Vilken bank för AB?

5
Hej Allesammans,

Jag och 2 kompanjoner är i uppstartsfas av att starta ett AB, och har kommit till vilken bank vi ska sätta upp ett företagskonto på. Vad är era erfarenheter och vilken tycker ni är bäst? Uppskattar all hjälp vi kan få.
5
1
Har testat 3 stycken olika för mina bolag. Nordea var i särklass sämst när det kom till deras företagsdel och SEB var helt klart bäst enligt mig. Det bästa är alltid om du har en kontakt hos någon annars är det bara att börja etablera. Upplevelsen kan skilja sig oerhört mycket beroende på vem som är din bankman/kvinna. Summa, summarum om du inte känner någon rekommenderar jag SEB. mvh Patrik
1468
246
Ja, jag håller med om SEB. I viss mån verkar även Handelsbanken fungera. Nordea och Swedbank är hopplösa att ha att göra med. En bekant skulle starta hos Länsförsäkringar, men upplevde deras förhör som värre än en polisutredning, så han la ner hela tanken på företag. Men en stor fördel är oftast att starta där man redan är kund. Då tar man sig ofta något enklare igenom nålsögat 'kundkännedom'.
102
22
Jag kör SEB, mest för att de har Enkla Firman, dvs konto, bankkort, bankgiro osv gratis första året. Tror nog alla i praktiken fungerar bra.
1468
246
[quote="Daniel" post=56993]Jag kör SEB, mest för att de har Enkla Firman, dvs konto, bankkort, bankgiro osv gratis första året. Tror nog alla i praktiken fungerar bra.[/quote] Men Enkla Firman är väl bara till enskild firma? Det är AB som brukar bli problem med..
102
22
Du har helt rätt, företagspaketet menade jag. Men fortfarande gratis ett år, https://seb.se/foretag/bli-foretagskund/foretagspaketet
5
Tusen tack för alla svar. SEB eller Länsförsäkringar lutar det åt.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.