När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Jag har startat eget som konsult inom marknadsföring,och undrar om man via riktade mejl till beslutsfattare (självfallet kommer jag reseracha företaget innan jag mejlar) kan boka in möten? Eller är det bortkastad tid? Är det kalla samtal som gäller?
Det känns som om din förra satsning på e-mail till kundämnen inte lyckades?
Om du skall erbjuda dina tjänster som konsult inom marknadsföring så har du naturligtvis en uppförsbacke om du inte själv kan marknadsföra din egen kompetens på ett sätt som får kundämnen att bli prospects.
I första steget. Och i nästa steg förvandla dem till kunder.
Här är ett förslag som du kanske kan testa för att få koll på bästa sättet att komma i kontakt med marknaden:
Researcha 100 företag.eller gärna 300. Dela upp dem i tre högar.
A:
Skriv e-mail till en grupp och berätta att du kommer att ta kontakt med dem.
(13 december förra året fick du bra tips av Janeo här i forumet om formuleringar i sådana mail)
Ring upp dem.
B:
Till grupp nr 2 skriver du pappersbrev via snailmail och följer upp med ett telefonsamtal.
C:
Till tedje gruppen ringer du direkt. Utan förspel.
Simsalabim så har du gjort en test på bästa sättet för just din del, att skaffa kunder.
Du måste själv göra jobbet, du kommer aldrig att få svar vare sig här i forumet eller annorstädes om hur just du skall göra för att bli framgångsrik marknadsförare.
PS
De allra flesta som du kontaktar är fullt nöjda med sina leverantörer och vill absolut inte ha med dig att göra. Anser sig inte ha tid att ta emot dig.
Hur duktig du än är.
C:a 10 % kanske just nu är missnöjda med något hos leverantören och kan därför vara intresserade av att
lyssna på vad du kan erbjuda.
DS
Lycka till!
Imre R
...sky is he limit...
Redaktuellt
Vill du delta i diskussionen?
Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.