Senaste inläggen

Tips starta driva Hotell

Hej.

Jag har lite frågor till er med erfarenhet och kanske även er som vet bara lite.

1, Finns det nån bra kurs för att bli hotell direktör
2, tips på hur man startar ett eget hotell
3, tips på hur man driver ett hotell
4, har du några andra tips över huvudtaget så är jag väldigt tacksam.

Kategori: Affärsidéer

Nybörjarfråga angående moms

Hej!

Sitter och försöker bli lite klokare på momsredovisning och hoppas jag kunde få lite hjälp av er.

Om jag har förstått det rätt så betalar man preliminärskatt varje månad, en summa som kan variera beroende på ett uppskattat värde som man kontinuerligt kan ändra. Gällande momsdeklaration så tänkte jag välja kvartals...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Problem med stora intäkter i slutet av året?

Hej!

Kommer ha relativt stora intäkter i ett AB för ett uppdrag som betalas i förskott i slutet av året. Mycket av pengarna ska egentligen gå till underkonsulter men dessa kommer jag inte ha på plats förrän i början av året därpå.

Går det att undvika att bli vinstbeskattad för dessa intäkter som till största delen bar...

Hjälp att välja ett bra domännamn.

Hej!
Jag önskar lite hjälp med att komma på ett bra domännamn till mitt företag. Min vision är att föreläsa, coach och hålla kurser för att hjälpa andra människor leva livet med mer glädje, spänning och passion. Att de ska uppnå sin fulla potential och leva det liv de drömmer om. En snabb intro:

[QUOTE]Lever du ett liv fullt g...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Vill du jobba hemifrån med telefonförsäljning?

ALLAS BOLAG söker nu duktiga försäljare som vill jobba hemifrån med hög provision, vi använder Loxysoft för att effektivisera arbetet.

Uppdraget är att sälja en väl etablerad produkt mot konsumenter i Sverige.

Vi hjälper er installera all nödvändig programvara via Teamviewer, och all annan nödvändig support via...

Kategori: Söker/eftersöker

Hur bokför man överföring företagskonto till kort??

Hej,
Jag har handelsbanken som bank och har där ett företagskonto. Jag har även ett företagskort som jag först trodde kunde vara kopplat till kontot men det är det tydligen inte. Handelsbanken har nu överfört pengar från mitt företagskonto till kortet så jag ska kunna handla med det. Hur ska jag bokföra detta?

Kan det möjligen...

SÖKER UPPTRAG

Jag söker uppdrag som säljare,kundsupport på 3 språk som jag behärska ( franska, tyska och engelska. Vid intresse skicka PM eller maila:
kamel.dali@vestaberg.no

Hjälp med milersättningen enskild firma

Har letat och läst i flera timmar nu men inte hittat mina svar. Hoppas någon här tar sig tid och kan förklara utförligt för en gröning som mig inom bokföring.

Har en privat bil som jag använder i min enskilda firma när jag kör till olika kunder och utför tjänster. Har då förstått att jag kan få 18:50/milen i ersättning, samt att jag...

Vem kan man lita på?

-Och hur mår vi egentligen?
Statistiska Centralbyrån visar via DHI
Detaljhandelsindex , som upprättas av SCB,
att det går bra för läkemedelsförsäljningen.

Själv försökte jag att med lätt sjuklig humor
i en seriestrip här på forumet illustrera
den ökande pillerförsäljningen.

Nu...

Kategori: Off Topic

Iphone skal - Söker partner med produkter

Jag har byggt en webbshop inom Iphone skal och har börjat ranka bra redan via google. Dock vill jag inte ha något lager.

Så jag söker en samarbetspartner som skulle kunna tänka sig att jobba mot dropshipping med mig.

Jag tar han om Sökoptimeringen och marknadsföringen mot att du sköter leveranser och har hand om produk...

Kategori: E-handel

Dejtingsida med stor vinst!

Passiv inkomst - oktober 100,000 i månaden!
Nu till salu! Säljer min svenska dejtingsida.
Sidan är lite mer än ett år gammal och en vuxensida.
Sidan har 6000 aktiva medlemmar.
Mellan 1500-2500 unika inloggningar dagligen på sidan.
600 tjejer, 5000 killar, 300 par - Inaktiva medlemmar raderas.

Sidan...

Kategori: Domäner till salu

Sidor med riktigt bra domännamn!

Säljer färdiga dejtingsidor med super-dunder-bra domännamn, alla med många miljoner träffar på google. Sidorna finns på relevanta sökord topp 1-10 första sidan.

Är du inte intresserad av dejting kan du ju använda sidorna till att marknadsföra...

Kategori: Domäner till salu

Långsiktiga allvarlig Samarbetspartner sökes

Jag gör grossist inom områdena pashmina halsdukar, sjalar, accessoarer, bröllop och festklänningar, underkläder, leggings och produkter lingerie.These är något med högt mervärde. Även jag kan hitta andra produkter i Kina. Jag kan hantera import och tullar fråga.

Jag söker dig som vill utöka sina produkter områden, eller de som har en...

Vi hjälper dig att köpa och importera från Kina

Jag gör grossist inom områdena pashmina halsdukar, sjalar, accessoarer, bröllop och festklänningar, underkläder, leggings och produkter lingerie.These är något med högt mervärde. Även jag kan hitta andra produkter i Kina. Jag kan hantera import och tullar fråga.

Jag söker dig som vill utöka sina produkter områden, eller de som har en...

Kategori: Företagande över gränserna

Mervärdesskattedeklaration

Hej
Mitt första inlägg här på Företagande.se.
Ska fylla i mervärdesskattedeklarationen för första gången, E-tjänsten. Får bara felmeddelanden, kanske någon här kan rätta mitt misstag. Här är mina nuffror:
Försäljning ex moms: 833
Utgående moms på försäljning: 208
Momspliktiga inköp vid omvänd skatteskyldighet: 376...

Letar du investering? Du har hittat det!

Hej,

Flertal miljoner per anställd.

Inget nytt, men möjligheterna ifrån min position är enorma.

Är ni verkligen intresserade av en investering med säkert upplägg, och tydlig vinnstplan, väldigt lätt att kolla upp.

Hör av er till mig, christoffer@allasbolag.com

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Säljuppdrag till TM-föreag på Solkusten

Hej,

Jag bor på Solkusten i Spanien, härifrån driver jag mitt eget TM bolag, det finns överflöd med personal ifrån hela europa här.

Nu skulle jag och mitt bolag behöva ett försäljningsuppdrag, gärna ett projekt där jag kan ta in en personalstyrka på 5-20 säljare, för mig fungerar både B2B och B2C.

Har ni...

Moms vid internationell tjänstehandel

Hej,

Jag driver sedan en tid tillbaka ett företag som utför tjänster inom online marknadsföring. Sedan förra månaden har jag börjat arbeta åt utländska arbetsgivare, de flesta inom EU. Min fråga är hur moms fungerar i följande kedja:

1: Jag köper trafik (klick) av Google. Google fakturerar mig för detta.

...

Underentrepenör till tandläkare?

Om en tdl är fullbokad, kan den då sända någon till en annan tdl, betala denne och dra av kostnaden själv, eller krockar det med FK?

Enkätundersökning, examensuppsats Uppsala Universitet

Hej

Vi är två systemvetarstudenter på Uppsala Universitet som precis har påbörjat vår C-uppsats. Det ämne vi behandlar är 'open innovation'. Vår frågeställning är: Vad motiverar svenska IT-företag till att använda open innovation?
Syftet är att ta reda varför IT-företag i Sverige använder sig utav open innovation samt hur dess...

Kategori: Off Topic