Senaste inläggen

Mall för enkel likviditetsplan?

Någon som har tips om enkel praktisk mall för likviditetsplanering?
Almis likviditetsbudget-mall upplevs som komplicerad- och ofta för avancerad, för nybörjare/nystartare.

Kategori: Affärsplanen

Rikskuponger företag - vilka regler gäller?

Jag driver ett aktiebolag och reser en del och äter ute. Är det förmånligt med rikskuponger? Är det avdragsgillt?

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Ränta från första dagen vid försenad inbetalning av hyran

Får man ta ut ränta från första dagen hyran inte har kommit in? Vad säger räntelagen? Min hyresvärd lade på drygt 30kr på senaste hyresavin. Jag bryr mig inte om beloppet men nyfiken på vad lagen säger. Ska man inte skicka påminnelse först eller det behövs inte?

Kategori: Allmänt

Tjänstesäljare sökes

Har lanserat min tjänst http://www.shopservice.se som är ett väldigt ambitiöst butikssystem som hanterar kundordrar och kundservicar med SMS-utskick.

Studerar just nu heltid så har heller inte möjlighet att gå runt på stan, eller sitta i telefon för att nå nya kunder.

Finns det kanske någon här som känner att eran sälj...

Kategori: Söker/eftersöker

Enkätundersökning om attityder till barn och föräldraskap

Hej!
Jag är doktorand i sociologi vid Uppsala universitet och håller på med en webbenkätundersökning om attityder till barn och föräldraskap. Undersökningen är en del i mitt avhandlingsprojekt i sociologi. Syftet med projektet är att undersöka hur människor ser på barn och föräldraskap, vilka uppfattningar som finns och vad olika uppfattning...

Kategori: Off Topic

Vi söker deltidssäljare

Vi är ganska nya på vår marknad men har gedigen branscherfarenhet. Nu vill vi komplettera med regionala deltidssäljare på provision, som behåller "sina" insålda kunder som account manager och fortsätter få provision på dem så länge de förblir kunder. Vi letar i nästan alla delar av landet eftersom vi räknar med att det behövs bemanning på 10-15 stö...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Tips starta egen bokhandel

Hej
Sugen på info och tips om att starta en bokhandel. Jag behöver allt info.:cheer:
/Hamid

Kategori: Affärsidéer

Anställda som orsakar skada

Vad händer om man har en anställd som orsakar en skada vid städning? T ex en vattenskada. Vem ska betala för skadan? Vad händer om man saknar försäkring?

Handelsbolag och skatt

Hej, vi är 4 vänner som har startat ett handelsbolag. För två av oss är det här sedan någon månad tillbaka en heltidssyssla och vi behöver ta ut pengar.

Jag har försökt läsa på skatteverkets hemsida, men förstår inte exakt hur det fungerar med skatter på egna uttag. Googlande gör mig inte klokare då vissa säger att man skattar 20% me...

Bokföring av försäkring

Hejsan, precis startat upp min enskilda firma och kommit igång med bokföringen med hjälp av iOrdning (en applikation för Mac).

Jag betalade idag in min första faktura, för en försäkring. Genast stötte jag på lite problem. Fakturan var på 1760kr och avsedde september i år till februari 2014. Efter lite Googleande så hittade jag att ma...

Många bra idéer - få nystartade företag!

Jag läser om den ena fantastiska affärsidén efter den andra. Jag förstår att många med bra idéer är från medlemmar som faktiskt inte startat eget tidigare och är väldigt osäkra på ifall dom kan starta eget.

Detta har fått mig att fråga mig följande två frågor:

1) Har vi inte alla någon gång i vårt liv "startat eget"?<...

Kategori: Affärsidéer

Søger svensk sælger - gerne med forbindelser i tøjbranchen

Hej 🙂
Vi er en dansk virksomhed, der gerne vil ind på det svenske marked med vores produkter. Vil ikke ind på produkterne i et åbent forum, men det er en slags accesorie, som vi gerne vil sælge ind til tøjbutikkerne.
Så det er en fordel at du allerede har kontakt til nogle tøjbutikker, men det er ikke et krav, det vigtigste er du er...

Använda domännamn innan registrerat företag?

Vad finns det för för- & nackdelar med att böja använda ett domännamn innan företaget är registrerat?
Jag planerar att starta företag inom en snar framtid och har redan domännamnet. Jag funderar på att öppna upp bloggen innan men jag vet inte om jag ska vänta med att länka den till den adressen eller inte.

En nackdel är ju at...

Resande säljare med eget företag sökes

ColorAy söker resande säljare

Våra läsglasögon och det ökande produktområdet solglasögon, finns idag runt om i landet, presenterade i exponeringsställ främst ute i detaljhandel.

- Bokhandel
- Flygplatser (shoppar)
- Bensinstationer
- Hälsokostbutiker
- Optiker
- Turist...

Hur blir man designer?

En kompis dotter frågade hur man blir en bra designer och vart man ska börja och jag hade inget bra svar. Har ni några?

Design är brett men hon nämnde webbdesign, möbeldesigner, kläder, ja hon är inte riktigt säker men det hade varit roligt att ge henne något tips så hon kan komma igång och se hur det känns och om det passar henne 🙂

Kategori: Off Topic

Adress listor 9000 adresser + 1 miljon email

Nya adress listor till företag i hela sverige från 2013.
allt finns med kontakt person,telefon nr, adress mm

företag med oms 10 milj och uppåt.
skickar även med 1 miljon email adresser på utlandet.

pris 1500 kr ingen moms

Mail: saljbolaget@live.se

Kategori: Till salu

Jag söker nya sälj uppdrag

Söker nya uppdrag jag finns i sundsvall och har många års erfarenhet av försäljning besök min sida saljbolaget.n.nu

Hoppas på ett mail där du beskriver vad som skall säljas och lite om villkoren också.
Mail: saljbolaget@live.se

Mvh
Tony

Hjälp med slogan

Jag behöver hjälp med slogan till mitt bemanningsföretaget

Personaluthyrning, entreprenad och rekrytering

Är det någon som har ett tips

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Nybörjar frågor angående bokföring- Snälla hjälp!

Hejsan alla glada!

Detta blir mitt första inlägg på fourmet, spännande!

Har nyligen startat ett AB och undrar lite hur det går till med bokföring när man driver en E-handel.

Vad jag förstått så måste man bokföra varje transaktion som sker hos sin bank, stämmer det? Gäller det inga undantag?

...

Fakturera arbetsgivare vid extrajobb

Jag har en enskild firma som jag jobbar med på heltid och nu har jag blivit ombedd att jobba några timmar extra hos min gamla arbetsgivare. Det handlar om helt andra arbetsuppgifter än de mitt företag utför.

Det jag funderar över är om det är tillåtet att fakturera min arbetstid istället för att hon betalar ut lön? I dagsläget har j...