Senaste inläggen
Skatteverket motverkar nyföretagande
Vi är en ekonomisk förening som är förbluffade över hur svårt det är att registrera sig hos Skatteverket. Kategori: Allmänt |
|||
Arbeta en dag gratis?Något som hindrar anställning 4 dagar per vecka och att man hyrs in av utländskt företag 1 dag men inte tar ut någon lön för den dagen? |
|||
Företagande kombinerad med sjukbidrag - vad får man tjäna
Min kollega ställde en knepig fråga till mig som jag nu vidarebefordrar i det här forumet: |
|||
Hur bokför jag gamla kvitton?
Jag har upptäckt en bunt kvitton som gäller kontantinköp till företaget under tidigare månader under året, men till betydande belopp. |
|||
Leverantörsskulder vid årsbokslut
Kontantmetoden, deklaration, Skatteverkets blankett Förenklat bokslut, kod B15. Leverantörsskulder vid årets slut. |
|||
Vad är svårast med att starta och driva restaurang?
Finns här några krögare som vill dela med sig av sina erfarenheter? 🙂 Kategori: Allmänt |
|||
Behöver jag ändra verksamhetsbeskrivning?
Jag har planer på att helt byta inriktning i mitt företag men samtidigt fortsätta med mina tidigare uppdrag. |
|||
Varuinköp, resultat och beskattning
Hej, |
|||
Vi söker säljare innanför sports och fritids sektorn
Vi söker en säljare innanför sport och fritids branchen, Vi återförsäljare för 2 Brand innanför cykel, simmning, löpning och triatlon sporten. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Behövs köpare uppges på kvitto verkligen?
Tänkte starta en liten tjänst på nätet som kostar 250-500 kr och funderar på hur kvittot ska utformas. När man kollar på andras kvitto så är det väldigt ofta köparen inte anges. Man anger vad som är köpt samt säljarens uppgifter. Kategori: Allmänt |
|||
Resekostnader - utlägg och avdrag
Hejsan! |
|||
Mobil app idé vi hjälper dig!
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Människohandeln.Tänkte bara tipsa om en sida jag ramlade över som jag tycker förtjänar att spridas! Den tar upp det allvarliga ämnet trafficking och människohandeln som råder ute i världen. Det är verkligen förfärligt att läsa om hur stort det är. Även innanför vårat lands gränser, vi behöver göra det här mer uppmärksammat och jag uppmanar er alla att sprida den h... Kategori: Allmänt |
|||
IT outsourcing? Import? Kina!
Jag har funderingar kring att starta ett företag som sysslar med outsourcing av IT tjänster/programmering etc. Då jag talar flytande mandarin samt har mångårig erfarenhet av kina så faller det sig naturligt att ha kinesiska programmerare. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Marknadsförings tips för webbutik inom inredning
Arbetar idag med att starta en webbutik inom heminredning. jag söker tips på hur jag ska marknadsföra min webbutik på bästa sätt ? Kategori: E-handel |
|||
Marknadsföringshjälp
Har ett nystartat saneringsföretag med isblästring som nisch. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Ange priser i ordererkännande med eller utan moms
Hej. Kategori: Allmänt |
|||
Frågor om starta factoringbolag
Hej allihopa, |
|||
Pension och sociala avgifter i årsredovisning
När man författar en årsredovisning så måste man ju ha med en not med information om hur mycket lön man betalat, hur stora sociala avgifter man betalat och hur stor del av de sociala avgifterna som utgörs av pensionskostnader. Skall då särskild löneskatt ingå i pensionskostnaden? |
|||
Vara på köpet
Hej. |
|||