Senaste inläggen
Bra ställen att hitta personal påFinns det fler gratis ställen att hitta personal på än Arbetsförmedlingen? Jag letar efter personer till mitt städbolag. Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Överavskrivningar
Hej! |
|||
Dra av royalty/varumärke och maskininköp?
Vilka kostnader får man ha för ett varumärke? |
|||
Victory Import/Gadzooks
Victory Import/Gadzooks sysslar mest med E-handel av "Prylar". Kategori: E-handel |
|||
Har du en logotyp?
Hejsan! Kategori: Off Topic |
|||
Researrangör upplevelseresor!Har en företagsidé som jag inte riktigt kan släppa, sälja paketresor inom mina 3 största intressen. Finns företag som gör det redan men inte samlade under "tak" utan dom har riktat in sig på ett område. Nu är jag så fruktansvärt fundersam över detta och planerar att starta ett reseföretag, och enbart ha ett fåtal destinationer och det skall vara ti... Kategori: Affärsidéer |
|||
Få koll på sina pensioner!Hejsan, tänkte tipsa om en tjänst som jag har använt mig av för att få tag på mitt pensionssparande. Funkade utmärkt och jag tycker att det är få forum som tar upp det här med pension, så tänkte om ni kunde tipsa om hur ni sparar också så jag kan ta till mig. Sidan jag gjorde min sammanställning på är Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer |
|||
Vilket försäkringsbolag är bäst?Vilket försäkringsbolag ska man välja till företaget om man har anställda? Kategori: Allmänt |
|||
Hjälp! Får vi göra så här?
Hej alla kompetenta! 🙂 Kategori: Allmänt |
|||
Företag under 18Jo, det är såhär att jag har drivit ljud och ljusuthyrning via min ideella förening under ett år och känner att jag vill driva det i form av företag. Tanken är att inte ta ut någon lön utan att bara investera i utrustning det första året. Det rör sig om inventarier för under ett halvt prisbasbelopp vilket innebär att dom kan skrivas av direkt och b... |
|||
Överföring av lager från Enskild firma till HB - hur bokföra?
Hej! |
|||
Akut! Privata inköp på företagskorto |
|||
Kan du programmera och vill gå in i ett projekt?Vi driver ett actionsportkoncept. Basen för vår verksamhet ligger i snörelaterade sporter som parkåkning på snowboard och skidor. Projektet omfattar dock även andra liknande sporter som skateboard, downhill och dirt bike. Målsättningarna med projektet är två; dels att få fler intresserade av actionsporter, dels tjäna pengar på verksamheten. Vår utg... Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Överklaga nekat prövningstillstånd.Jag hjälper ( försöker ) en kille med ett AB som försattes i konkurs förra veckan. En leverantör hade begärt honom i konkurs för en obetald fordran. Dagen innan förhandlingen betalade han in huvuddelen av skulden, och på konkursdagen hade han fått in ytterligare pengar så han kunde betala det sista. Dock var det ju inte gjort vid förhandlingen, och... |
|||
Mall för enkel likviditetsplan?
Någon som har tips om enkel praktisk mall för likviditetsplanering? Kategori: Affärsplanen |
|||
Rikskuponger företag - vilka regler gäller?Jag driver ett aktiebolag och reser en del och äter ute. Är det förmånligt med rikskuponger? Är det avdragsgillt? |
|||
Ränta från första dagen vid försenad inbetalning av hyranFår man ta ut ränta från första dagen hyran inte har kommit in? Vad säger räntelagen? Min hyresvärd lade på drygt 30kr på senaste hyresavin. Jag bryr mig inte om beloppet men nyfiken på vad lagen säger. Ska man inte skicka påminnelse först eller det behövs inte? Kategori: Allmänt |
|||
Tjänstesäljare sökes
Har lanserat min tjänst http://www.shopservice.se som är ett väldigt ambitiöst butikssystem som hanterar kundordrar och kundservicar med SMS-utskick. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Enkätundersökning om attityder till barn och föräldraskap
Hej! Kategori: Off Topic |
|||
Vi söker deltidssäljareVi är ganska nya på vår marknad men har gedigen branscherfarenhet. Nu vill vi komplettera med regionala deltidssäljare på provision, som behåller "sina" insålda kunder som account manager och fortsätter få provision på dem så länge de förblir kunder. Vi letar i nästan alla delar av landet eftersom vi räknar med att det behövs bemanning på 10-15 stö... Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||