När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Nu kommer lite blandade funderingar. Är i uppstartsfasen, planen är att ha lanserat webbshopen innan julhandeln sätter igång (tight, men jag jobbar dygnet runt i princip. Inte omöjligt att hinna).
Börjar närma mig ett beslut om plattform för butiken, betalningslösning, startlager etc. MEN. Jag klurar på det här med CRM. Jag planerar att öppna fysisk butik om ett år, och vill jobba mycket på kund/medlemsbyggandet och allt omkring. Vad tillför CRM så länge jag bara har webbshop, som jag inte kan få genom plattformen för webbshoppen? Där får man ju också historik, möjlighet till nyhetsbrev, kampanjkoder, kundinlogg, kundservice gentemot kund etc.
Jag använder iPaden mycket eftersom jag sitter på massa olika ställen och jobbar. Tips på appar som är bra i detta sammanhang? Tittade lite på CRM-appar till exempel, men hittade ingen jag kände mig nöjd med. Viktigast för mig är att det är LÄTT och smidigt att använda så det inte blir en tidstjuv. Tips på övriga appar? t ex för att hantera kunder, artiklar, kampanjer, eller uträkningar/ekonomi.
Hej!
Även om du just nu kanske inte har ett jättestort behov av ett CRM-system, kan det vara bra att ha i framtiden. Det kan vara bra att ha alla uppgifter om kunder om du ska köra några specifika kampanjer, eller ha samarbeten med andra. Det kan vara ganska tidskrävande att bygga en bra kunddatabas, så att göra lite då och då över lång tid är att rekommendera än att försöka sammanställa allt på en gång.
Jag har tidigare använt mig av Podio, vilket är betydligt billigare än t.ex. Salesforce. Du kan koppla ihop det med olika appar och bygga vidare efter behov. Det var väldigt enkelt att använda.
Ett annat alternativ är att du kopplar ihop ditt bokföringsprogram om du har ett, med en CRM-app som synkroniserar data. Har programmet ett öppet API, kan du sedan t.ex. koppla ihop det med MailChimp för e-postkampanjer och liknande. Det kan du göra med bl.a. Fortknox, e-conomic och Visma.
Hoppas du fick svar :)