Senaste inläggen

Bra ställen att hitta personal på

Finns det fler gratis ställen att hitta personal på än Arbetsförmedlingen? Jag letar efter personer till mitt städbolag.

Kategori: HR - Personalfrågor

Överavskrivningar

Hej!
Jag ska göra företagets tredje bokslut och har kommit till överavskrivningarna. Märkligt nog så får jag exakt samma siffror som förra året vilket driver mig till vansinne :crazy:
Vad gör jag för fel?

År 2011
IB tillgångar 1 252 083 kr
IB överavskrivningar 0 kr
Årets anskaffn. 1 600 500 kr

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Dra av royalty/varumärke och maskininköp?

Vilka kostnader får man ha för ett varumärke?

Vi har betalat en cadcam-dator till en klinik med en miljon och har stora inkomster, bäst att dra av på 5 år?

Victory Import/Gadzooks

Victory Import/Gadzooks sysslar mest med E-handel av "Prylar".
Saker du inte behöver men gärna har och köper i present till andra.
Helt enkelt saker som gör dig glad :cheer:
Vi tar gärna emot förfrågningar av vilka produkter som helst då vi tillsammans arbetar fram ett bra pris och ett enkelt och snabbt leveranssätt till er.

Kategori: E-handel

Har du en logotyp?

Hejsan!

Vi håller på med ett skolarbete som handlar om hur företag köper design idag. Vi har en liten enkät med ett par frågor som skulle hjälpa oss väldigt mycket. Otroligt stort tack om ni kan lägga en minut på att svara på dessa roliga frågor.

https://docs.google.com/forms/d/1Ji0dMVIj-3xgjYaVxYf4XVhREDoc5nKUgS9fOzV...

Kategori: Off Topic

Researrangör upplevelseresor!

Har en företagsidé som jag inte riktigt kan släppa, sälja paketresor inom mina 3 största intressen. Finns företag som gör det redan men inte samlade under "tak" utan dom har riktat in sig på ett område. Nu är jag så fruktansvärt fundersam över detta och planerar att starta ett reseföretag, och enbart ha ett fåtal destinationer och det skall vara ti...

Kategori: Affärsidéer

Få koll på sina pensioner!

Hejsan, tänkte tipsa om en tjänst som jag har använt mig av för att få tag på mitt pensionssparande. Funkade utmärkt och jag tycker att det är få forum som tar upp det här med pension, så tänkte om ni kunde tipsa om hur ni sparar också så jag kan ta till mig. Sidan jag gjorde min sammanställning på är Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Vilket försäkringsbolag är bäst?

Vilket försäkringsbolag ska man välja till företaget om man har anställda?

Kategori: Allmänt

Hjälp! Får vi göra så här?

Hej alla kompetenta! 🙂

Jag ska snart starta ett aktiebolag med mig själv som majoritetsägare. På grund av att jag inte har möjlighet att starta bolaget direkt så funderar jag på följande lösning för att vinna tid när jag väl startar bolaget.

Jag har en vän som ska bli delägare i det framtida bolaget. Min vän driver id...

Företag under 18

Jo, det är såhär att jag har drivit ljud och ljusuthyrning via min ideella förening under ett år och känner att jag vill driva det i form av företag. Tanken är att inte ta ut någon lön utan att bara investera i utrustning det första året. Det rör sig om inventarier för under ett halvt prisbasbelopp vilket innebär att dom kan skrivas av direkt och b...

Överföring av lager från Enskild firma till HB - hur bokföra?

Hej!

Jag driver ett litet e-handelsföretag, och har hittills drivit det som enskild firma, men då min sambo blivit mer och mer delaktig har vi precis ombildat företaget till HB. Det jag inte är riktigt klar över är hur lagret förs över till det nya företaget på ett bokföringsmässigt korrekt sätt. Jag har pratat med skatteverket och e...

Akut! Privata inköp på företagskort

o

Kan du programmera och vill gå in i ett projekt?

Vi driver ett actionsportkoncept. Basen för vår verksamhet ligger i snörelaterade sporter som parkåkning på snowboard och skidor. Projektet omfattar dock även andra liknande sporter som skateboard, downhill och dirt bike. Målsättningarna med projektet är två; dels att få fler intresserade av actionsporter, dels tjäna pengar på verksamheten. Vår utg...

Kategori: Söker/eftersöker

Överklaga nekat prövningstillstånd.

Jag hjälper ( försöker ) en kille med ett AB som försattes i konkurs förra veckan. En leverantör hade begärt honom i konkurs för en obetald fordran. Dagen innan förhandlingen betalade han in huvuddelen av skulden, och på konkursdagen hade han fått in ytterligare pengar så han kunde betala det sista. Dock var det ju inte gjort vid förhandlingen, och...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Mall för enkel likviditetsplan?

Någon som har tips om enkel praktisk mall för likviditetsplanering?
Almis likviditetsbudget-mall upplevs som komplicerad- och ofta för avancerad, för nybörjare/nystartare.

Kategori: Affärsplanen

Rikskuponger företag - vilka regler gäller?

Jag driver ett aktiebolag och reser en del och äter ute. Är det förmånligt med rikskuponger? Är det avdragsgillt?

Ränta från första dagen vid försenad inbetalning av hyran

Får man ta ut ränta från första dagen hyran inte har kommit in? Vad säger räntelagen? Min hyresvärd lade på drygt 30kr på senaste hyresavin. Jag bryr mig inte om beloppet men nyfiken på vad lagen säger. Ska man inte skicka påminnelse först eller det behövs inte?

Tjänstesäljare sökes

Har lanserat min tjänst http://www.shopservice.se som är ett väldigt ambitiöst butikssystem som hanterar kundordrar och kundservicar med SMS-utskick.

Studerar just nu heltid så har heller inte möjlighet att gå runt på stan, eller sitta i telefon för att nå nya kunder.

Finns det kanske någon här som känner att eran sälj...

Kategori: Söker/eftersöker

Enkätundersökning om attityder till barn och föräldraskap

Hej!
Jag är doktorand i sociologi vid Uppsala universitet och håller på med en webbenkätundersökning om attityder till barn och föräldraskap. Undersökningen är en del i mitt avhandlingsprojekt i sociologi. Syftet med projektet är att undersöka hur människor ser på barn och föräldraskap, vilka uppfattningar som finns och vad olika uppfattning...

Kategori: Off Topic

Vi söker deltidssäljare

Vi är ganska nya på vår marknad men har gedigen branscherfarenhet. Nu vill vi komplettera med regionala deltidssäljare på provision, som behåller "sina" insålda kunder som account manager och fortsätter få provision på dem så länge de förblir kunder. Vi letar i nästan alla delar av landet eftersom vi räknar med att det behövs bemanning på 10-15 stö...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring