Feedback på mitt mejl - boka möten.

30
Ber om ursäkt om jag startar ännu en tråd, men det kanske blir enklare för andra som är intresserade av ämnet att hitta inlägget senare.

Jag är intresserad av er feedback gällande mitt mejl, där målet är att få till ett möte. Antingen via telefon eller face2face.
.

Mitt namn är XXX och driver en digitalbyrå med fokus på "min nisch inom onlinemarknadsföring", där jag har fått chansen att hjälpa företag som AB, AB AB AB. Jag har även hjälpt AB med att öka sin försäljning med xx%.

Jag skulle vilja presentera min arbetsmetodik som är väldigt unik i Sverige, som jag tog med mig från XXX land där jag jobbade som ansvarig på en av de största marknadsföringsbyråerna och hjälpte företag som XXX, XXX.

Låter det intressant så ringer jag gärna upp när det passar och berättar kortfattat hur jag kan hjälpa er verksamhet att öka sin försäljning markant.

Jag har även försökt med specifika tider, dvs "skulle det passa om jag ringer XXX dag klockan XXX?

Hur ser mejlet ut?
23
Hej, Några synpunkter. - Jag tycker ditt mail är för långt. Försök och komprimera ner det till Max två stycken. - Nischa ditt mail till just det företaget du är intresserad av. T ex: "Jag har förstått att ni på Företaget AB i dagsläget enbart marknadsför er i lokalpressen...jag kan hjälpa er..." - Skippa stycket meningen "om det låter intressant". - Lägg in en bild som summerar ditt mail. Hjälper läsaren att skaffa sig uppfattning om vad det handlar om. - Var övertydlig och väldigt sammanfattande! Själv ger jag sådana här mail max några sekunder. [b]MEN VIKTIGAST RING UPP PERSONEN I FRÅGA OCH REFERERA TILL MAILET. DETTA INOM MAX ETT DYGN![/b] Man får VÄLDIGT SÄLLAN säljmöten bokade via mail... Lycka till!!
49
2
Helt okej. Men jag måste nog säga att satsa på att ring upp och berätta kortfattat och säg att du vill komma förbi förutsättningslöst och informera.
http://www.50lappen.se
640
5
Det första du måste få fram i både mail och samtal är vad den potentiella kunden kan ha för nytta av dig. Referenser som detta är bra: [quote] där jag har fått chansen att hjälpa företag som AB, AB AB AB. Jag har även hjälpt AB med att öka sin försäljning med xx%. [/quote] ..Men tyvärr bryr man ju sig väldigt lite om vad du är bra på om man inte känner behovet av att anlita dig Du kanske ska fundera på att anlita en copywriter som kan hjälpa dig. Kostar en slant men om du säljer 10% mer på grund av att ditt mail är perfekt kan du nog räkna ihop kostnaden rätt snabbt ;) MVH R

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.