Senaste inläggen

återförsäljare inom hälsa hud och hygien

Hej
Är det någon som har intresse för att bli återförsäljare för produkter inom hälsa hud och hygien . Man kan starta eget företag om man har intresse eller arbeta för företaget med provision . Företaget är börsnoterat och ligger på topp i Usa enligt tidningen Forbes

Hör av er så berättar jag mer !

Mvh
...

Kategori: Söker/eftersöker

Starta företag som 15 åring..

Hej!

Jag vill verkligen starta ett företag, jag har ett jättebra namn, idé och jag har till och med startat i förväg och jag tjänar 4-5000 i månaden nu. Imorgon har det gått två månader och jag lägger ned ungefär en timme i veckan.

Men jag vill inte fortsätta att göra det svart, jag vill vara laglig, på rätt sida av la...

Kategori: Affärsidéer

Kort tid för redov.byrå att bokföra arbetsg.avg. Lösning?

Hej,

Om man tänker sig starta en redovisningsbyrå, hur löser man då bokföringen av arbetsgivardeklaration och lön etc rent tidsmässigt?

Anta att vi är i februari månads slut. Jag tänker mig att man vill få in verifikat, bankkontoutdrag etc. för februari från kund tidigt i mars månad. Det ger väldigt få dagar för bokför...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Finansiering för delägarskap?

Hej,

Jag har blivit erbjuden delägarskap i en mindre kommunikationsbyrå, där jag också jobbar. För att det ska kännas angeläget skulle jag vilja ha åtminstone 20 %. Det skulle å andra sidan kosta mer än jag har på banken. Går det att låna eller få annan ekonomisk hjälp för att köpa in sig i en befintlig byrå? Mycket tacksam för svar,...

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Bokföring när produkt ersatte pengar

Hej,

För sex månader sedan åtog jag mig ett mindre designjobb åt en bekant. Arbetet skulle normalt kosta ca 6000:- exkl moms, men jag valde istället att ta en TV från hans bolag (han arbetar med elektronik).

Nu - ett halvår senare - är hans bolag påväg i konkurs och han kontaktade mig och sa att han var tvungen att ha...

skatter

Jag har en liten fråga angående skatter.

hur fungerar inköp med skatter.

Tex. jag ska importera en engen produkt från utalandet och när den skickas hit till sverige betalar man 25% i skatt.

Betalar man den skatten som företagare och sen drar av den. Eller drar dom av den direkt?

Uppskattar...

Gratis faktureringsprogram

Vill ha tips och synpunkter på gratis fakturering. Har kollat in dessa:

http://www.frifaktura.se

http://www.epicraft.se

http://www.imagineit.se

http://fakturan.nu/fakturering/gratis_faktureringsprogram

Alla synpunkter mottages tacksamt.

Patent på produkt som liknar andra, hur skilda ska de vara?

Hej! Jag har en affärsidé och en produkt som jag skulle vilja ta patent på så småningom men jag har nu hittat en produkt som fyller samma funktion men har ett anorlunda utseende. Däremot osäker på om de har patent i sverige. Det jag undrar är hur olika produkterna måste vara för att jag kan få patent på min version?

Jag menar Samsu...

Kategori: Patent- och registreringsfrågor

Om och när betala ut sjuklön

Måste man betala ut sjuklön för anställda om man inte är medlem i en fackförening eller måste man alltid betala ut det?

Kategori: Allmänt

Lite akut fråga om inköp av en bil.

Jag ska i morgon köpa en bil som ska betalas och drivas av firman.
Firman har dock inte än pengar att köpa den för, jag kommer köpa den med privata pengar.

Frågan är då, ska jag sätta in pengarna på företagets konto först som en egen insättning, och ta ut dom sen när pengar finns.

Eller ska jag köpa med mitt pri...

Kategori: Inköp

Import av cyklar ifrån Polen

Hej,

Har en familjevän i Polen som har en cykelfabrik som det går väldigt bra för och de vill expandera i Norden. Då jag inte är insatt i ämnet och känner att vi redan har billig cykelimport ifrån Kina så är min fråga om det är lönsamt att importera från Polen till Sverige.

Företaget heter Mexller och vars hemsida är...

Kategori: Affärsidéer

bolagssidan.se bluff varning blufföretag varningslistan

!!!! Då trådskaparen inte svarat på varför de listas som blufföretag på flera sidor så utgår vi från att det stämmer. !!!!
Admin, företagande.se

Registrera dig gratis och upptäck möjligheterna att hitta potentiella kunder på bolagssidan.se

Du kan exportera ut adresser, heta leads och present...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Feedback på idé och hemsida

Jag har en nystartad hemsida som jag gärna vill ha lite feedback på. Inte direkt det designmässiga, utan mera på själva tjänsten.

I KORTHET
Tjänsten, Flippy, kommer att sälja artiklar för direkt nedladdning om olika yrken. Artiklarna är skrivna av personer som redan arbetar med detta och tanken är att en person som är intresse...

Kategori: Feedback

Kontering vid insättning av privat egendom till försäljning??

Finns det någon bokföringskunnig som kan ge ett enkelt och klart svar på detta?

Om jag vill överföra privat egendom till min nystartade enskilda firma för försäljning där (som varulager) har jag förstått att jag ska bokföra detta på skuldkonto 2018, Övriga egna insättningar.

Men vilket motkonto ska jag använda....ska...

adresslistor till salu

Har över 400 000 fräscha företagsuppgifter till salu.

Informationen som du får med är följande:

företagsnamn
orgnummer
besöksadress
postadress
antal anställda
könskvot
samt kreditinformation för dem 3 senaste åren
anställda samt position
telefonnummer
email...

Kategori: Till salu

Söker investerare!

Hej!

Undersöker intresset för en möjlig investering angående sprittillverkning i Ungern.

Kortfattat gäller följande:

- Låg investeringskostnad
- Möjlighet till 200 % avkastning
- Internationell marknad

Låter det intressant så skickar jag gärna pdf med mer detaljerad informati...

Köpa dator till enskild firma

Hej jag driver enskild firma sedan januari och nu har jag tänkt köpa en dator till företaget.

Blev rekommenderad till en bärbar dator som kostar 12.000

Min fråga är får jag dra av allt på den ? Alltså allt inte bara momsen utan hels beloppet?

När får jag tillbaka dessa pengar ? Slutet av året eller när j...

Kategori: Inköp

Erbjudande om lån.

Hej har har fått erbjudande om lån 200 000kr 10år, är inte så bra på att räkna ut kostnader mm undrar vilket altenativ som vore mest lämpligt. Har dock planerat att återbetala lånet inom 5år.

1.Anunitetsåterbetalning 2300kr/mån Ränta: 6.83%
Effektiv: 7.08

2.Rak återbetalning
Första månaden: 2...

Bokföring - fast pris per verifikat?

Hej,

Vad är rimligt prisnivå för fast pris per verifikat bokföring utanför Stockholm?

mvh

Marius

Provisionsavlönad utesäljare sökes

Vi är ett clean-tech företag som sysslar med miljövänlig rengöring.
Allt ifrån industriell rengöring med kolsyreis till tak & fasadtvätt för villaägare och ekologiska bilvårdsprodukter.

Vi söker nu en driven säljare som är van vid att jobba på provision.
Marginalerna är bra och marknaden är gigantisk så det finns gott o...

Kategori: Söker/eftersöker