Senaste inläggen
Köp av solotek.
Hej, Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
STARTA INTE EGET - EGENANSTÄLL
Syftet med detta inlägg är att öka medvetenheten om och initiera en diskussion kring konceptet Egenanställning (att vara Egenanställd och Hyr En/Din Arbetsgivare). Kategori: Allmänt |
|||
Öppna fysisk butik
Hej |
|||
Frågor kring köp av rättigheter
Hej |
|||
När kan jag ta ut utdelningJag har ett nystartat AB sedan några veckor tillbaka. Jag planerar inte att ta ut lön från bolaget de närmaste åren men vill ta ut aktieutdelning enligt schablonbeloppet. Det första räkenskapsåret är 121004-131231. När är första gången jag kan ta ut aktieutdelning Ändras schablonbeloppet om det första räkenskapsåret är förlängt? Vilken skillnad bli... |
|||
ROT & RUT åt närstående via eget ABDet är ju uppenbart att man i enskild firma inte får utföra arbeten med RUT eller ROT-avdrag åt sig själv eller närstående. Men Skatteverket skriver att det går bra om arbetet görs av ett aktiebolag, dvs annan juridisk person. Min konkreta fråga är att om aktiebolaget ägs av min familj och bara familjemedlemmar arbetar i företaget och tar ut lön få... Kategori: Affärsidéer |
|||
Hyra ut lägenheterVad har man för ansvar om man hyr ut bostadsrätter man har köpt? T ex om det är något som behöver repareras eller bytas ut? Kategori: Affärsidéer |
|||
Hela förmånen av tjänstebil som lön enbart
Hej, jag har ett fast jobb redan. En bra lön jag lever på. Men jag har även ett AB från årsskiftet (enskild firma sen 2004). Vill skaffa lite finare bil som står på företaget och undrar lite över förmånsbeskattningen. |
|||
Hur gör jag med första årets bokföring?
Hej. |
|||
Köpa bil i företaget eller privat?
Inledning Kategori: Inköp |
|||
Årets bokföring åt skogen!
Hej och Hjälp! |
|||
mammor till nischad prenumerationstjänst
Hej söker mammor som vill ha extra jobb. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Söker en uppdragsgivare
Hej kära läsare!! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
VEM HJÄLPER OSS MED NY HEMSIDA !
Behöver ny hemsida för företag Kategori: Söker/eftersöker |
|||
arbetsgivaravgift enskild firma
Hej. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bokföra aktieutdelning och beskattning?
Ägaren till företaget har fått en utdelning på 127 000 kr som denne vill att jag skattar för direkt, 20 % dvs 25 400 kr. Men hur bokför jag detta? Debet 2091 127 000, Kredit 1930 101 600 kr, men hur gör jag med skatten? Är jag dum? |
|||
Traidy.se Söker samarbetspartners!
Sveriges snällaste köp- och säljmarknad söker samarbetspartners, sponsorer! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Svårt med bokföring
Har köpt arbetskläder på företagskortet |
|||
MilersättningVad ska man betala ut i milersättning om en anställd använder sin egna bil i jobbet. Var kan man hitta siffror att gå efter? Kategori: Allmänt |
|||
Överlåtelse av EF
jag driver en EF som står i min mans namn och personnr. Även ett företagsnamn är registrerat till det via bolagsverket. |
|||