Senaste inläggen

Billigast frakt till utlandet?

Vet inte om jag la denna tråden rätt nu men flytta den isåfall..

Ni som säljer och skickar produkter till utlandet, vad använder ni er av för fraktbolag? Jag skickar mycket små paket (under 2 kg) och använder idag postens rek utland. Valde dem främst för enkelheten men tycker att frakten blir rätt dyr. Finns det billigare alternativ...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Samarbetspartner söks inom marknadsföring/försäljning

Hej.

Jag ska snart starta ett företag som ska inrikta sig på försäljning och marknadsföring.

Jag har drivit flera företag innan så jag har erfarenhet av att starta upp företag. Läser även på Handels och har även läst psykologi med inriktning på HR.

Planen nu är att starta ett företag där vi erbjuder en h...

Kategori: Söker/eftersöker

Billiga USB-minnen

Erbjuder troligen Sveriges lägst pris på USB-minnen med egen logga på. Hör av er om ni är intresserade 🙂

MVH

Anders

Kategori: Till salu

Hur många använder Bing som sökmotor?

Hur många är det som söker på Bing mot Google i procent? Är det lönt att annonsera med sökord på sökmotorerna?

Avveckling/försäljning av aktiebolag?

Hej!

Min familj har ett aktiebolag där intäkter har kommit från en person som har arbetar som läkare ("hyr-läkare"). Nu skulle vi vilja bli av med det här företaget då läkaren numera arbetar som vanlig anställd.

All bokföring, redovisning exc har skötts väl. Vi har ett eget kapital på 100 000 kr i företag och vi vill...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Vinstfördelning inom ett kommanditbolag

Hej,

Jag driver ett kommanditbolag med min bror, vi jobbar både heltid på andra företag och detta KB är menat som en extra inkomst.

Vi har delat upp företaget på två olika områden, dvs;
Design och Landskapsarkitektur.

Naturligtvis vill jag inte beskattas för hans arbete inom landskapsarkitektur, l...

Företag som bedriver bilförsäljning - beskatttning av bilförmån

Ett företag som bedriver bilförsäljning av låt säg väldigt dyra bilar men ändå begagnade personbilar. Kanske Porsche, Mercedes och liknande av dyra modeller som har förmånsvärden på 15-30 000 i månaden. Kommer Skatteverket att kräva att ägaren/vd och/eller anställda tar upp beskattning av förmånsvärde på dessa? Eller på den dyraste av bilarna? Man...

Enkät: vilka redovisningstjänster behöver småbolag?

Jag har precis sagt upp mig från mitt tidigare arbete för att starta en redovisningsbyrå med inriktning mot små bolag - AB och HB. För att utarbeta rätt erbjudande skulle jag vilja att så många som möjligt besvarar denna enkät som behandlar vilka redovisnings- och bokföringstjänster småbolag söker.

Länken ska nu fungera
https:...

Vad kan man patentera?

Hej,

Jag undrar, kan man patentera ett speciellt sätt att lösa problem, t.ex. att använda program för att lösa problem, både i lösning och diagnostik, att folk då inte kan använda samma approach inom samma område eller är det endast produkter?

Generellt lite feedback på vad man kan och inte kan patentera skulle vara vä...

Kategori: Patent- och registreringsfrågor

Kan du native app?

Har ett projekt på "papper" med färdig design och funktioner till 95%

Det hela skall bara kodas till rätt syntax och bli en native app för Android och iOS,
som sedan skall ut på marknaden.

Är du duktig och har känsla för service.
Dessutom med humana priser och belägen i Stockholms län.

Apputvecklare sökes

Apputvecklare och sammarbetspartner sökes!

Vi söker en/ev. två kreativa och målmedvetna apputvecklare för att utveckla vår storslagna idé och därmed bli sammarbetspartners med oss. Vi står för idé, koncept och marknadsföring och allt runtom. Du/Ni står för utveckling och programmering av vår idé.

Vad vill vi att du/ni...

Reklamblad

Hej,

Jag hade tänkt göra lite reklamblad och sälja reklamplatser till andra företag så jag slipper betala så mycket för detta. Billig och bra marknadsföring. Men frågan är, vet ni vart man får tag i dom bästa reklambladen, är det hos den lokala tryckeri firman eller är det någon som känner till någon bra hemsida? Tacksam för hjälp.

Vill bli entreprenör, plugga vidare eller inte?

Hej!

Jag förväntar mig inte att någon ska kunna svara på exakt hur jag ska göra, men jag vore väldigt tacksam om jag kunde få lite tips och tankar från någon som vet.

Jag är 20 år, tog studenten 2011 och har sedan dess arbetat med projektering inom VVS-branschen. Jag vill bli entreprenör och har ett par affärsideér som...

Kategori: Allmänt

Stora webbinkomster, skriva ut sitt företag

Hej på er, tänkte höra vad ni anser vara det smartaste i detta fall. Har man enbart inkomster via webben, intäkter som genereras av webbsajter som är aktiva både i usa och europa, bör man inte skriva ut sig och sitt företag då. Var i såfall?
Malta, Panama eller några andra förslag?

Det är inte så lockande att skatta bort allt...

Kostnadsförslag på liknande leksaksida

Hej alla,

Hur mycket skulle ni uppskatta att det skulle kosta att göra en liknande hemsida om billiga leksaker? Min väninna vill göra en liknande barnsida och undrar. Alla tips mottages!

Kategori: E-handel

Fabrik/företag som producerar kameralinser

Letar efter en fabrik/företag som tillverkar kameralinser som är anpassade för smartphones. Är bara intresserad av själva linsglaset som alltså storleksmässigt ska passa till smartphones. Någon som kan hjälpa till med det här? Vart kan man vända sig?
Tack på förhand!

Kategori: Företagande över gränserna

Tillväxtverket har lägst förtroende bland småföretagarna

8 av 10 småföretagare har aldrig fått hjälp av myndigheten

Den senaste SmåföretagarBarometern visar att svenska småföretagare inte känner något förtroende för Tillväxtverket och få uppger att de har fått någon hjälp från myndigheten. Störst förtroende hos svenska småföretagare har Bolagsverket och Skatteverket. SmåföretagarBar...

Kategori: Nyheter

Moms på investering, strategi

Hej, lite speciell frågeställning här.

Tänk er att ni är på gång att göra den allra första investeringen till ert nystartade företag, ett aktiebolag. Ni har fört diskussioner med er leverantör och kommit fram till ett väldigt rimligt pris - exklusive moms.

Ni har en bestämd budget och rörelsekapitalet behöver inte var...

Inköpspriser som distributör och agent

Hej,

Jag undrar vilka "rabatter" man normalt får från ordinarie prislistan som agent och även som distributör? Det gäller köksartiklar, knivar, skärbrädor, brödrostar mm.

Tacksam för svar

Sälja mina fakturor utan att bli medlem - vart?

Jag får ett par oseriösa kunder om året, tillräckligt få för att vända mig till företag och betala årsavgifter m.m. för att sedan sälja obetalda fakturorna till dom.

Så nu undrar jag om det finns företag som hanterar enskilda ärenden, att man kan sälja fakturor utan att vara medlem. Eller ska man vända sig till kronofogden direkt och...