Senaste inläggen

Programvara - kundbokningsprogram sökes

Finns det program man kan använda för att kontrollera att anställda sköter kundbokningar de tar emot per telefon?

Kategori: Allmänt

Är du grym på programmering, vill du bli delägare i mitt bolag?

Jag är intresserad av att komma i kontakt med en kompetent webbyrå eller en driven och mycket duktig programmerare som kan tänka sig bli delägare i mitt bolag i utbyte mot programmering av en webbplats och en interaktiv utbildning.

Jag har en oerhört spännande affärsidé med stor potential inom brottsprevention. Bolaget kommer att beh...

Kategori: Söker/eftersöker

Hur bokför jag byte av inköpt utrustning via kreditnota

Hejsan,
Jag är nybörjare på bokföring så va snäll mot mig 🙂 Affärshändelse #1 och #2 skedde på två olika dagar.

Affärshändelse #1
Jag gör inköp av utrustning för 7458,40 ex.moms (1864,60).

Affärshändelse #2
Jag lämnar tillbaka en delmängd av tidigare inköpt utrustning och får en kred...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Jag har lokal och grossister, men sedan då?

Jag har tänkt på det här länge och har nu bestämt mig. Jag bor i en liten by och tänkte öppna en hobbyaffär + diverse saker, i vintage stil. Som en gammal allehanda med pysselmaterial och diverse inredningsdetaljer ja, ni förstår.

Jag har lokal. Jag har kontaktat grossister som är samarbetsvilliga men nu då? Helst av allt hade jag v...

Kategori: Affärsidéer

Kommission

Hej undrar hur mycket provision till kommissonären är ok? Vi tänker sälja handgjorda möbler och inredning. Säg att en möbel kostarca 1000kr inkl moms. Hur mkt provision skall kommissionären få? Stort tack på förhand:blink

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Spärrtjänst mobilnummer

Finns det någon spärrtjänst mot telefonförsäljare som fungerar för mobilnummer?

Reklamfilm för igelberg.se

Jag fick ett meddelande via min hemsida, www.igelberg.se
där en artist som kallar sig Gmx hade fundering om ett eventuellt samarbete.

För en dryg månad sen så hade jag anmält intresse på Tourn.se gällande att komma i kontakt med en bloggare för samarbete, så då kändes denna förfrågan från Gmx väldigt intressant.
På Tour...

Söker nya kunder som behöver hjälp med IT-lösningar

Halloj alla glada!

Jag vill bara nämna att jag har nu godkänd F-skatt och söker snälla och trevliga kunder. Om det är någon här som behöver hjälp med IT / Teknik så är jag rätt person. Kolla gärna in min företagshemsida för mer information.

Eller ring mig för det är ännu bättre, ni kan nå mig på helger också ;) Hoppas...

Starta webshop som privatperson?

Hej!

Jag har letat och letat och hittar inte ett 100% igt svar på min fråga:

Får man starta en webshop som privatperson? Alltså som en hobbyverksamhet?

Jag har full koll på skillnaden mellan hobby och företag, regler, momsplikt osv men frågan är just om man får lov att ha en webshop där folk kan handla...

Säljare som jobbar hemifrån - Vilken telefonityp?

Hej!

Har anställt en säljare som ska jobba hemifrån med TM.

Någon som har något tips på en bra telefonilösning? Kan gå via internet eller ännu hellre det mobila "fastnätet". Hittar dock inga telefonstationer som funkar till TM verksamhet.

Snälla någon?

MVH

R

Kategori: Inköp

Avveckling av HB - Lager och inventarie

Det är så att vi är upp i en avveckling av vårt företag och vi har fastnat på lager och inventarie.

Det är så att jag har en dator som jag köpt för 4500:- som idag är värd 2000:- kanske, denna ska jag göra ett eget uttag på , men hur bokför jag det?

Värt att nämna är att datorn är bokfört på ett 54 konto.

...

Val av bransch för dagens läge och framtiden

Hej
Jag vill starta företag inom något av följande:
lunchkafé
importfirma (grönsaker, frukter, livsmedel)
matbutik (liten, mellan)
transport

Är det svårt i dagens läge med någon av dessa och finns det någon framtid med de? Hur är konkurrensen?
tackar tackar

Kategori: Allmänt

Namn och hemsida (men mest namn)

Hej alla företagare!

Jag och en vän håller på med ett nytt projekt, och vi skulle vilja höra lite åsikter från er, dels om namnet och dels om sidan.

Vi vill sälja cyklar designade online av köparen- hen bestämmer själv vilka färger och vilket sorts styre som ska beställas.

Vi kallar oss just nu för Rai...

Kategori: Feedback

Söker Telemarketingföretag som vill ha uppdrag.

Vi söker Telemarketingföretag som vill ha uppdraget att sälja annonser till vår sida.Riktar sig till tandläkare.

Är ni seriösa och vill ta del av försäljningen kan ni maila på sales@dentalkatalogen.se

Timtaxa bemanningsföretag

Hej
Jag har ett eget företag där jag jobbar som konsult.
Min fru har nu fått ett erbjudande om uppdrag och vi tänkte ta det genom mitt företag.

Det är ett vikariat på 50% under 1,5års tid som ekonomiassistent. Dvs sköta den löpande bokföringen + en del annat liknande administrativt arbete.

Firman som...

Anställningsavtal

Vad tar man på sig för ansvar om man har skrivna anställningsavtal gentemot muntliga?
Jag har tänkt ha skriftliga avtal men vill kolla upp så man inte hamnar i någon "fälla".

Kategori: Off Topic

Swedbank verkar inte riktigt ha koll på vad dom erbjuder

Jag skulle behöva öppna bankkonto i USA alternativt ett land som har Euron som valuta. Jag gjorde då en sökning på Google och stötte på denna länk:

http://www.swedbank.se/foretag/cash-management/konton/konto-i-utlandet/index.htm

Där står det följande:

Swedbank har egna kontor i Danmark, Estla...

Kategori: Företagande över gränserna

Korta frågor kring bokslut och självdeklaration

Hallå!
Jag har gått och dragit på att skicka in min självdeklaration av olika anledningar och nu börjar de bli sura på skattekontoret. Har därför gått igenom bokföring och försökt stämma av så gott jag kan och minns från fjolåret.

Jag skulle uppskatta om något kunde slänga ett öga på detta och se om jag är helt off eller om ja...

Byte av leasingbil personbil

Hej

Hur bokför jag följande byte av leasingbil? Avser personbil.

Restvärde på gamla bilen var 93.314
Inbytesvärde var -144.000
Moms -12.627

Att betalas ut -63.358 Betalades ej ut, gick direkt mot nya leasingbilen

Nypris för nya bilen var 307.900 inkl moms på 65.779

Bra ställen att hitta personal på

Finns det fler gratis ställen att hitta personal på än Arbetsförmedlingen? Jag letar efter personer till mitt städbolag.

Kategori: HR - Personalfrågor