Senaste inläggen

Underlag på RUT-arbete vid bokföring.

Hejsan,

Jag har en liten fundering när det gäller underlag för RUT-arbete. Dvs. det man sätter in i pärmen med ver.nr på efter man bokfört inbetalning från SKV.

Då endel av mina "beslut" som man får hem från skatteverket har försvunnit så vet jag inte vad jag ska sätta för underlag i pärmen. Räcker det med att skriva...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Bankkonto i två länder med samma företag

Jag har en sak som strulat till det en del och jag hoppas någon vänlig själ har ett svar!

Jag driver e-handel och annan internetverksamhet och har medhjälpare i andra länder i Asien, främst Filippinerna, Indien och Vietnam.

Jag öppnade förra året ett bankkonto på Filippinerna så jag enklare skulle kunna betala ut lönen...

Sätta upp mat på företaget

Vilka matinköp kan man sätta upp på företaget?

Hur bokföra när kunden betalar in mer på fakturan

Hej

Jag har ett litet problem.

Jag har skickat faktura till ett företag på 945kr inkl moms med korrekt specad moms 189 kr och netto belopp 756kr.

Kunden betalar in 946kr och vill inte ha 1kr tillbaka.

Hur bokför jag den överskjutande 1kr? Vilket konto ska den in på?
Hur blir det med...

Annonssida, blocket liknande

Hej.

Finns det intresse av att köpa en väldigt välgjord annonssida.
Den är byggd efter blocket.
Med funktioner så som butiker mm
Sidan har en adminpanel som gör det väldigt lätt att hantera sidan.

En nyproduktion av en likadan sida hos en webbyrå hade kostat 100.000-200.000
Den ligger inte u...

Kategori: Till salu

Är det värt besväret?

Hej alla!
Jag står inför ett val som kanske ni kan hjälpa mig med. Jag har haft min enskilda firma i 3,5 år nu, men haft det vid sidan av högskolestudierna under 3 år. Jag vill nu komma igång på allvar med företaget (då det hittills varit mest som en hobbyverksamhet), och så klart skulle kännas bättre om jag skulle få någon form av inkomst u...

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Hjälp, problem med delägare....

Hej. Vi är fem personer som har startat upp ett aktiebolag. Vi jobbar hårt och arbetar samtidigt heltid på vanliga jobb. Vårt mål är att sluta jobba och bara köra vårt bolag så snart som möjligt men det kräver ordentlig arbetsinsats av alla.

En av mina kompanjoner har tappat stinget. Han arbetar enbart sporadiskt med företaget och ve...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Vill du hyra kontorsplats på Östermalm för 1950 sek/ månad?

Skaffa dig en förmånlig kontorsplats i centrala Stockholm, och få bra postadress, möjligheter att nätverka, tillgång till konferensrum och kök med sittplatser- för bara 1950 sek/ månad! Dessutom flexibla villkor. Läs mer på www.tessituralokaler.se eller ring Niclas Bertell 0702922300!

Kategori: Allmänt

skattekostnad och skatteskuld vid halvårsbokslut 30/6-2010

Hej,

Jag ska räkna ut ett företags skattekostnad och skatteskuld
per 2010-06-30.

Halvårets beräknade skattekostnad ligger på 11239 och
den debiterade preliminärskatten ligger på 7500.
Dvs 11239-7500 = 3739 kr ska debiteras 8910 och krediteras
2512.

Men det jag är osäker p...

UTVECKLINGSMETODER

Hej!
Som varande metodfreek har jag under flera decennier studerat och inventerat metoder för framtagning av nya produkter. Det borde vara en outtömlig källa med tanke på att det talas vitt och brett om behovet av innovationer i olika forum, inte minst i regeringens nationella innovationsstrategi. Men så är inte fallet. En utredning jag läst...

Kategori: Chef, Ledarskap och Coachning

Företag utanför Stockholm, Göteborg och Malmö.

Jag söker företag som vill testa Rabble gratis i 30 dagar. Enda kravet är att du inte befinner dig i Stockholm, Göteborg eller Malmö.

Rabble = Sveriges största mobilaplattform med erbjudanden, vilket är ett suveränt sätt att locka nya kunder.

Vill du testa? Maila till testapa@rabble.se - så bokar vi in en demo och hjäl...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Företagsbil - leasa, köpa privat eller köpa på företaget?

Hej, jag driver en enskild firma och behöver lite information som jag undrar över.. finns säkert något här på forumet, men vill ha svar på mina frågor.

Driver en städfirma och jag behöver en bil för att köra till kunden.

Han som säljer bilen tycker att jag borde leasa bilen, är det något man bör göra? Eller köpa bilen...

Kategori: Inköp

Funderar på att starta Telemarketing företag i framtiden!

Hej!

Jag funderar på att starta ett eget Telemarketing företag i framtiden och skulle vilja ha lite grundläggande råd och information om att driva ett eget Telemarketing företag. Har någon drivit ett eget eller har stor kunskap om området så kan du gärna höra av dig här eller skicka ett meddelande till mig.

Själv så h...

Kategori: Affärsidéer

Driven säljare till säljuppdrag

Media display produkt. Uppdraget mail/telefon som leder till BESÖK och dema produkterna. Målgruppen är VD,inköp- eller marknadschefen.
Kunder:café,bilfirmor,flygbolag, biografer m m.

Vikt på demopaket är ca 26 kg. kolla på sidan www.dekalkoncept.se och maila eller svara på tråden så pratar vi mer. Skriv om du har F-skatt eller...

Kategori: Söker/eftersöker

Förmåner till suppleanter i aktiebolag?

Hej!

Jag har ett eget aktiebolag, med min fru som styrelsesuppleant.
Man kan ge styrelseledamöter vissa förmåner, såsom t.ex frikvårdsbidrag.
Men gäller detsamma för suppleanter, att de räknas som styrelseledamöter när det gäller förmåner och bokföring?

Hur bokförs i så fall friskvårdsbidrag till en suppl...

Kombinera anställning och aktiebolag.. kan jag få sparken ?....

Hej. Jag arbetar 100% på ett företag, och tänker snart bli delägare i ett annat nystartat aktiebolag som jag och några kompisar startat. Verksamheten i aktiebolaget sker på kvällar och helger än så länge.

Verksamheten i det nya företaget i förhållande till det jag arbetar 100% på som anställd, är närliggande, men ligger definitivt in...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Ny social app söker utvecklare android/ios

Hej!

Vi söker en 'android och/eller ios programmerar partner' för utveckling av en app. Partner eller avlönad per timme?
Du bör bo i Lund/Malmö området. Kan vara bra med face-to-face möten.

Om Appen och konceptet:
Appen kommer att tillföra en helt ny typ av social interaktion, för användaren, ett nytt kon...

Kategori: Söker/eftersöker

Drop Shipping - Prissättning

Läste artikel om just drop shipping här inne på företagande men fick
inget svar på min fundering.

Jag planerar att öppna en drop shipping verksamhet B2B och har ett
avgörande problem som jag försöker lösa.

Jag kommer samarbeta med Tyska företag som kommer skicka mina produkter till kunder i Sverige. Jag...

Behöver/har du nyligen skaffat en hemsida? Jag vill träffa dig!

Hej,

Jag vill träffa dig som behöver eller nyligen har skaffat en hemsida i centrala Stockholm!

Om jag får bjuda på en kaffe och prata med dig i 15 minuter hade jag verkligen uppskattat det. Jag ska inte sälja dig något.

Hör av dig om du vill veta mer, så jag kan berätta vad du får i gengäld också!
...

Kategori: E-handel

Behöver/har du nyligen skaffat en hemsida? Jag vill träffa dig!

Hej,

Jag vill träffa dig som behöver eller nyligen har skaffat en hemsida i centrala Stockholm!

Om jag får bjuda på en kaffe och prata med dig i 15 minuter hade jag verkligen uppskattat det. Jag ska inte sälja dig något.

Hör av dig om du vill veta mer, så jag kan berätta vad du får i gengäld också!
...