Senaste inläggen
Sälja egenproducerade produkter - hur går det till?
Säg att jag vill utöka mitt sortiment med en egendesignad lina av inredningsprodukter. Jag designar en prototyp och får den producerad i exempelvis Polen. Kategori: Allmänt |
|||
måste man ha bg eller pg?
Hejsan! Kategori: E-handel |
|||
Deltagare sökes i studie om socialt entreprenörskap!
Hej! Kategori: Off Topic |
|||
Hjälp med bokföringsuppgift
Hej! |
|||
Skriva om/ett nytt anställningsavtal med andra villkorHej. Om det är så att det finns ett anställningsavtal mellan en arbetsgivare och en arbetstagare med antingen en förmån, en speciell uppsägningstid eller liknande. Är det OK att skriva om detta avtal med förändrade villkor av någon form i det fallet som både arbetsgivare och arbetstagare är med på det, båda parter är alltså överens om villkoren i d... |
|||
Betalt det mesta med privat kort I AB - hjälp!
Hej! Behöver hjälp av någon kunnig.. |
|||
Starta eget bidrag och lön?
Har blivit beviljad stöd vid start av näringsverksamhet av Arbetsförmedlingen. Vid diskussion med Arbetsförmedlingen var det helt OK att ta ut extra lön ur företaget men när jag för förra månaden skulle fylla i aktivitetsrapport på Försäkringskassan noterade jag att man är tvungen att fylla i ev. lön/inkomst. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
AB och a-kassa
Har startat ett AB och håller på att undersöka vilka försäkringar man behöver. Kategori: Allmänt |
|||
Hur skriver man ett anställningsavtal för timanställd?Hej, jag har förstått att timanställning inte är en anställningsform men hur skriver man ett anställningsavtal som är korrekt? Tillsvidareanställning eller visstidsanställning ? På alla mallar jag sett så ska man ange procent eller antal timmar per vecka men det är ju inte bestämt i förväg vid en timanställning Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Motkonto
Hej, |
|||
Bussresor firman
Hejsan! |
|||
Hjälp angående intäkter som kommit on på privat konto.
Hejsan. |
|||
Medlem i internationell organisation - avdragsgillt?
Hej! |
|||
Överföring av mina 51% aktier i ett ABJag äger 51% aktier i ett X AB vars aktier jag vill lägga över i ett Holdingföretag. Hur gör jag detta? Dvs vad behöver jag registrera och göra så att allt blir rätt och riktigt. Det finns en annan ägare (49%) i X AB. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Utveckla företaget utan att "engagera sig"?
Jag har varit frilanskonsult inom IT i 8 år och det har gått bra. Jag rår mig själv och gillar mitt jobb. Bokföringen lejer jag ut och fokuserar på mitt dagliga arbete inom IT-projekt hos större kunder ca 40-50h/vecka. Marknadsföring och annat behöver jag inte arbeta så mycket med då jag har ett renommé som ger mig nya uppdrag ganska lätt. Kategori: Allmänt |
|||
Säljare med F-skatt sökes!
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Göra avdrag för när man inte fått betalt för arbete?
Gjorde ett byggjobb åt en kund. Fick aldrig betalt, vet att man måste ta personen till tinget för att få betalt. |
|||
Vad har man rätt att säga och till vem i konflikt?
Jag är hantverkare och har utfört ett jobb åt en kund. |
|||
Ge pengar till AB - hur?
Hej! |
|||
Bokföring Semester lön
Hej |
|||