Senaste inläggen

Multisäljare

"Vi hittar kunderna du inte trodde fanns"

Idén är enkel. En damsugförsäljare som säljer.. Allt!

I punktform

[ol]
[li]Ta kontakt med flertal lokala företag. Främst inom "husbranschen", bygdens snickeri, solpanelsleverantörer, plåtslageri osv.[/li]
[li]Läser på affärsplaner, prod...

Kategori: Affärsidéer

Bokföra adsence på rätt sätt

Hej, jag är ny på detta med bokföring. Hur ska man göra med intäckter från adsense. Någon som vet och orkar förklara?

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Söker samarbetspartner inom mode och skönhet!

Hej alla spännande nya personer,

Skulle behöva en samarbetspartner i Stockholm som kan mycket om mode eller bara brinner för det. Ålder spelar ingen roll så länge man är driven.

Jag driver Sveriges största modeforum. Du kan diskutera allt från styling, färger, accessoarer och skönhet till jobb och utbildningar inom mod...

Kategori: Söker/eftersöker

Villauthyrningen.se

Hejsan!
Ville checka av min nya affärsidé med kollegor här på Foretagande.se....
Av rubriken att döma så syns min nya hemsidan som anknyts till min affärsidé - Villauthyrningen.se

Grunden till idén är att det är så svårt att sälja hus nu pga strängare regler från regeringen. Du måste ha 20% cash och även 100 TKR i buffe...

Villkorat aktieägartillskott

Hej

Vilket konto bör jag använda för ett villkorat aktieägartillskott?

Bokför i Fortnox och hittar inte "Erhållna aktieägartillskott" som jag sett brukar användas.

Undrar även om jag kan ta ut ränta på detta "lån"?

Hjälp med logotyp

Jag har ett nystartat bolag som är inriktade på isblästring/sanering, men jag har svårt att få till en snygg informativ logga.
Dessutom så här i uppstarten så har jag varken råd eller lust att slänga ut hur mycket som helst till nån flashig designer.

Tacksam för lite hjälp iaf.

//Jocke

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Hur bör jag debitera resekostnaden?

Hej!

Skall göra ett jobb på en annan ort och kommer att ta min egen bil när jag reser, då jag ska kombinera lite privata ärenden med jobbresan.
Avståndet är ca 120 mil (tur och retur) mellan min hemort och jobborten.

Skall jag ta den exakta bensinförbrukningen och debitera för denna på fakturan? eller ska jag an...

Söker en säljare

Söker en säljare som vill sälja hemsidor emot provision.

Kunskapsradion - radio utan musik

Är det fler än jag som saknar en bra radiokanal? Jag tänker en kanal utan musik som istället lägger fokus på kunskap likt kunskapskanalen på tv. Historia, geografi, samhällskunskap, vetenskap, etc. Bilresan skulle bli så mycket trevligare. Eller är det bara jag som hellre lär mig något än att banka in samma musik om och om igen... 🙂

Vad räknas som årets bokförda försäljning?

Kontantmetoden - Förenklat bokslut - Ruta R1 (Försäljning & övriga momspliktiga intäkter)

Vad räknas som årets bokförda försäljning egentligen? Vilken siffra av följande från bokföringsprogrammets (Visma 500) bokslutsrapport:

1. Från resultatrapport: Summa av försäljning av varor och tjänster
2. Från resultatrap...

Produkttillverkning var vända sig!?

Jag undrar att om man har en produkt som man vill skall bli tillverkad. Tex. ett kostillskott eller liknande. Vart kan man vända sig för att få den tillverkad?

Alltså någon typ av labb eller liknande!?

Kategori: Allmänt

Fristående affärsänglar

Jag har ägnat någon timme på nätet åt att hitta fristående affärsänglar men det jag kan inte hitta några bra ställen, vilket minst sagt förvånar mig. Varför vill alla affärsänglar vara med i nätverk?. Hursomhelst, jag har en affärsidé jag vill presentera för en fristående affärsängel, har någon kontakter tar jag gärna emot.

/Alfred

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Erfarenhet av PromikBook ?

Hej
Någon här som har erfarenhet av Promikbook och ha kört det ett tag?

Söker en utvecklare

Hej,

Söker en utvecklare för ett enklare projekt. Meddela intresse via denna plattform.

Vänligen//

starta eget återvinning

Jag har tänkt att start eget återvinning av elektronikskrot, hur jag ska gå till vägs har jag inte kunskapar/erfarenhet inom, någon som kan hjälpa till?

Jag har gått starta eget kurs, där vi fick lära oss hur man ska skatta osv.

Söker frivilliga testanvändare

Hej,

Jag har utvecklat en hemsida som erbjuder registrerade medlemmar möjligheten till att annonsera varor avsedda för internetbaserad byteshandel.

Jag har under utvecklingen haft begränsade tillgångar till testanvändare, jag söker därmed 10 till 15 personer som kan tänka sig att hjälpa mig genom att besöka hemsidan s...

Vi har två lediga kontorsplatser på Skånegatan i Stockholm

Två av frilansgruppen 107:s platser är lediga! Adressen är Skånegatan 63, hyra 2500 kronor. Städning, bredband, kaffe och pepp ingår. Vi är ett trevligt gäng journalister, informatörer och fotografer som gör något socialt ungefär varannan månad. Vi siktar på att samarbeta om större projekt. Jobbar du med webb lay-out eller grafisk formgivning är de...

Hur bokföra Bilaga till beslut debiterad preliminärskatt?

Hej

jag har nu fått min bilaga till beslut om debiterad prel.skatt. Nu undrar jag hur jag ska boka denna och sedan hur jag ska boka löpande varje månad vid betalning samt hur jag ska stämma av i slutet av året. Använder konto 2510 och 1630 samt 1930. Väldigt tacksam för hjälp.

Mvh

Helene

Är innehållet inspirerande?

Glad dag på dig!

Jag är en mycket glad person, älskar livet och driver sedan några år tillbaka ett företag. Jag startade upp verksamheten med nominellt värde. Idag omsätter vi 3,5 miljoner kronor och hade 2012 en vinst på 1 miljon. Vi gör mycket rätt men även mycket som är mindre rätt men principen är att vi har kul under resans gång...

Kategori: Feedback

19 år och behöver en liten insats!

Hej , Jag heter Benjamin och Driver just nu bara en hobbyverksamhet , Men idéerna driver till någon ting större !

Jag vet att jag kan arbeta upp mig ifrån noll men ett liten bidrag skulle kunna hjälpa något fruktansvärt mycket !

Driver ett "Företag" som heter Metallhantering och det hela går ut på att köpa in skrotfr...

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag