Senaste inläggen

Starta ett parkeringsbolag med hjärta?

Skepp ohoj, har en diffus idé om att starta ett parkeringsbolag som INTE är som Carpark/Q-park utan där man skriver ut kontrollavgifter i resonliga mängder och där en andel av alla inbetalda kontrollavgifter går till olika välgörenhetsändamål. Ett seriöst parkeringsbolag där det inte gör lika ont att betala en p-bot då man vet att en viss andel går...

Kategori: Affärsidéer

Säljare med F-skattsedel sökes

Nu letar vi säljare över hela landet, som vill ta över försäljningen i sitt eget län.

infot.se erbjuder dig en unik chans att tjäna bra med pengar. Du kommer i gång utan kostnader.

Hör av dig via mail om du är intresserad av att ta över annonsförsäljning i ditt län.:winner

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Behöver lite hjälp med hur jag ska avsluta en mening

Jag skickar riktade E-post till de företag jag vet jag kan hjälpa inom marknadsföring, där jag skriver kortfattad om mig samt referenser osv. Men jag vet inte hur jag ska avsluta texten på effektivt sätt för att försöka bok in ett möte.

Därför vänder jag mig till er🙂

Någon som kan hjälpa mig med förslag på hur en avs...

Va är tillåten?

Hej.

Jag är ny inom EF-branchen i Sverige.

Jag håller på med att arrangera en kommerciel idrotts tävling nu till sommar. Jag undrar om följande:

Får jag skicka fysis press meddelande / info brev till ordförande för relevante klubbar inom denne idrott?
Får jag skicka samma till kommerciell...

Sekretessavtal vid samtalstöd brukare

Hej! Mitt företag består av föreläsningar om psykisk ohälsa även delaktig i Psykiatrins förändringar och dialogmöte. Nu ska jag genom egen erfarenhet och rebiliteringen Case Managment hjälpa andra brukre i hemmet som samtalsstöd. Jag vill då att de skriver på tillsammans med mig skriver under sekretessavtal. Finns det några mallar för hur man gör d...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Kontor både i Sverige och utomlands?

Jag har en fundering om att ha två kontor trots att jag bara behöver ett.

Jag driver idag ett aktiebolag och har inga anställda. Jag tar på mig byggtekniska konsultuppdrag och all min kontakt med kunder och de svenska myndigheterna sker via email eller telefon.

Jag bor i en liten ort och hyr idag ett kontor i mitt ege...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Säljare med F-skattsedel sökes

Nu letar vi säljare över hela landet, som vill ta över försäljningen i sitt eget län.

infot.se erbjuder dig en unik chans att tjäna bra med pengar. Du kommer i gång utan kostnader.

Hör av dig via mail om du är intresserad av att ta över annonsförsäljning i ditt län.:winner

Kategori: Söker/eftersöker

Sponsorer till bok om psykisk ohälsa!

Hej! Min bok är klar och granskad av inflytelsesamordnare på Psykiatrin i Kristianstad. Förlag redo att trycka den men jag behöver bidrag eller sponsorer för att betala kostnaden. Boken är ett stöd för både unga som äldre i sin kamp mot psykisk ohälsa. Skriven utefter min egen erfarenhet. Tips, råd och övningar dessutom min egen självbiografi. Någo...

Kategori: Allmänt

Preliminär inkomstdeklaration

Hej!

Jag håller på att planera enskild firman för nästa år och undrar när kan man lämna preliminär inkomstdeklaration inför 2013? Bör man vänta tills Skatteverket skickar ut F-skattsedeln i början på januari eller kan jag göra deklarationen redan nu?

Jag skulle vilja minska F-skatten eftersom jag har bytt till AB och v...

Frilansare

Hello,

Does anyone know the rights and obligations of freelancers, I'm not from the European Union and not from Sweden. I want to work for companies or individuals from the Swedish, over the internet.
CAD drawing objects, furniture, or other items,everything you imagine

Thanks

Lön i AB

Hej!

Jag driver enskild firma och vill byta till AB.

Hur bestämmer man lönebeloppet faktiskt? Kan man ta ut olika lönebelopp t:ex 20 000:- i januari, 25 000:- i februari , 15 000:- nästa månad osv? Eller måste man ta ut ett bestämt belopp varje månad?
Kan man ta lön flera gånder i månaden?

Med e...

Hjälp genom att besvara några frågor om bokföring

Hi!

Im writing a danish project for a online marketing company, about entering the swedish market, and therefore really need you help answering some few questions. The survey will take a maximum of 1 minute to answer.

Praying for at little help

The survey: www.relationwise.com/survey.aspx?ID=68dc7c7eabe3...

Help a fellow scandinav!

Hi!

Im writing a danish project for a online marketing company, about entering the swedish market, and therefore really need you help answering some few questions. The survey will take a maximum of 1 minute to answer.

Praying for at little help

The survey: www.relationwise.com/survey.aspx?ID=68dc7c7eabe3...

Kategori: Feedback

uthyrning av hyresrätt till företaget

Jag har tillsammans med en kompanjon bildat ett AB som behöver en lokal.
Jag har ett hyreskontrakt till en hyresrätt som lämpar sig utmärkt till vår verksamhet och förstått att man kan låta företaget hyra av en själv.

Hyran uppgår till 10 000kr/mån för 55kvm vilket borde vara rimligt då den ligger vid Stureplan och vi är 2 per...

Rimlig milersättning?

Hej!

Reser lite då och då för att träffa min uppdragsgivare och sitter och klurar på vad en rimlig milersättning kan vara.

Vill inte tjäna pengar på resorna men inte heller förlora på dom. Finns någon "mall" man kan gå efter? Det skattebefria beloppet täcker ju knappt soppan 🙂

Någon som kan råda mig?...

Bokföra uthyrning till annat EU-land

Hej! Hoppas någon kan hjälpa mig. Jag ska fakturera kund i annat EU-land (har dennes VAT-nr) och det gäller uthyrning av utrustning (dokumentationssystem). Vilket konto ska jag bokföra detta på? Normalt bokförs försäljning av tjänst på 3048 och försäljning av vara på 3058, men hur blir det i detta fall? Dessutom ingår en operatör i hyran. Klurigt,...

Enskild firma leasa bil

Hej.

Jag vet att det diskuterats på olika ställen, men det är fortfarande inte tydligt för mig hur mitt exempel skulle se ut.

Om jag leasar en bil 36 mån (begagnad, nästan ny, via handlare) på min enskilda firma och kör den i princip 100% privat:

1 kan jag fortfarande dra av delar av momsen från månadshy...

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Söker sponsring till facebooktävling

Hej alla företagare.

Vitorm ska ha en facebooktävling under vintern i samband med att vi byter namn till bloggerilla. Tävlingen kommer gå ut på att de som vill vara med får en vitormströja. De får sedan göra något kul med denna, typ spränga den i luften, skicka den till månen eller använda den som dörrmatta. De filmar sedan det de gö...

Kategori: Söker/eftersöker

Försäkring gällande elektronik

Hej!
Jag funderar på att starta en webshop där jag säljer datorer. Vad finns det för försäkringar ifall en dator skulle gå sönder? Tänka starta det som enskild firma, finns det några försäkringar som skyddar mig ifrån personlig konkurs?
Tack

Kategori: E-handel

Inköp av IT tjänster från asien

Hallå

Jag undrar vad som gäller för att köpa in tjänster från företag i tex Thailand, Filippinerna.

Hur ska dessa fakturor se ut?
Vad gäller kring moms?
Tull?

Kategori: Inköp