Senaste inläggen
Hur bör jag debitera resekostnaden?
Hej! |
|||
Söker en säljareSöker en säljare som vill sälja hemsidor emot provision. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Kunskapsradion - radio utan musikÄr det fler än jag som saknar en bra radiokanal? Jag tänker en kanal utan musik som istället lägger fokus på kunskap likt kunskapskanalen på tv. Historia, geografi, samhällskunskap, vetenskap, etc. Bilresan skulle bli så mycket trevligare. Eller är det bara jag som hellre lär mig något än att banka in samma musik om och om igen... 🙂 Kategori: Affärsidéer |
|||
Vad räknas som årets bokförda försäljning?
Kontantmetoden - Förenklat bokslut - Ruta R1 (Försäljning & övriga momspliktiga intäkter) |
|||
Produkttillverkning var vända sig!?
Jag undrar att om man har en produkt som man vill skall bli tillverkad. Tex. ett kostillskott eller liknande. Vart kan man vända sig för att få den tillverkad? Kategori: Allmänt |
|||
Fristående affärsänglar
Jag har ägnat någon timme på nätet åt att hitta fristående affärsänglar men det jag kan inte hitta några bra ställen, vilket minst sagt förvånar mig. Varför vill alla affärsänglar vara med i nätverk?. Hursomhelst, jag har en affärsidé jag vill presentera för en fristående affärsängel, har någon kontakter tar jag gärna emot. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Erfarenhet av PromikBook ?
Hej |
|||
Söker en utvecklare
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
starta eget återvinning
Jag har tänkt att start eget återvinning av elektronikskrot, hur jag ska gå till vägs har jag inte kunskapar/erfarenhet inom, någon som kan hjälpa till? Kategori: Affärsidéer |
|||
Söker frivilliga testanvändare
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Vi har två lediga kontorsplatser på Skånegatan i StockholmTvå av frilansgruppen 107:s platser är lediga! Adressen är Skånegatan 63, hyra 2500 kronor. Städning, bredband, kaffe och pepp ingår. Vi är ett trevligt gäng journalister, informatörer och fotografer som gör något socialt ungefär varannan månad. Vi siktar på att samarbeta om större projekt. Jobbar du med webb lay-out eller grafisk formgivning är de... Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hur bokföra Bilaga till beslut debiterad preliminärskatt?
Hej |
|||
Är innehållet inspirerande?
Glad dag på dig! Kategori: Feedback |
|||
19 år och behöver en liten insats!
Hej , Jag heter Benjamin och Driver just nu bara en hobbyverksamhet , Men idéerna driver till någon ting större ! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Skatteverket motverkar nyföretagande
Vi är en ekonomisk förening som är förbluffade över hur svårt det är att registrera sig hos Skatteverket. Kategori: Allmänt |
|||
Arbeta en dag gratis?Något som hindrar anställning 4 dagar per vecka och att man hyrs in av utländskt företag 1 dag men inte tar ut någon lön för den dagen? |
|||
Företagande kombinerad med sjukbidrag - vad får man tjäna
Min kollega ställde en knepig fråga till mig som jag nu vidarebefordrar i det här forumet: |
|||
Hur bokför jag gamla kvitton?
Jag har upptäckt en bunt kvitton som gäller kontantinköp till företaget under tidigare månader under året, men till betydande belopp. |
|||
Leverantörsskulder vid årsbokslut
Kontantmetoden, deklaration, Skatteverkets blankett Förenklat bokslut, kod B15. Leverantörsskulder vid årets slut. |
|||
Vad är svårast med att starta och driva restaurang?
Finns här några krögare som vill dela med sig av sina erfarenheter? 🙂 Kategori: Allmänt |
|||