Senaste inläggen

Letar grossist - behöver köpa in halskedjor i silver

Hej!
Jag har en liten verksamhet kring att sälja ett speciellt smycke till förmån för prematurfödda barn (barn födda för tidigt). Min tidigare leverantör av kedjor har upphört och jag letar nu efter en ny leverantör av ca 45 cm långa silverkedjor, gärna modell "box" 1 mm eller möjligen lite grövre/längre.

Det är ca 100 - 200 k...

Kategori: Inköp

Kurser i bokföring

Hej allesammans!

Jag har på sistone fått intresse för bokföring och redovisning. Jag har läst en del om redovisningen på universitetet men det var ett tag sedan. Känns som att jag behöver en uppfräschning.

Jag har även funderingar att på sikt starta en redovisningsbyrå och skötta redovisning åt några kompisar till att...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Bor i Sverige men inhyrd av utländskt företag - Skatta var?

Om man bor här som svensk men är inhyrd hit och anställd av ett bolag utrikes, var skattar man då?

Företag och jobba hemma

Hej! Jag har företag på 50% och är sjukskriven på resten. Arbetar som föreläsare inom psykisk ohälsa även dialogföreläsningar. Färdig med en bok som ska tryckas nu. Jag skulle dock vilja kunna jobba hemma en del av tiden genom företaget. Jag vill varva ett aktivt arbete med ett lugnare arbete. Någon som har tips på vad jag skulle kunna göra? Besök...

Kategori: Allmänt

kunder som betalar 1kr för lite

Jag har 2 bra ROT-kunde som betalar notoriskt 1 kr förlite vad gjöra?:huh:

Employ yourself for free

Hi,

In this forum, I saw a lot of job search, I offer themselves to make money.

This is a job for everyone who wants to earn money without investment.

Business is 100% legal.

Of course, earnings depend on you, your ambitions, resourcefulness.

Find a buyer for PVC tent, alumi...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Lån för att starta upp bilverkstad

Har i nästan 15 år jobbat på en bilverkstad, men nu känner jag att det är dags att starta något eget. Jag har tänkt att starta en egen verkstad i grann samhället. Jag har drygt 100 000 kronor i eget kapital att satsa, men känner att det behövs minst det dubbla för att kunna köpa in det jag vill ha.

Jag löste lite Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Faktura med felaktig moms

Hej,

Har precis startat enskild firma. Skickade en av dom första fakturorna och tyvärr blev momsen för hög. Kunden har redan betalat fakturan. Det som hände var att vi lämnade rabatt men momsen räknades ut på o-rabatterat belopp. Kunden har alltså betalt mig för mycket moms. Nu år det inga större summor ca 200 kr.

Hur...

Skatterelaterade riksdagsbeslut fattade under december

Den 21 november sade riksdagen ja till budgetens utgiftsramar och inkomster. Den 19 december önskade talmannen Per Westerberg alla i riksdagen God Jul och Gott Nytt År. Samma dag klubbades budgeten för 2013 och riksdagen överlämnar till regeringen en sammanställning av alla beslut om statsbudgeten.

Nedan följer andra även viktiga bes...

Kategori: Nyheter

Fiskedrag NEW

I have a new idea for a fishing lure, a set of drawings, complete with materials.
Believe it or not, there is no is a market.

Kategori: Affärsidéer

Hur bokför jag en kreditfaktura från lev. i Visma enskildfirma?

Hej,
Lägger min fråga i en ny tråd och hoppas att någon kan hjälpa mig.

Om man nu redan har bokfört kostnadsfakturan och betalt den och sedan får en kreditfaktura för att man återlämnat varor som inte behövdes, hur bokför man kreditfakturan i Visma Enskild firma?

Jag vill ju att kostnaderna ska minska och inte...

Offer for Cooperation the real deal

Hello everyone,

We want to offer legal cooperation, which represent products.
Very simple cooperation, who finds the buyer, receives compensation. when the work is finished, you receive compensation.
Who wants to cooperate has to know taxes and import duties to Sweden.
Products are made of steel and aluminum cons...

Kategori: Allmänt

mat & logi - tjänsteresa - avdrag

Hej!

1. Vet någon hur mycket man kan lägga på frukost och middagar på tjänsteresa - och ändå få avdrag? (Finns det ens en övre gräns?)
2. Samma fråga, hur dyra hotell tillåts?

Har kollat runt lite och sett att det ju finns schablonbelopp ifall man vill köra på det istället. Men om man haft en högre kostnad vill...

Faktura och kreditfaktura som inte är bokförda/betalda.

Hej,

Har en faktura på en tjänst som vi aldrig behövde och aldrig bet. fakturan.
Har fått en kreditfaktura på detta.

Är det korrekt om ingen av dessa fakturor bokförs hos oss?

Per

Söker webshop alt. nystartad butik i behov av bilder

Hej!
Jag heter Axel Bergendorff och är fotograf med Stockholm som bas.
Tänkte slänga ut mig själv lite här och fråga om det finns någon behöver bilder
på sina produkter för antingen webshop eller butik?
Fotograferar i övrigt det mesta så om du/ni kommer på något annat är det bara att höra av sig. Länk till hemsida och b...

Kategori: Söker/eftersöker

Bokföringsfråga

Hej

Jag är ägare till ett AB och gjorde ett utlägg för att betala en faktura innan bolaget hade bildats.

Fakturan bestod av hyresavgift, depostion och moms. Jag använder mig av faktureringsmetoden och vill stämma av med er om jag gjort rätt.

Konteringar
-------------------------------
Hyra...

Textalk vs. OpenCart

Hej hej!
[size=2](Möjligt att det finns en liknande tråd men jag får inte sökfunktionen att fungera)[/size]

Jag är i farten med att starta en webbshop och som det ser ut nu så ligger det mellan dessa två lösningarna, Textalk och OpenCart.
Jag ska starta småskaligt med kanske bara 5 olika produkter, men har planen att ut...

Kategori: E-handel

Netverk + Sälj

Har du kontakter / nätverk på en högre nivå kring en eller flera av dom jag har noteret - kan vi kanske göra affär tillsammans

sjukhus

vård

hälsa

fotvård

kommuner

apotek

Fabriker med stående arbete

Posten i Sverige
...

Säljare till en världsnyhet

Hej från en dansk i Sverige ..

Är du en säljare med F-skatt kan sälja till detaljhandelskedjor i parfymer och kosmetika, apotekskedjor och hälsa butik i Sverige men kanske också i Norge?

Det du behöver för att sälja är en världsnyhet och du kan sälja via telefon och e-post.

Det du skal sälja är e...

Är detta intrång på varumärkesskydd och mönsterskydd?

...

Kategori: Patent- och registreringsfrågor