Senaste inläggen

Namn och hemsida (men mest namn)

Hej alla företagare!

Jag och en vän håller på med ett nytt projekt, och vi skulle vilja höra lite åsikter från er, dels om namnet och dels om sidan.

Vi vill sälja cyklar designade online av köparen- hen bestämmer själv vilka färger och vilket sorts styre som ska beställas.

Vi kallar oss just nu för Rai...

Kategori: Feedback

Söker Telemarketingföretag som vill ha uppdrag.

Vi söker Telemarketingföretag som vill ha uppdraget att sälja annonser till vår sida.Riktar sig till tandläkare.

Är ni seriösa och vill ta del av försäljningen kan ni maila på sales@dentalkatalogen.se

Kategori: Söker/eftersöker

Timtaxa bemanningsföretag

Hej
Jag har ett eget företag där jag jobbar som konsult.
Min fru har nu fått ett erbjudande om uppdrag och vi tänkte ta det genom mitt företag.

Det är ett vikariat på 50% under 1,5års tid som ekonomiassistent. Dvs sköta den löpande bokföringen + en del annat liknande administrativt arbete.

Firman som...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Anställningsavtal

Vad tar man på sig för ansvar om man har skrivna anställningsavtal gentemot muntliga?
Jag har tänkt ha skriftliga avtal men vill kolla upp så man inte hamnar i någon "fälla".

Kategori: Off Topic

Swedbank verkar inte riktigt ha koll på vad dom erbjuder

Jag skulle behöva öppna bankkonto i USA alternativt ett land som har Euron som valuta. Jag gjorde då en sökning på Google och stötte på denna länk:

http://www.swedbank.se/foretag/cash-management/konton/konto-i-utlandet/index.htm

Där står det följande:

Swedbank har egna kontor i Danmark, Estla...

Kategori: Företagande över gränserna

Korta frågor kring bokslut och självdeklaration

Hallå!
Jag har gått och dragit på att skicka in min självdeklaration av olika anledningar och nu börjar de bli sura på skattekontoret. Har därför gått igenom bokföring och försökt stämma av så gott jag kan och minns från fjolåret.

Jag skulle uppskatta om något kunde slänga ett öga på detta och se om jag är helt off eller om ja...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Byte av leasingbil personbil

Hej

Hur bokför jag följande byte av leasingbil? Avser personbil.

Restvärde på gamla bilen var 93.314
Inbytesvärde var -144.000
Moms -12.627

Att betalas ut -63.358 Betalades ej ut, gick direkt mot nya leasingbilen

Nypris för nya bilen var 307.900 inkl moms på 65.779

Bra ställen att hitta personal på

Finns det fler gratis ställen att hitta personal på än Arbetsförmedlingen? Jag letar efter personer till mitt städbolag.

Kategori: HR - Personalfrågor

Överavskrivningar

Hej!
Jag ska göra företagets tredje bokslut och har kommit till överavskrivningarna. Märkligt nog så får jag exakt samma siffror som förra året vilket driver mig till vansinne :crazy:
Vad gör jag för fel?

År 2011
IB tillgångar 1 252 083 kr
IB överavskrivningar 0 kr
Årets anskaffn. 1 600 500 kr

Dra av royalty/varumärke och maskininköp?

Vilka kostnader får man ha för ett varumärke?

Vi har betalat en cadcam-dator till en klinik med en miljon och har stora inkomster, bäst att dra av på 5 år?

Victory Import/Gadzooks

Victory Import/Gadzooks sysslar mest med E-handel av "Prylar".
Saker du inte behöver men gärna har och köper i present till andra.
Helt enkelt saker som gör dig glad :cheer:
Vi tar gärna emot förfrågningar av vilka produkter som helst då vi tillsammans arbetar fram ett bra pris och ett enkelt och snabbt leveranssätt till er.

Kategori: E-handel

Har du en logotyp?

Hejsan!

Vi håller på med ett skolarbete som handlar om hur företag köper design idag. Vi har en liten enkät med ett par frågor som skulle hjälpa oss väldigt mycket. Otroligt stort tack om ni kan lägga en minut på att svara på dessa roliga frågor.

https://docs.google.com/forms/d/1Ji0dMVIj-3xgjYaVxYf4XVhREDoc5nKUgS9fOzV...

Kategori: Off Topic

Researrangör upplevelseresor!

Har en företagsidé som jag inte riktigt kan släppa, sälja paketresor inom mina 3 största intressen. Finns företag som gör det redan men inte samlade under "tak" utan dom har riktat in sig på ett område. Nu är jag så fruktansvärt fundersam över detta och planerar att starta ett reseföretag, och enbart ha ett fåtal destinationer och det skall vara ti...

Kategori: Affärsidéer

Vilket försäkringsbolag är bäst?

Vilket försäkringsbolag ska man välja till företaget om man har anställda?

Kategori: Allmänt

Hjälp! Får vi göra så här?

Hej alla kompetenta! 🙂

Jag ska snart starta ett aktiebolag med mig själv som majoritetsägare. På grund av att jag inte har möjlighet att starta bolaget direkt så funderar jag på följande lösning för att vinna tid när jag väl startar bolaget.

Jag har en vän som ska bli delägare i det framtida bolaget. Min vän driver id...

Kategori: Allmänt

Företag under 18

Jo, det är såhär att jag har drivit ljud och ljusuthyrning via min ideella förening under ett år och känner att jag vill driva det i form av företag. Tanken är att inte ta ut någon lön utan att bara investera i utrustning det första året. Det rör sig om inventarier för under ett halvt prisbasbelopp vilket innebär att dom kan skrivas av direkt och b...

Överföring av lager från Enskild firma till HB - hur bokföra?

Hej!

Jag driver ett litet e-handelsföretag, och har hittills drivit det som enskild firma, men då min sambo blivit mer och mer delaktig har vi precis ombildat företaget till HB. Det jag inte är riktigt klar över är hur lagret förs över till det nya företaget på ett bokföringsmässigt korrekt sätt. Jag har pratat med skatteverket och e...

Akut! Privata inköp på företagskort

o

Kan du programmera och vill gå in i ett projekt?

Vi driver ett actionsportkoncept. Basen för vår verksamhet ligger i snörelaterade sporter som parkåkning på snowboard och skidor. Projektet omfattar dock även andra liknande sporter som skateboard, downhill och dirt bike. Målsättningarna med projektet är två; dels att få fler intresserade av actionsporter, dels tjäna pengar på verksamheten. Vår utg...

Kategori: Söker/eftersöker

Överklaga nekat prövningstillstånd.

Jag hjälper ( försöker ) en kille med ett AB som försattes i konkurs förra veckan. En leverantör hade begärt honom i konkurs för en obetald fordran. Dagen innan förhandlingen betalade han in huvuddelen av skulden, och på konkursdagen hade han fått in ytterligare pengar så han kunde betala det sista. Dock var det ju inte gjort vid förhandlingen, och...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik