillsammans under samma handelsbolag.

Kan jag anmäla den nya verksamheten online, eller måste vi skicka in något slags papper, och i så fall var/hur får jag tag på det?

Tacksam för svar!!

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Söker säljare

Hej!

Söker säljare som vill sälja min produkt till företag. Är intresserad av en provisionsbaserad ersättning. Tex % av order eller antal kr per såld vara.

Skicka PM vid intresse.

Vem /vad skall vi anställa? råd om HR-planering sökes.

Är det någon ombord här som kan ge någotsånär
erfarenhetsbaserade synpunkter på, och råd om,
en bemanningsplan som jag är inblandad i.

Ett tänkt affärsprojekt handlar om en webb-baserad
handelsplats som kan påminna lite om både
Blocket och Tradera till viss del.
Dock inte i den divisionen eller dim...

Kategori: HR - Personalfrågor

Äppeltexter (metaforiska galenskaper)

Vid en första anblick kommer du säkert se att denna text är skriven på ett litet annorlunda sätt och kan mycket väl förefalla sig, vid även den andra anblicken, som galenskap. Må så vara! Syftet är att dela med sig erfarenheter, upplevelser och insikter på ett sätt så att de flesta kan förstå oavsett bakgrund.

[size=2]Personligen tyc...

Kategori: Allmänt

Billigast frakt till utlandet?

Vet inte om jag la denna tråden rätt nu men flytta den isåfall..

Ni som säljer och skickar produkter till utlandet, vad använder ni er av för fraktbolag? Jag skickar mycket små paket (under 2 kg) och använder idag postens rek utland. Valde dem främst för enkelheten men tycker att frakten blir rätt dyr. Finns det billigare alternativ...

Samarbetspartner söks inom marknadsföring/försäljning

Hej.

Jag ska snart starta ett företag som ska inrikta sig på försäljning och marknadsföring.

Jag har drivit flera företag innan så jag har erfarenhet av att starta upp företag. Läser även på Handels och har även läst psykologi med inriktning på HR.

Planen nu är att starta ett företag där vi erbjuder en h...

Billiga USB-minnen

Erbjuder troligen Sveriges lägst pris på USB-minnen med egen logga på. Hör av er om ni är intresserade 🙂

MVH

Anders

Hur många använder Bing som sökmotor?

Hur många är det som söker på Bing mot Google i procent? Är det lönt att annonsera med sökord på sökmotorerna?

Avveckling/försäljning av aktiebolag?

Hej!

Min familj har ett aktiebolag där intäkter har kommit från en person som har arbetar som läkare ("hyr-läkare"). Nu skulle vi vilja bli av med det här företaget då läkaren numera arbetar som vanlig anställd.

All bokföring, redovisning exc har skötts väl. Vi har ett eget kapital på 100 000 kr i företag och vi vill...

Vinstfördelning inom ett kommanditbolag

Hej,

Jag driver ett kommanditbolag med min bror, vi jobbar både heltid på andra företag och detta KB är menat som en extra inkomst.

Vi har delat upp företaget på två olika områden, dvs;
Design och Landskapsarkitektur.

Naturligtvis vill jag inte beskattas för hans arbete inom landskapsarkitektur, l...

Företag som bedriver bilförsäljning - beskatttning av bilförmån

Ett företag som bedriver bilförsäljning av låt säg väldigt dyra bilar men ändå begagnade personbilar. Kanske Porsche, Mercedes och liknande av dyra modeller som har förmånsvärden på 15-30 000 i månaden. Kommer Skatteverket att kräva att ägaren/vd och/eller anställda tar upp beskattning av förmånsvärde på dessa? Eller på den dyraste av bilarna? Man...

Enkät: vilka redovisningstjänster behöver småbolag?

Jag har precis sagt upp mig från mitt tidigare arbete för att starta en redovisningsbyrå med inriktning mot små bolag - AB och HB. För att utarbeta rätt erbjudande skulle jag vilja att så många som möjligt besvarar denna enkät som behandlar vilka redovisnings- och bokföringstjänster småbolag söker.

Länken ska nu fungera

Vad kan man patentera?

Hej,

Jag undrar, kan man patentera ett speciellt sätt att lösa problem, t.ex. att använda program för att lösa problem, både i lösning och diagnostik, att folk då inte kan använda samma approach inom samma område eller är det endast produkter?

Generellt lite feedback på vad man kan och inte kan patentera skulle vara vä...

Kategori: Patent- och registreringsfrågor