Företag 1 år- 1 kund so far.....

6
Hej

Jag startade mitt företag för ett år sen och har än så länge haft 1 kund!
Grrrrr
Detta pga att jag inte satsat mycket på marknadsföring och inte vet hur jag ska nå mina kunder med min begränsade budget.

Mitt företag är inom uderhållning och nöjesbranschen där jag erbjuder mina tjänster per timbeställning. Det är en ny sorts underhållning i Sverige men väl beprövad och populär i utlandet.

Är det en bra idé att erbjuda sina tjänster gratis åt säg, 10 företag, en timma i taget, bara för att synas och höras lite. För vi hör till fest och sammankomster där mycket folk träffas.

Tjänsten jag erbjuder kan inte beskrivas per telefon utan måste ses med egna ögon... :o

Jag skulle vara jätte tacksam för svar eller råd.


MVH Mina
87
5
Hej Mina, Har du ingen hemsida eller facebook-sida? Sådant är A-O idag. Speciellt i din bransch. Varför inte ta tillfälle i akt och använda detta forum som annonsering för ditt företag?! Nu menar jag inte att du bara skall använda dig av detta forum. Men det är en tråd ut. Sedan tycker jag att har du en ganska bra början till presentation med din text: "Mitt företag är inom underhållning och nöjesbranschen där jag erbjuder mina tjänster per timbeställning. Det är en ny sorts underhållning i Sverige men väl beprövad och populär i utlandet." Endast lite justering av text och formuleringar. Behöver du hjälp med den biten, så hittar du många här inne på forumet som arbetar dagligen med detta. Mvh Kenneth
Fastighetsservice | ett namn. . . ett nummer.
6
Hej Kenneth Tack för svar... jo, jag har både facebook och en hemsida. Men hur får jag folk på billigast möjliga sätt att besöka mina sidor och framför allt människor i min hemstad att lägga märke till just mitt företag. Jag har inte råd att göra radioreklam eller synas på pelare och skyltar runt om stan. På ca 2 månader hade jag runt 100 besökare på min hemsida, varav ingen kontaktade mig. Har även skickat ut reklamblad till ca 150 företag i stan. Inte mycket jag vet, men med en tight budget vad finns för alt.? Är det nån som har erfarehet av att erbjuda sina tjänster kostnadsfritt till ett visst antal? för syns skull Mina
22
Hej Mina, 1.du skulle kunna erbjuda dina tjänster gratis till idrottsföreningar och liknande men jag tycker inte att du borde göra det till företag. Vill du absolut göra det till företag så kanske ett erbjudande av typen köp 2 timmar betala för en. 2. Skapa ett youtube-konto och lägg upp filmklipp på din verksamhet. (Du kanske redan gör detta på din hemsida och Facebook)? Sedan så borde du lägga till information om hemsida och Facebook här på sidan i din profil och även presentera ditt företag i den tråd som finns här på forumet om du inte redan har gjort det. Lycka till! Ewa E.K. Presenter www.ekpresenter.se
ekpresenter
86
6
Prova med att hitta e-postadresser via lokaldelen.se och skicka ut erbjudande direkt till sådana du tror kan vara intresserade.
50
1
Du har redan fått många bra tips. Ytterligare en ide är att du lägger upp en länk till din hemsida i feedback forumet här på företagande. Då kan du få lite feedback på hur du presenterar din tjänst.
6
Ja det ska jag göra. Tack för alla hjälpsamma svar.
49
2
Du skrev att det inte gick att förklara på telefon. Det låter märkligt. Ett tips är att du på något sätt "förpackar" tjänsten på ett sätt som gör den lätt att sälja. Kan du inte förklara den på ett säljande sätt över telefon är något fel redan där. Länka din hemsida där du kommer åt. Exempelvis i ditt inlägg här hade väl varit en bra start.
http://www.50lappen.se
157
1
Har du följt upp dina ca 150 reklamutskick med ett telefonsamtal? Som jag [url=http://carljonas.se/index.php/2013/02/20/foretagare-gor-samtalen-varma/]skrev tidigare[/url] idag så har du gjort grunden för att göra dina samtal något varmare och har därför en anledning att ringa upp dessa du har skickat dina utskick till. De kanske väntar på att du skall ringa upp och boka? Du kan göra på precis samma sätt genom att skicka mail. Följ min guide helt enkelt....
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
6
Ja, jag har ringt upp en del men inte alla. Har inte fått särskilt bra respons på detta men försökt ändå! Har nu bestämt mig för att satsa några tusenlappar på att annonsera på adwords och se vad det kan ge. Mina
157
1
Jag tror inte du skall vara så anonym med din företagsidé. Det var nog 20 år sedan företagare var ute efter att stjäla idéer etc. För att vi ska kunna hjälpa dig behövs nog lite mer info så vi kan se till att du verkligen får hjälp med utformning av annonser etc. För om du inte kan utforma info i telefon till dina kunder, hur skall du med få ord nå ut med budskapet via adwords? Vad gör du, vad går ditt företag ut på, vad tyckte din första kund om upplevelsen, hur mycket tid lägger du ner idag på ditt företag etc. är ett gäng frågeställningar som kan vara bra att svara på här så att du får ut maximal hjälp, nu när du ber om den :) Mig kan du bli vän med på facebook och ställa frågor till om du har lust... Länk finns i min signatur :)
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
9
testa www.lookpage.com

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.