Senaste inläggen
Både lön och konsultarvode
Jag pratade med en kollega om en sak och vi var inte riktigt överens. |
|||
Bokföring av preliminärskatt
Hej |
|||
Kontaktfaktura
Jag erbjuder en sportkurs sedan vecka 2. Deltagare få möjlighet att betala på plats, kontant. |
|||
Problem ombildning enskild firma till aktiebolag
Hejsan! |
|||
Sökes: Android och Ios app utvecklare.
Sökes: Android och Ios app utvecklare. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Årsbokslutet, balanserad vinst/förlust, osv
Detta var mitt första år som jag gjorde ett årsbokslut och jag är orolig att jag har missat något. Kan någon hjälpa mig lite? Tack på förhand. 🙂 |
|||
Samarbete med företag
Hur fungerar det med skatt och bokföring om man har ett samarbete med ett annat företag. |
|||
Nytt företagsnamn
Hej Kategori: Feedback |
|||
Bokföringshjälp (små företag)
Hej, jag startade mitt eget företag i mars 2011. I början fick jag hjälp i form av 10 gratis rådgivning timmar med en revisor från en näringsutvecklingsprojekt. På så sätt kunde jag klara mitt första år i bokföringen + bokslut 2011. |
|||
Vilka kostnader i jan 2013 ska bokföras för 2012?
Hej hej alla företagare, jag är ny här och här kommer min första (av troligtvis många) frågor 🙂 |
|||
reflektion om en förhoppningsvis briljant ide
Hej :-D Kategori: Affärsidéer |
|||
Bokföra förutbetald kostnad (försäkring) enskild firma
Vad är det som gäller när man ska bokföra en förutbetald försäkring egentligen (enskild firma)? Den täcker ju över två räkenskapsår. Jag har hittat följande information: |
|||
Förlängt räkenskapsår, verifikationsnummer
Hej! |
|||
Starta en tillskotts serie
Hejsan alla företagare! Kategori: Affärsidéer |
|||
Finna företag verksamma i sverige beroende på antal anställdaJag är på gång att göra en marknadsundersökning som skall rikta sig till svenska företag bestående av 30 till 400 anställda. Någon här som har ett bra tips på hur jag skall finna dessa? Tacksam för all hjälp jag kan få! Kategori: Affärsplanen |
|||
Söker utbildning förberedande för e-handel??
Hej! Kategori: E-handel |
|||
Vän råkade föra över privatskuld till mitt AB konto
Hej! |
|||
Fått privat utgift på faktura till firman
Kan jag ta fakturan utan att bokföra den och betala den privat? |
|||
Varför bankgiro?Jag kommer i år att bedriva utbildning vid sidan av ordinarie arbete. Beräknad intäkt max ca 25-30kkr. Jag har två kunder som kommer att få vars två till tre frakturor under året. Kollade bankgiro men finner inte svar på vad det ska vara bra för med ett kontonummer till. Bankerna tar betalt för något företagspaket 500-2000 kostar det beroende på lö... Kategori: Allmänt |
|||
Säljare med F-skatt - Google Företagsfoto
Söker säljare för införsäljning av Google Företagsfoto till butiker. Kategori: Söker/eftersöker |
|||