Senaste inläggen

Faktura och kreditfaktura som inte är bokförda/betalda.

Hej,

Har en faktura på en tjänst som vi aldrig behövde och aldrig bet. fakturan.
Har fått en kreditfaktura på detta.

Är det korrekt om ingen av dessa fakturor bokförs hos oss?

Per

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Söker webshop alt. nystartad butik i behov av bilder

Hej!
Jag heter Axel Bergendorff och är fotograf med Stockholm som bas.
Tänkte slänga ut mig själv lite här och fråga om det finns någon behöver bilder
på sina produkter för antingen webshop eller butik?
Fotograferar i övrigt det mesta så om du/ni kommer på något annat är det bara att höra av sig. Länk till hemsida och b...

Kategori: Söker/eftersöker

Bokföringsfråga

Hej

Jag är ägare till ett AB och gjorde ett utlägg för att betala en faktura innan bolaget hade bildats.

Fakturan bestod av hyresavgift, depostion och moms. Jag använder mig av faktureringsmetoden och vill stämma av med er om jag gjort rätt.

Konteringar
-------------------------------
Hyra...

Textalk vs. OpenCart

Hej hej!
[size=2](Möjligt att det finns en liknande tråd men jag får inte sökfunktionen att fungera)[/size]

Jag är i farten med att starta en webbshop och som det ser ut nu så ligger det mellan dessa två lösningarna, Textalk och OpenCart.
Jag ska starta småskaligt med kanske bara 5 olika produkter, men har planen att ut...

Kategori: E-handel

Netverk + Sälj

Har du kontakter / nätverk på en högre nivå kring en eller flera av dom jag har noteret - kan vi kanske göra affär tillsammans

sjukhus

vård

hälsa

fotvård

kommuner

apotek

Fabriker med stående arbete

Posten i Sverige
...

Säljare till en världsnyhet

Hej från en dansk i Sverige ..

Är du en säljare med F-skatt kan sälja till detaljhandelskedjor i parfymer och kosmetika, apotekskedjor och hälsa butik i Sverige men kanske också i Norge?

Det du behöver för att sälja är en världsnyhet och du kan sälja via telefon och e-post.

Det du skal sälja är e...

Är detta intrång på varumärkesskydd och mönsterskydd?

...

Kategori: Patent- och registreringsfrågor

Starta ett parkeringsbolag med hjärta?

Skepp ohoj, har en diffus idé om att starta ett parkeringsbolag som INTE är som Carpark/Q-park utan där man skriver ut kontrollavgifter i resonliga mängder och där en andel av alla inbetalda kontrollavgifter går till olika välgörenhetsändamål. Ett seriöst parkeringsbolag där det inte gör lika ont att betala en p-bot då man vet att en viss andel går...

Kategori: Affärsidéer

Säljare med F-skattsedel sökes

Nu letar vi säljare över hela landet, som vill ta över försäljningen i sitt eget län.

infot.se erbjuder dig en unik chans att tjäna bra med pengar. Du kommer i gång utan kostnader.

Hör av dig via mail om du är intresserad av att ta över annonsförsäljning i ditt län.:winner

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Behöver lite hjälp med hur jag ska avsluta en mening

Jag skickar riktade E-post till de företag jag vet jag kan hjälpa inom marknadsföring, där jag skriver kortfattad om mig samt referenser osv. Men jag vet inte hur jag ska avsluta texten på effektivt sätt för att försöka bok in ett möte.

Därför vänder jag mig till er🙂

Någon som kan hjälpa mig med förslag på hur en avs...

Va är tillåten?

Hej.

Jag är ny inom EF-branchen i Sverige.

Jag håller på med att arrangera en kommerciel idrotts tävling nu till sommar. Jag undrar om följande:

Får jag skicka fysis press meddelande / info brev till ordförande för relevante klubbar inom denne idrott?
Får jag skicka samma till kommerciell...

Sekretessavtal vid samtalstöd brukare

Hej! Mitt företag består av föreläsningar om psykisk ohälsa även delaktig i Psykiatrins förändringar och dialogmöte. Nu ska jag genom egen erfarenhet och rebiliteringen Case Managment hjälpa andra brukre i hemmet som samtalsstöd. Jag vill då att de skriver på tillsammans med mig skriver under sekretessavtal. Finns det några mallar för hur man gör d...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Kontor både i Sverige och utomlands?

Jag har en fundering om att ha två kontor trots att jag bara behöver ett.

Jag driver idag ett aktiebolag och har inga anställda. Jag tar på mig byggtekniska konsultuppdrag och all min kontakt med kunder och de svenska myndigheterna sker via email eller telefon.

Jag bor i en liten ort och hyr idag ett kontor i mitt ege...

Säljare med F-skattsedel sökes

Nu letar vi säljare över hela landet, som vill ta över försäljningen i sitt eget län.

infot.se erbjuder dig en unik chans att tjäna bra med pengar. Du kommer i gång utan kostnader.

Hör av dig via mail om du är intresserad av att ta över annonsförsäljning i ditt län.:winner

Sponsorer till bok om psykisk ohälsa!

Hej! Min bok är klar och granskad av inflytelsesamordnare på Psykiatrin i Kristianstad. Förlag redo att trycka den men jag behöver bidrag eller sponsorer för att betala kostnaden. Boken är ett stöd för både unga som äldre i sin kamp mot psykisk ohälsa. Skriven utefter min egen erfarenhet. Tips, råd och övningar dessutom min egen självbiografi. Någo...

Kategori: Allmänt

Preliminär inkomstdeklaration

Hej!

Jag håller på att planera enskild firman för nästa år och undrar när kan man lämna preliminär inkomstdeklaration inför 2013? Bör man vänta tills Skatteverket skickar ut F-skattsedeln i början på januari eller kan jag göra deklarationen redan nu?

Jag skulle vilja minska F-skatten eftersom jag har bytt till AB och v...

Frilansare

Hello,

Does anyone know the rights and obligations of freelancers, I'm not from the European Union and not from Sweden. I want to work for companies or individuals from the Swedish, over the internet.
CAD drawing objects, furniture, or other items,everything you imagine

Thanks

Lön i AB

Hej!

Jag driver enskild firma och vill byta till AB.

Hur bestämmer man lönebeloppet faktiskt? Kan man ta ut olika lönebelopp t:ex 20 000:- i januari, 25 000:- i februari , 15 000:- nästa månad osv? Eller måste man ta ut ett bestämt belopp varje månad?
Kan man ta lön flera gånder i månaden?

Med e...

Hjälp genom att besvara några frågor om bokföring

Hi!

Im writing a danish project for a online marketing company, about entering the swedish market, and therefore really need you help answering some few questions. The survey will take a maximum of 1 minute to answer.

Praying for at little help

The survey: www.relationwise.com/survey.aspx?ID=68dc7c7eabe3...

Help a fellow scandinav!

Hi!

Im writing a danish project for a online marketing company, about entering the swedish market, and therefore really need you help answering some few questions. The survey will take a maximum of 1 minute to answer.

Praying for at little help

The survey: www.relationwise.com/survey.aspx?ID=68dc7c7eabe3...

Kategori: Feedback