Senaste inläggen
Förenklat årsbokslut - vad hör till R5 resp. R6?
Hej! |
|||
Sökes: Finansiär samt samarbetspartner
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Tjäna pengar på Förening?Tjena! Jag har en idé som bygger på att jag skulle starta en förening. Låta folk bli medlemmar mot en avgift, säg 1000kr. Föreningen kan sedan ge dem tjänster mot att de betalat 1000kr. Frågan är: Dessa 1000kr som varje medlem betalt, kan jag ta ut de från föreningen på nåt smidigt sätt eller hur skulle de annars kunna betala och att jag kan... Kategori: Affärsidéer |
|||
Är det olagligt..
Är det olagligt att exempelvis köpa en fackbok för att sedan omforma den till en webbkurs? Boken ligger under copyright men kommer att omformas till video & tal - och delvis ändras, men innehållet förblir detsamma. Kategori: Allmänt |
|||
bokföra löneavdrag för privatköp på företagskortet
Jag har gjort ett privatinköp på mitt företagskort och undrar nu hur jag ska bokföra detta. |
|||
Köp av tjänst av privatperson utanför EU via PayPal
Hej, |
|||
Material till redovisningsbyrå
Hej, jag är 16 år och är väldigt ny inom allt som har med företagsekonomi att göra. |
|||
Från hobby till företag
Jag har under många år sysslat med konst-/hantverk i olika material på hobbynivå. Jag har under en tid lekt med tanken att starta ett företag (enskild firma) så jag kan sälja mina produkter. Jag har försökt sätta mig in i vad det kommer att innebära och har kommit en bit på väg men har inte hittat svar på alla mina frågor än så länge.
Kategori:
Inköp
|
|||
egenanställning
hej har läst lite om egenanställning och skulle vilja testa detta innan jag är redo för att starta en enskild firma dock har jag några frågor. |
|||
Skattefri personalvård
Jag funderar kring denna artikel https://www.foretagande.se/foretagsekonomi-rad/avdrag-for-motion-och-friskvard/. |
|||
Eget uttag i enskild firma.
Hej! |
|||
Hur ska hyresintäkter beskattas?
Mitt bolag hyr en lokal/bostadsrätt som inte används som bostad. Jag äger bostadsrätten privat tillsammans med min fru. Syftet är att använda lokalen dels som förvaring/kontor och dels som övernattningslägenhet för bolagets konsulter. Vi har tittat på den lokala marknaden för att sätta en marknadsmässig hyra. Kategori: Allmänt |
|||
Inkomstdeklaration 2018Hej! Jag har avslutat min firma i maj 2017. Jag tjänade in 36.550. Hur mycket ska jag deklarera avdrag för egenavgifter eller särskild löneskatt |
|||
Starta eget klädmärke!
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Förenklat årsbokslut -!Moms i Visma Spcs eekonomi Smart E.Firma
Hej igen, |
|||
Utdelning på kvalificerade aktier
Hej, |
|||
Varulager/värde vid förenklat årsbokslut - konton att använda
Hej på er, |
|||
Skatta på vinst eller enbart egna uttag? (HB)
Hej! |
|||
Köp/försäljning av icke marknadsnoterade optioner
Hej! |
|||
Söker utvecklare till startup - potentiell medgrundare?
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||