Senaste inläggen
Billigare bankkonto
I mitt aktiebolag har jag mycket få transaktioner per år och inget behov av bankgiro. Storbankerna tar 900 kr och uppåt för företagspaket där jag inte nyttjar mer än transaktionskontot. |
|||
Inkomstdeklarera+NE-bilaga i enskild firma?
Tjena! Det är dags att inkomstdeklarera och lämna NE-bilaga som enskild firma den 20:e mars i år. |
|||
Bokslut enskild firma - hur gör jag?
Förenklat bokslut, hur gör jag? |
|||
Bokslut - konsultverksamet, kontantmetoden
Hej, |
|||
Hjälp med bokföring av två fakturor
Hej, skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig med hur man bokför följande två fakturor. |
|||
Hjälp med fakturor (högskoleuppgift)
Hej! |
|||
När har en anställd rätt till tillsvidareanställning i ett AB?
Hej, Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Betala in förmånsvärdet till eget aktiebolag - hur bokföra?
För att slippa förmånsvärde på en bil, avser jag betala in det av redan skattade pengar ur egen ficka till mitt eget aktiebolag. Hur ska detta bokföras, vilka konto, kredit och debil ? |
|||
Deklaration
Hej! Min fråga är. Har ett Aktiebolag som gått i konkurs. Har själv stoppat in 1.2 miljoner från privata pengar. Är det något jag får göra avdrag på deklarationen. |
|||
uthyrning av lokal med övernattningsrum - moms?
Hej! |
|||
Sälja egenproducerade produkter - hur går det till?
Säg att jag vill utöka mitt sortiment med en egendesignad lina av inredningsprodukter. Jag designar en prototyp och får den producerad i exempelvis Polen. Kategori: Allmänt |
|||
måste man ha bg eller pg?
Hejsan! Kategori: E-handel |
|||
Deltagare sökes i studie om socialt entreprenörskap!
Hej! Kategori: Off Topic |
|||
Hjälp med bokföringsuppgift
Hej! |
|||
Skriva om/ett nytt anställningsavtal med andra villkorHej. Om det är så att det finns ett anställningsavtal mellan en arbetsgivare och en arbetstagare med antingen en förmån, en speciell uppsägningstid eller liknande. Är det OK att skriva om detta avtal med förändrade villkor av någon form i det fallet som både arbetsgivare och arbetstagare är med på det, båda parter är alltså överens om villkoren i d... |
|||
Betalt det mesta med privat kort I AB - hjälp!
Hej! Behöver hjälp av någon kunnig.. |
|||
Starta eget bidrag och lön?
Har blivit beviljad stöd vid start av näringsverksamhet av Arbetsförmedlingen. Vid diskussion med Arbetsförmedlingen var det helt OK att ta ut extra lön ur företaget men när jag för förra månaden skulle fylla i aktivitetsrapport på Försäkringskassan noterade jag att man är tvungen att fylla i ev. lön/inkomst. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
AB och a-kassa
Har startat ett AB och håller på att undersöka vilka försäkringar man behöver. Kategori: Allmänt |
|||
Hur skriver man ett anställningsavtal för timanställd?Hej, jag har förstått att timanställning inte är en anställningsform men hur skriver man ett anställningsavtal som är korrekt? Tillsvidareanställning eller visstidsanställning ? På alla mallar jag sett så ska man ange procent eller antal timmar per vecka men det är ju inte bestämt i förväg vid en timanställning Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Motkonto
Hej, |
|||