Senaste inläggen
När ska man ge upp...?Driver företag vid sidan av mitt arbete med blandad framgång. Har hållt på i ca 6 år, första åren testade jag mig fram på olika saker och gjorde många felinvesteringar. De sista två åren har jag försökt renodla verksamheten och satsa. Jag har ett "blandat jordbruk" där jag de sista 2 åren drivit gårdsbutik. Nu har själva företaget mer utvecklat sig... Kategori: Off Topic |
|||
Har ni testat?
Hej alla! Jag har precis upptäckt tjänsten smsgrupp, ni hittar mer info här: www.smsgrupp.se Kategori: Allmänt |
|||
Ombilda från EF till AB
hej! |
|||
Vad betyder allt och hur fungerar det?
Hej! Jag är helt ny på detta med företagande. Jag ska starta ett företag där jag kommer sälja tjänster och jag har en del frågor. |
|||
Att tänka på när jag lägger ner min enskilda firma?
Nu har jag drivit min enskilda firma högst inaktivt i ett antal år. Jag har börjat att avveckla den och så här ser det ut just nu: |
|||
Alla är riskkapitalister
Media rapporterar ofta om riskkapital och i den politiska debatten kan man få bilden av att riskkapital är något väldigt speciellt. Men vad är egentligen riskkapital? Ekonomifakta reder ut begreppen. Kategori: Nyheter |
|||
Åldersgräns för att genomföra köpa via e-handel?
Hej Företagande! Kategori: E-handel |
|||
Kan jag tjäna nägot på min egna fotobok?
Jag har snart skrivit färigt en egen undervisande fotobok. Jag har lagt ner stor omsorg i presentation, formulering, innehåll, ordval, illustartioner, layout osv osv Den är seriöst skriven utan massa talspråk, ordvitsar eller annat lullull. Kategori: Off Topic |
|||
Bokföring av egna utlägg i enskild firma
Hejsan, |
|||
CRM nödvändigt i mitt fall? + Tips på appar?
Nu kommer lite blandade funderingar. Är i uppstartsfasen, planen är att ha lanserat webbshopen innan julhandeln sätter igång (tight, men jag jobbar dygnet runt i princip. Inte omöjligt att hinna). Kategori: E-handel |
|||
Anlita inkassobolag till faktureringen
Är det en bra ide att anlita ett inkassobolag att sköta faktureringen & låta dem följa upp med inkassobrev om kunden inte betalar? Kategori: Allmänt |
|||
Hjälp önskas angående vilka konton jag ska välja
Hej. |
|||
Wiredge - betallösningar och sms-tjänster
Är det någon här som använder sig av Wiredges betallösningar och/ eller sms-tjänster? Kategori: E-handel |
|||
Bokföra maskiner och inventarier?
Hej, |
|||
Avsluta enskild firma
Hej |
|||
Fakturerings hjälp!
Vad är bästa och billigaste sättet att fakturera en kund på, samt minst jobb med. Kategori: Allmänt |
|||
Swedbanks e-bokföring?
Någon som kan rekommendera Swedbanks e-bokföring "standard" med autokontering? Eller berätta vad ni tyckte om det, vad kostade det i månaden? |
|||
egenanställa och starta eget-bidrag?
Om man har Starta eget-bidrag från arbetsförmedlingen i 6 mån, kan man då använda sig av egenanställning hos till exempelvis Frilans finans? www.frilansfinans.se Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Spara pengar med låg risk
Jag har 100K som jag kan lägga undan i 3-5år plus 3-5K varje månad som jag tänkt spara. Jag vill inte ha någon hög risk då det känns som börsen kommer att krascha snart. Eller har ni annan uppfattning? Kategori: Off Topic |
|||
Bokföra returnerad vara
Hej, |
|||