Senaste inläggen

Säljuppdrag till TM-Byråer/Säljare

Hejsan,

Vi har jobbat en del med telemarketing själva och efter lite tid så köpte vi in oss i diverse olika projekt.
Nu står vi inför en spännande tid, med expansion! Expansionen innebär för oss att vi söker TM-byråer som kan ta sig an en rad olika projekt, då vi har relativt många projekt och bollar i luften!

...

Kategori: Söker/eftersöker

Privatbil i företaget

Hej,

Har ett AB och kommer använda min privata bil till vissa resor som är företagsrelaterade.
Som jag fattat det så har jag rätt till ersättning/avdrag per mil.

Hur får jag detta ersättning?
Är det ett avdrag, mot vad görs avdraget?
Finns det olika alt. att välja mellan?

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

E-Handels tjänster

Hejsan!

Arbetar just nu med min affärsidé som kort och gott går ut på att hjälpa små företagare att starta upp en webbbutik och allt där omkring.
Jag håller just nu på med att definierar allt jag kan erbjuda för kunden och behöver lite tips på tjänster som man skulle kunna erbjuda?

Tack på förhand
/Tobia...

Kategori: Affärsidéer

Någon vänlig själ som ska skaffa babs?

Lägger ner det där med butik och behöver inte min babs betalterminal längre.

Ville överlåta den men det fick man inte. Däremot slipper man bindningstiden om de får en ny kund som tecknar nytt avtal.

Nya kunden får skaffa precis vilket avtal den vill, får ny terminal och allt, och det enda jag behöver veta är organisati...

Kategori: Till salu

Hur mycket skatt skall betalas!?

Hej, är helt ny inom området. Men vet vad jag skall sälja och hur.

Det största frågetecknet är skatten.

Läste på skatteverkets hemsida att skatten för min enskilda firma skall betalas lika mycket varje månade och att den skall räknas ut i förväg. Är det verkligen så?

Jag vet ju inte hur mycket jag komme...

Hjälp med öppna en asiatisk butik/handelsföretag, Tack!!!!!

Jag har tänkt på öppna en asiatisk livsmedel som säljer mat, kryddor, nuddlar osv här i Stokholm men jag vet faktiskt inte mycket om företagande så jag hoppas att jag kan få litte hjälp av er🙂. Jag har släktingar som äger handelsföretag i Kina så jag kan få tag på varor ganska lätt och det är inget problem. Vad jag är inte säker på är hur jag bor...

Fråga ang. ombildning från EF till AB

Har sedan några år tillbaka en EF vid sidan om mitt ordinarie arbete. Har nu pga. att jag vill utveckla mitt företagande startat ett AB dit jag ska flytta min verksamhet (mindre konsultjobb inom IT och viss e-handel). EF har omsatt ca 20 000/år och merparten av intäkterna har investerats i inventarier så som dator, skrivare, visst varulager etc. (d...

Köper färdiga hemsidor

Hej hej!

Jag är intresserad av att köpa gamla hemsidor med innehåll på. Är det någon som har är det bara till att höra av sig!

Nils

Länksamarbete

Hej hej!

Trevligt att man hittat hit :cheer:

Jag söker länksamarbeten. Är det någon som är intresserad är det bara att höra av sig!

Vänliga hälsningar
Nils

Utbetalning av egen lön i AB

Jag driver ett AB och skall betala ut lön till mig själv. Men jag håller precis inte kolla på hur många timmar jag arbetar. Iofs så antar jag att man skulle kunna skriva vilket antal timmar som helst. Men finns det inget annat man kan skriva på lönespecifikationen när man skall ta ut en klumpsumma i lön?

Funderingar om Ab

Startade enkild firma byggbranschen i okt 2011 hyr mestadels ut mina tjänster 370kr tim.
Har inga lån inte heller mycket utgifter har betalat bil,verktyg och äger verkstad.
Visionen är att anställa personal om något år.
Är det bättre att man väntar till årsskiftet med att omvandla företaget till Ab?

CE- Märkning Maskindirektivet

Är det någon här som vet om den senast utgåvan av maskindirektivet för CE-märkning finns att ladda ner gratis på nätet?

Kategori: Allmänt

Programmerings partner sökes för APP projekt!

Hej!

Jag har ett APP projekt som jag håller på att sätta i rullning.
Har kontakt med en advokat som kommer att vara delaktig i projektet och som kommer att ta kontakt med investerare.

Appen är kort och gott en sammanfattning och förbättring av en redan existerande och bred marknad över hela världen.
Jag h...

Företagsnamn - upphovsrätt?

:huh: Jag funderar på att välja ett företagsnamn som använder en av karaktärerna i Harry Potter-böckerna. I övrigt inga kopplingar till HP; endast namnet således. Kan det finnas legala hinder?

Tacksam för svar är Lisa

Företag med riktigt bra tjänster sökes

Får ursäkta om det här blev fel forum för inlägget!

Vi på Zellor söker just nu efter företag med bra tjänster (eller produkter) som våra samarbetspartners (säljbolag) kan sälja för. Endast företag som riktar sig helt eller delvis mot den svenska marknaden är intressanta för det här samarbetet.

Hör av er till mig på v(a...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

TM-Bolag eftersökes

Då vår uppdragsgivare vill öka intaget av kunder så söker vi nu efter två st TM-företag som vill jobba mot framförallt konsumentmarknaden,(möjlighet till att bearbeta småföretagare finns också). Företaget bör ha dokumenterad säljerfarenhet sedan tidigare.
Så är ni på jakt efter uppdrag så skicka ett PM med information om ert företag så återk...

Reklambilen, marknadsföring?

Hej alla!

Jag kommer inom en snar framtid att starta upp ett, eller snarare 2 företag.

Jag är oerhört bilburen även om jag bor i StorSthlm...

Tänkte höra med er, jag har planerat att köpa en ny bil. Men fastnat lite närmare i om man kanske ska privatlease eller företagsleasa en bil...

Den...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Mallen Lönebesked fungerar inte korrekt?

Tjena!

Jag har försökt använda mig av foretagande.se's mall för lönebesked. Men den verkar tyvärr inte fungera som den ska? För mig går det inte att fylla i bruttolön-rutan. Det blir hela tiden 0 men adderas ändå till slutsumman. Någon annan som har samma problem eller kanske vet hur man löser detta?

Ni hittar mallen h...

Försäljning av handelsbolagsandel till kvarvarande delägare

Hej,

Har råkat ut för lite bryderier angående detta.

Från början var vi 3 personer i vårt handelsbolag. Vi startade från noll.

Efter sju månader ville en av delägarna gå ur. Min fråga är: hur ska jag

1) bokföra hans utträde ( vi har egna konton upplagda för uttag resp insättning)
<...

Bli återförsäljare av unik produkt ifrån USA. Behöver HJÄLP

Hejsan.

Har varit en aktiv läsare här på forumet under en lång tid, men kände att det nu var dags att även jag registrerade mig för att kunna få svar på lite frågor, så detta blir mitt första av antagligen många inlägg.

Nu till min fråga.
Jag besökte det så kallade "land of opportunities" förra hösten, och fick...

Kategori: Allmänt