Senaste inläggen
Vill säga upp mig från startup, när skall jag sälja min aktier?Hej. Jag är delägare i ett startup bolag, ett svenskt AB tillsammans med några andra. Vi har investerare och lever på investeringskapital (mest för lön). Det är oklart om vi lyckas få upp företaget till att vara ekonomiskt självgående innan investerare tappat intresse. Vi har få kunder. Det tar sig, men väldigt sakta och det är hög arbetsbelastnin... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Säljagenter med f-skatt sökes hela landet
Nu har du möjlighet du som vill jobba med sälj och starta eget att få en bra start.Tillfälle för dig med lite erfarenhet. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Märkliga (?) frågor från skv?Hej! Har nyligen startat ett hb och fick nu hem ett papper från skv med frågor som en del av dom känns lite konstigt att de ställs av skv? Vet nån varför dom ställer de här frågorna? |
|||
Kan man anmäla AB KK trots att bokföringen för 2017 inte klar
Hej, Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Dekleration för enskild firma (B16 Övriga Skulder - Ing Moms?)
Hej, |
|||
Äger 50% av ett AB och vill starta en ny verksamhet -
Jag äger ett AB inom turistnäringen tillsammans med min kompanjon 50/50. Jag vill nu, utöver detta, starta en konsultverksamhet på egen hand och sälja mina tjänster inom projektledning och marknadsföring. |
|||
Svenskt företag men sälja, köpa, förvaring utomlands?
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Registrera enskild firma eller vänta med det ?
Har affärs idén och även namnet helt klart. Men har inte klart med var företaget kommer att ligga, flera lokaler kan vara aktuella. Är det dumt att registrera firman och starta på pappret med min privata adress ? Kategori: Allmänt |
|||
Hej har en enskild firma med 0 i omsättning tänker skicka ut en
Hej har en enskild firma med 0 i omsättning tänker skicka ut en säljare till andra EU länder Kategori: Allmänt |
|||
Söker avtalsmall personuppgiftsbiträde personuppgiftsansvarig
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Ny anställning när man redan har eget företag
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Tjänsteföretag utan F skatt påstås ha f skatt i fakturorHej, jag är privat person och skall betala 30.100:- kronor till ett företag med enskild firma. Företaget uppger i fakturan " Godkänd för F skatt " när i verkligheten enligt Skatteverket på grund av misskötsel, utebliven deklaration återkallades F skatten för företaget. På Skatteverkets hemsida skriver man att jag skall göra avdrag på skatter och av... |
|||
Välja konto för underkonsultavgift
Hej på er! |
|||
Det finns bolag ute hjälper att avveckla andra bolag
Enligt ABL 23, absorption, |
|||
Hur gick konkurs till ? Anmäla man till Bolagsverket eller skt?
Hur ser konkurs processen ut? |
|||
Säljare sökes för medlemsrekrytering
Vi behöver nu förstärka med ytterligare en driven person till vårt team.
Kategori:
Söker/eftersöker
|
|||
Hjälp med verifiering om jag har bokfört korrekt.
jag har skrivit här innan och fick lite tips. |
|||
Betalat för mycket!
Hej, ny på foretagande och färsk när det kommer till bokföring. |
|||
TM/säljare med F-skatt
Hej,
Kategori:
Försäljning och Marknadsföring
|
|||
Bokföra momsbetalning och årets resultat?
Hej, |
|||