Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 7 år sedan

Avtal GDPR till anställda


Hej,

Undrar om och hur man skal skriva ett avtal till anställda så vi har rätt att maila deras lönebesked.
Har ingen hemsida, eller löneprogram så de kan logga in på i dagens läge, och posta dem gör jag inte =)

Micke Enblom
3Transport AB
Enligt de meddelanden jag får i vårt löneprogram så går det inte att teckna ett sånt avtal, eftersom den anställde anses som en underlägsen part. Utan man hänvisar till att skicka till deras digitala brevlåda, om dom nu har en sån. Annars är det snigelpost som gäller. Alltihop är ett utslag av myndigheternas oförmåga att tänka. Först jagar dom på som tusan för att allt ska ske digitalt, och vi ska spara papper. Sen när man väl börjar göra det så kommer dom på att det kanske inte är så säkert... :OMG Ett lönebesked innehåller ju heller inte uppgifter som är svårare än 10 minuters jobb för vem som helst att ta reda på, om den nu vill.
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.

Svarar till: