Hej kollegor i företagande! Nån som har erfarenhet av att jobba på resande fot?
Jag driver ett företag inom utbildning som medger att jag kan arbeta geografiskt fritt. Jag hyr ett rum eller lägenhet någonstans och stannar ett tag. Resor och boende på annan ort, i annat land är inte strikt motiverat utifrån mitt jobb. Finns det möjligheter a...
Kategori:
Bokföring forum, Skatter och Företagsformer
|
|
Hej,
jag har en diff i balansräkningen på ett par ören. Jag försöker att boka bort detta belopp på 8470 men det fungerar ju inte oavsett vilket konto jag bokar det mot. De 36 örena påverkar ju alla posterna och läggs antingen på eller drar ifrån lika mycket på tillgångar och skulder, själva diffen försvinner ju inte.
Kan någ...
Kategori:
|
|
Hej
Nu när man ska starta eget så har jag kommit till delen där jag måste skapa ett bank konto.
Det jag nu undrar är hur mycket kostar det att skapa ett bankkonto för en enskild näringsverksamhet.
Kostnad i månaden/år och om det är någon startavgift.
Tack för svaren
...
Kategori:
|
|
Adwords...
Jag försöker lägga till sökord som jag tror folk söker på. Problemet är att google säger:
"Låg sökvolym"
"Användarna söker inte efter den här termen så ofta, så den kan inte visa annonser.
Vadå låg sökvolym? Är det ett fåtal som söker på detta så vill ja ju definitivt att min a...
Kategori:
Försäljning och Marknadsföring
|
|
Hej,
Jag har nystartad AB som kommer att dra in 1.6, 2018. exkl Moms.
Tänkte betala ut 38000 lön per månad till mig själv(Behöver egentligen inte då jag har sparade pengar).
Har ingen revisor eller linkande.
Min fråga är hur kan jag minimera skatten och dra nytta av momsen?
Tacksam för all...
Kategori:
Off Topic
|
|
Jag har en enskild firma som är ganska nystartad och har köpt en liten hjullastare som ska skrivas av på 5 år, men samtidigt köpte jag skopa och gafflar till den. Dessa är värda var och en under ett halvt prisbasbelopp så de vill jag göra direktavskrivning på.
Hur ska jag bokföra detta?
Dessa är ju på samma faktura/avbetalningskontrak...
Kategori:
|
|
Hej!
Jag har ett kommanditbolag som registrerades i november 2016. Det har dock aldrig varit aktivt, aldrig haft f-skatt, moms eller varit registrerad som arbetsgivare. Här i nådens år 2018, maj månad, är det däremot dags då företaget har fått ett antal förfrågningar om samarbetsavtal.
Bolaget har två inriktningar:
Kategori:
Inköp
|
|
Hej!
Jag bokar varje månad upp förändring av varulager.
1. Tar ut listan på varulager
2. bokar mellanskillnaden mellan 1400-4950
min fråga är; ex. denna månaden (mars) så ökade lagret rejält med ca.400 000kr
då bokade jag debet 1400 - kredit 4950
men hur förklarar jag att i RR så blir det positivt...
Kategori:
|
|
Hej,
Vi söker efter en kunnig person inom elektronik/ingenjörsskap som gillar förnybar energi, mer specifikt solenergi, och som kan tänka sig att vara en medgrundare. Du ska vara en person som gillar teknik och utveckling, men även en som vill vara med och utveckla ett företag från grunden.
Kontakta mig för mer informa...
Kategori:
Söker/eftersöker
|
|
Bokslutstider, problem med deklartionen eller behöver du hjälp med årsredovisningen?
Ingen fara,vi hjälper dig!
Vi erbjuder redovisning till en av marknaden lägsta priser inom redovisning, 490 kr/h.
Ni kan nå oss på:
Mejl - PS.redo@outlook.com
Facebook - Stensby Redovisning AB
Kategori:
|
|
Hej!
Jag har en fråga ang beskattningen när man är anställd och även driver eget företag samtidigt.
Om inkomst av tjänst ligger runt 300tkr per år och överskottet i firman på ca 100tkr blir man beskattad för 400tkr sammanlagt eller separat? Jag tänkte mer på skatteeffekten då det är stor skillnad när man deklarerar 10...
Kategori:
|
|
Hej och välkomna till att besöka M&N Weavables AB´s nya webbshop på vår hemsida: www.mnweavables.com där vi säljer brett sortiment av högkvalitativa hårförlängningar av olika längder, färger och stilar för att möta alla våra kunders behov. 🙂
Kategori:
E-handel
|
|
Hej
Driver sedan ett år tillbaka enskild firma och startade parallellt aktiebolag i somras. Säljer konsulttjänst. Har sedan dess använt mig av aktiebolaget då jag fakturerat kunden. Har tänkt avveckla enskilda firman men har nu ramlat över lite info om att det kan vara bra att ha den fortsatt igång. Har fått ett uppdrag på några måna...
Kategori:
|
|
Vi söker nu duktiga säljare som förstår sig på IT/webbutvecklingsbranschen och som kan sälja in våra produkter/tjänster till företag, stora som små. Du är utåtriktad, professionell och gillar att träffa nya människor. Vi ser gärna om du är egenföretagare och vill jobba självständigt samt du är redan i mediavärlden.
Kategori:
Försäljning och Marknadsföring
|
|
Hej!
Jag har gjort min egen bokföring sedan 2011 (enskild firma) och varit slarvig med att nolla/tömma konton i 20-serien. De gånger jag gjort specifika inbetalningar av moms till skatteverket har jag bokfört dessa mot 2650, men oftast har det varit så små summor att det funnits täckning på skattekontot och då har jag bara låtit det...
Kategori:
|
|
Hejsan,
Vårt bolag blivit tvångslikviderat av Bolagsverket på grund av försenad inlämnat årsredovisningen.( Vi lämnat in men revisor var sjuk och det fattas hans del men han höll på ta fram det).
Vad som helst. Nu har bolaget gått i konkurs fasen.
Vad kommer att hända till mig som personligt? Vi hann in...
Kategori:
Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik
|
|
Hej har fått en resultatrapport för mitt företag (enskild)
Försöker beräkna skatten på ett ungefär inför deklarationen och tänkte kolla om jag missat någonting.
Vinst cirka 700tkr
Schablonavdrag 25% = 525tkr vilket borde ge en skatt på ungefär 200tkr
Är det några fler avdrag som görs på i...
Kategori:
|
|
Hej
Söker nya samarbetspartners runt om i Sverige. Stora som små företag kan vara intressanta.
Vi arbetar med att sälja digital annonsering till väldigt många kända siter.
Vi sålde för över 8 miljoner under 2017 och vill fortsätta växa och ta marknadsandelar.
Hör gärna av er
Kategori:
Nyheter
|
|
Hej.
Har en snabb fråga när det gäller anskaffningsvärdet på egentillverkade varor (säkert självklar när man vet svaret).
Förstår ju att man ska ta med anskaffningsvärdet för råmaterial och halvfabrikat som är bokförda på varuinköp 4xxx. Men undrar över annat material, som är bokfört på kostnadskonto 5xxx, typ förbrukningsmaterial (lö...
Kategori:
|
|
Hej,
Kul att vara medlem här!
Har en fråga angående försäljning av dotterbolags inkråm. Är just i följande situation. Jag har en enskild firma som jag vill omvandla till aktiebolag, sedan vill jag starta ett nytt aktiebolag som kommer vara moderbolag till den firman. Behöver jag då sälja enskilda firman som jag omvand...
Kategori:
|
|