Senaste inläggen
MilersättningVad ska man betala ut i milersättning om en anställd använder sin egna bil i jobbet. Var kan man hitta siffror att gå efter? Kategori: Allmänt |
|||
Överlåtelse av EF
jag driver en EF som står i min mans namn och personnr. Även ett företagsnamn är registrerat till det via bolagsverket. |
|||
Moms vid import eller liknande drop shipping
Jag håller på att starta en nätbutik där jag kommer sälja varor som både importeras men även skickas från ett lager utanför EU. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Hur "fakturera" kontantbetalande kunder?
Jag har ett ganska nytt företag och undrar bara hur jag ska administrera kunder som betalar kontanter på direkten. Kategori: Allmänt |
|||
Hur deklarera avveckling av enskild firma med noll omsättning?
Jag startade en enskild firma vid sidan av mitt vanliga heltidsjobb för att sälja saker i en webbshop. Nu tänker jag avveckla firman pga olika skäl. Jag sitter och ska fylla i en självdeklaration nu på skatteverkets sida och har lite frågor. |
|||
Ta en avgift för en avgift?
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Flytta över privatlån på sitt nystartade AB?
Hallå! |
|||
Köp av lagerbolag
Hej! |
|||
Webdesign samt frakt
Hej, är i startgroparna för en e-butik (presentartiklar o inredning) det mesta är klart saknar bara ett snabbt, pålitligt o billigt (såklart) fraktbolag - tips?? Kategori: E-handel |
|||
Registrera annat namn än ens eget som varumärke
Hej Kategori: Patent- och registreringsfrågor |
|||
PayPal var idioter, nu måste jag bokföra deras misstag! MenHur?
Jag fick en betalning av en rysk kille som arbetar för ett företag i England, och bokförde den när betalningen kom in på PayPal kontot. Kategori: E-handel |
|||
Callcenter söker volymprodukt att sälja
Vi är ett callcenter idag som har 47 säljplatser. Vi säljer främst mot privatmarknaden i Sverige. Vi har 25 säljare som säljer El mot konsument samt 10 säljare som säljer telekom mot konsument. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
En bok om att driva e-handel
För någon vecka sedan kom boken "E-handel efter starten" ut. Skriven av en erfaren entreprenör, Mats Ingelborn, med bla nio år inom e-handel. Kategori: E-handel |
|||
Köpa utrustning från egna företaget?Jag vill ta över en del utrustning som finns i företag och äga det privat, t.ex. begagnad datorer m.m.. Hur gör jag det snyggast? 🙂 Hur värdera en gammal dator t.ex. Jag antar att man inte bara sätter ett värde själv, bäst för mig själv vore ju om den är värd en krona ;) |
|||
NykterhetskontraktFinns det några färdiga mallar för nykterhet- och drogfrihets- kontrakt? Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Programmerings och databaskunnig för partnerskap
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Slippa betala ut sjuklön
Kan man skriva ett avtal med de anställda att man inte betalar ut någon sjuklön? Kategori: Allmänt |
|||
Forskning om hur forum används
Jag håller på med en doktorsavhandling om hur forum används och vilka behov de fyller. En sak jag tittar särskilt på är hur människor använder forum för att bygga upp kunskap om olika saker i livet. Kan du tänka dig att berätta om vad du brukar göra på företagande.se? Kontakta mig gärna i så fall, så får du veta mer. Kategori: Off Topic |
|||
Vilket företag skickar ni paket med?
Har precis kikat på postens priser och paketpriset upp till 3 kg är 106 kr som då motsvarar den vikt jag kommer sända. Kategori: Allmänt |
|||
Visitkort som kunden faktiskt behåller?
Tänkte beställa visitkort och kom på att man kanske ska ha ngt på baksidan som gör att det faktiskt blir mer användbart än bara en pappbit som folk ändå ofta slänger? Kategori: Allmänt |
|||