Senaste inläggen

Tips starta egen bokhandel

Hej
Sugen på info och tips om att starta en bokhandel. Jag behöver allt info.:cheer:
/Hamid

Kategori: Affärsidéer

Anställda som orsakar skada

Vad händer om man har en anställd som orsakar en skada vid städning? T ex en vattenskada. Vem ska betala för skadan? Vad händer om man saknar försäkring?

Kategori: Allmänt

Handelsbolag och skatt

Hej, vi är 4 vänner som har startat ett handelsbolag. För två av oss är det här sedan någon månad tillbaka en heltidssyssla och vi behöver ta ut pengar.

Jag har försökt läsa på skatteverkets hemsida, men förstår inte exakt hur det fungerar med skatter på egna uttag. Googlande gör mig inte klokare då vissa säger att man skattar 20% me...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Bokföring av försäkring

Hejsan, precis startat upp min enskilda firma och kommit igång med bokföringen med hjälp av iOrdning (en applikation för Mac).

Jag betalade idag in min första faktura, för en försäkring. Genast stötte jag på lite problem. Fakturan var på 1760kr och avsedde september i år till februari 2014. Efter lite Googleande så hittade jag att ma...

Många bra idéer - få nystartade företag!

Jag läser om den ena fantastiska affärsidén efter den andra. Jag förstår att många med bra idéer är från medlemmar som faktiskt inte startat eget tidigare och är väldigt osäkra på ifall dom kan starta eget.

Detta har fått mig att fråga mig följande två frågor:

1) Har vi inte alla någon gång i vårt liv "startat eget"?<...

Søger svensk sælger - gerne med forbindelser i tøjbranchen

Hej 🙂
Vi er en dansk virksomhed, der gerne vil ind på det svenske marked med vores produkter. Vil ikke ind på produkterne i et åbent forum, men det er en slags accesorie, som vi gerne vil sælge ind til tøjbutikkerne.
Så det er en fordel at du allerede har kontakt til nogle tøjbutikker, men det er ikke et krav, det vigtigste er du er...

Kategori: Söker/eftersöker

Använda domännamn innan registrerat företag?

Vad finns det för för- & nackdelar med att böja använda ett domännamn innan företaget är registrerat?
Jag planerar att starta företag inom en snar framtid och har redan domännamnet. Jag funderar på att öppna upp bloggen innan men jag vet inte om jag ska vänta med att länka den till den adressen eller inte.

En nackdel är ju at...

Resande säljare med eget företag sökes

ColorAy söker resande säljare

Våra läsglasögon och det ökande produktområdet solglasögon, finns idag runt om i landet, presenterade i exponeringsställ främst ute i detaljhandel.

- Bokhandel
- Flygplatser (shoppar)
- Bensinstationer
- Hälsokostbutiker
- Optiker
- Turist...

Hur blir man designer?

En kompis dotter frågade hur man blir en bra designer och vart man ska börja och jag hade inget bra svar. Har ni några?

Design är brett men hon nämnde webbdesign, möbeldesigner, kläder, ja hon är inte riktigt säker men det hade varit roligt att ge henne något tips så hon kan komma igång och se hur det känns och om det passar henne 🙂

Kategori: Off Topic

Adress listor 9000 adresser + 1 miljon email

Nya adress listor till företag i hela sverige från 2013.
allt finns med kontakt person,telefon nr, adress mm

företag med oms 10 milj och uppåt.
skickar även med 1 miljon email adresser på utlandet.

pris 1500 kr ingen moms

Mail: saljbolaget@live.se

Kategori: Till salu

Jag söker nya sälj uppdrag

Söker nya uppdrag jag finns i sundsvall och har många års erfarenhet av försäljning besök min sida saljbolaget.n.nu

Hoppas på ett mail där du beskriver vad som skall säljas och lite om villkoren också.
Mail: saljbolaget@live.se

Mvh
Tony

Hjälp med slogan

Jag behöver hjälp med slogan till mitt bemanningsföretaget

Personaluthyrning, entreprenad och rekrytering

Är det någon som har ett tips

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Nybörjar frågor angående bokföring- Snälla hjälp!

Hejsan alla glada!

Detta blir mitt första inlägg på fourmet, spännande!

Har nyligen startat ett AB och undrar lite hur det går till med bokföring när man driver en E-handel.

Vad jag förstått så måste man bokföra varje transaktion som sker hos sin bank, stämmer det? Gäller det inga undantag?

...

Fakturera arbetsgivare vid extrajobb

Jag har en enskild firma som jag jobbar med på heltid och nu har jag blivit ombedd att jobba några timmar extra hos min gamla arbetsgivare. Det handlar om helt andra arbetsuppgifter än de mitt företag utför.

Det jag funderar över är om det är tillåtet att fakturera min arbetstid istället för att hon betalar ut lön? I dagsläget har j...

Multisäljare

"Vi hittar kunderna du inte trodde fanns"

Idén är enkel. En damsugförsäljare som säljer.. Allt!

I punktform

[ol]
[li]Ta kontakt med flertal lokala företag. Främst inom "husbranschen", bygdens snickeri, solpanelsleverantörer, plåtslageri osv.[/li]
[li]Läser på affärsplaner, prod...

Bokföra adsence på rätt sätt

Hej, jag är ny på detta med bokföring. Hur ska man göra med intäckter från adsense. Någon som vet och orkar förklara?

Söker samarbetspartner inom mode och skönhet!

Hej alla spännande nya personer,

Skulle behöva en samarbetspartner i Stockholm som kan mycket om mode eller bara brinner för det. Ålder spelar ingen roll så länge man är driven.

Jag driver Sveriges största modeforum. Du kan diskutera allt från styling, färger, accessoarer och skönhet till jobb och utbildningar inom mod...

Villauthyrningen.se

Hejsan!
Ville checka av min nya affärsidé med kollegor här på Foretagande.se....
Av rubriken att döma så syns min nya hemsidan som anknyts till min affärsidé - Villauthyrningen.se

Grunden till idén är att det är så svårt att sälja hus nu pga strängare regler från regeringen. Du måste ha 20% cash och även 100 TKR i buffe...

Villkorat aktieägartillskott

Hej

Vilket konto bör jag använda för ett villkorat aktieägartillskott?

Bokför i Fortnox och hittar inte "Erhållna aktieägartillskott" som jag sett brukar användas.

Undrar även om jag kan ta ut ränta på detta "lån"?

Hjälp med logotyp

Jag har ett nystartat bolag som är inriktade på isblästring/sanering, men jag har svårt att få till en snygg informativ logga.
Dessutom så här i uppstarten så har jag varken råd eller lust att slänga ut hur mycket som helst till nån flashig designer.

Tacksam för lite hjälp iaf.

//Jocke

Kategori: Försäljning och Marknadsföring