Senaste inläggen
Avregistrera firma/FrilansFinans
Jag sadlar nu om lite och kommer inte hålla just något lager utan sälja mot timpenning/provision. Dessutom har jag alltid varit irriterad på att vad det än gäller (akassa, sjukpenning mm mm...) så låter det "Har du enskild firma? Då gäller det inte dig!" |
|||
Vi söker nu webbutiker som är till salu.
Vi förmedlar er butik till köpare till kunder hos oss på tredjepartslogistik samt lägger upp den på vår förmedlingssida utan kostnad. Kategori: E-handel |
|||
Utgift under tjänsteresa avdragsgill?
Vi är två delägare i ett HB som reste inom företaget till Tyskland tidigare i år, där vi köpte vi två WiFi donglar som vi laddade på för att kunna fortsätta driva vårt företag online (verksamheten bedriver olika webbsidor) under de månader vi vistades där. |
|||
Affärspartner sökes för spännande projekt inom hälsa & hudvård!
Affärspartner sökes för omgående start av spännande projekt inom hälsa och hudvård. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Skatteåterbäring
Mitt AB har fått tillbaka skatt då vi förra året betalade in för mycket. Hur bokför jag det? |
|||
Enskild firma, ingen vinst. Hur blir en ev. föräldrapenning?
Hej alla flitiga entreprenörer! Kategori: Allmänt |
|||
bokföra försäljning webshopÄr ägare av webshop sedan en tid tillbaka. Tar betalt genom payson faktura och kort. Säljer även en del genom fyndiq. nu till frågan. Fyndiq går ju pengarna in på ett konto och betalas ut senare och samma på Payson. Måste jag printa ut en verifikation för varje försäljning på webbshop resp fyndiq eller räcker det med att jag gör en ver/vecka på res... |
|||
inköp av privatperson, sälja genom företaget, moms vid sälj?
Hej! Jag har en fråga, jag är nybörjare på det här med företagande så skratta inte för mycket åt min kanske dumma fråga! 🙂 |
|||
Hur blir man Företagsmäklare?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Söker företag för referensjobb
Jag och två kollegor ska slå ihop våra grafiska formgivnings/ marknadsföringspåsar och köra en gemensam designbyrå, med start under första halvan av 2013. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Nollställa momskonto?
Jag har enskild firma, bokför enligt kontantmetoden och betalar in momsen kvartalsvis. När jag betalar in momsen bokför jag inbetalningen så här (som ett eget uttag): |
|||
Prissättning till företag.
Tjena, jag skulle vilja ha lite feedback angående prissättning till företag. En kund vill ha en offert på kontorsstäd. Jag är dessvärre lite osäker på vad jag ska ta för timpris, det är mitt första företag och detta blir i så fall min första fasta företagskund. Svårt att få reda på konkurrenternas priser på såhär kort vassel tyvärr. Kategori: Feedback |
|||
bokföra öresutjämning på inkommen faktura?
Heej. |
|||
Skräddarsydda skjortor
Söker en person som kan hjälpa mig att få skräddarsydda skjortor. Kategori: Affärsidéer |
|||
Kontorslokal - Kontorshotell - Kontorsplats i Göteborg??
Det är dags för mig att flytta kontoret ifrån lägenheten och ut till en plats utanför hemmet, enda anledningen är att jag snart blir galen av att sitta hemma om dagarna..att inte träffa folk om dagarna är inte så lätt att hantera. Så den sociala biten i livet skall nu ändras förhoppningsvis, när jag sitter på ngt kontor istället. Kategori: Allmänt |
|||
Korrigera verifikation (momsinbetalning)
Hej, |
|||
Hur bokföra kreditfaktura, enskild firma
Hej, detta är mitt första inlägg och jag hoppas att jag får lite hjälp med detta.... |
|||
Dra av motionscykel för tandläkare?Verkar det ok för en tandläkare? |
|||
Hjälp! Behöver feedback på hur jag kan förbättra min hemsida!!!
Hej. Kategori: E-handel |
|||
Nordic startup awards presenterar sina finaldeltagare.
Nordic startup awards presenterade finaldeltagarna i sin tävling. Kul att spana in framtidens stjärnor på webb-himlen |
|||