Senaste inläggen
Vill du beställa från Polen?
Hej! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
swedbank e-bokföring ingående balans inte klar
Ska byta över till Swedbank e-bokföring. Jag måste dock först få klar min ingående balans (tror jag det var) innan jag kan påbörja min bokföring. Den blir ju alltid sen så hur går det då med den löpande bokföringen i början av året eller blir det bara så nu första gången när jag byter system? |
|||
Hur sålde du ditt lilla men ändå lyckade e-handelsbolag?
Hej! Kategori: E-handel |
|||
Idé om ersättning vid projekt med 8 medarbetare
Jag tänker sätta samman en grupp av högskolestudenter som studerar inom de områden jag behöver för att färdigställa en hemsida (design, programmering, marknadsföring, ekonomi) och är nyfiken av vilka olika ersättningar man brukar tala om samt en höftning på hur stora dessa ersättningar brukar kunna vara ungefär. Kategori: Affärsplanen |
|||
Onödiga klimatskadliga "kursresor" mm långt bort, vad göra?
Så var det dags igen, en bekant ska på en svensk "kursresa" långt bort med flyg och hela företaget ska med. Den kan lika gärna hållas här, men med skatteavdrag får man en kombinerad nöjesresa och är ett klimatvansinne som bör slå stopp snart. Klimatkompensation vill dom inte höra talas om heller. |
|||
Camrent till salu
Vill ni driva eget etablerat företag inom videoproduktion och uthyrning av videokameror? Kategori: Till salu |
|||
Bokslutshjälp för enskild firma
Hej! |
|||
Vilken företagsform är lämpligast för mitt företag?
Hej Kategori: Allmänt |
|||
Glömma att betala in skatt och moms?!
Hejsan. |
|||
Lagar kring köpa/säljaJa precis som rubriken lyder, ja undrar egentligen hur det ligger till med lagar om att köpa in smink/märkesväskor etc med EGNA pengar från butik sen sälja det på sin egen webshop, alltså inte sälja Ett specifikt märke utan massa olika, jag länkar en onlineshop som är ungefär så som jag tänkt så kanske nån förstår bättre www.karmaloop.com men behöv... Kategori: E-handel |
|||
Bokföringsfrågor (nybörjarnivå)
Har några frågor kring bokföringen på grundlig nivå. Bolagsformen är enskild firma. Kategori: Allmänt |
|||
Bokföra försäljning av köpta varor ?
Hej alla! |
|||
Hur bokför jag deposition för lokal?
Jag har en enskild firma och skickade en deposition till hyresvärden när jag skrev på för en lokal. Kategori: Allmänt |
|||
Beställa från england?
Jag är i planeringen av att starta upp ett företag så jag har inte stenkoll på bokföring över huvud taget och framför allt inte när det gäller import, så jag hoppas att någon här kan räta ut mina frågetecken. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Bokföra Appförsäljning på Google Play med Fakturametoden
Hej! |
|||
Projekt sökes, Telemarketing
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
[Nybörjare] Hjälp med bokföring, vilka kontonr mm?
2012 är mitt första räkenskapsår för min enskilda firma. Jag har antecknat allting som hänt i olika dokument osv, men nu ska jag administrera det hela i ett program (iOrdning heter det) tänkte jag. |
|||
Egenavgifter 2013
Egenavgifter gällande de som har enskild firma eller är delägare i handels- eller kommanditbolag är nu spikade för inkomstår 2013. |
|||
Apple kräver D-U-N-S nummer för min iPhone app?
Har skapat en iPhone app, och för att släppa den har Apple bett mig om mitt företags d-u-n-s nummer. Kategori: E-handel |
|||
Tryckeri för kläder, bil och annat sökes
Som rubriken lyder, det är i första hand tryck till bilen. Kategori: Söker/eftersöker |
|||