Senaste inläggen
funktionsindelad eller kostnadsindelad?
Hej! |
|||
Fråga ang. tömning av konton, bokföring efter bokslut?
Hej! |
|||
Företag och hyror - hyra lägenhet
Hej! Jag är nyligen startad som egen näringsverksamhet och funderar kring huruvida man kan betala hyra genom ett företag - Jag behöver hyra en extra lägenhet närmare arbetsplatsen och funderar om det är bäst att betala det genom företagets konto eller privata kontot. Vad fungerar? 1a hand, 2a hand; vad är ok? Kategori: Inköp |
|||
Tips på bra fakturatjänst?
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Varumärkesintrång
Hej |
|||
Kan detta vara en hobbyverksamhet??Tjena tjena. Om jag hjälper flera olika personer med att få rabatter och sedan på ett sätt lyckas få en mindre intäkt av detta. Kan det då räknas som en hobbyverksamhet? Vill slippa att bilda ett bolag men om det skulle bli mycket vinst, riktlinjen ligger väl vid 30 000? så skulle jag så klart starta ett bolag. Detta är nåt jag kommer att göra på m... |
|||
Undersökningen av företags nätverkssäkerhet
Hej, jag håller just nu på med ett projekt om information- och nätverkssäkerhet. Syftet med studien är att få en övergripande bild av hur säkerheten ser ut idag för att kunna hitta lösningar till dessa problem. Kategori: Off Topic |
|||
Konto 1510
Hej, hoppas mina filer syns =) |
|||
Vad händer med kapitalförsäkring vid konkurs?
Jag har en teoretisk fråga. Jag vill förstå hur en kapitalförsäkring fungerar i ett aktiebolag. |
|||
Bokföra årets resultat i efterhand (flera år)
Hej! |
|||
Personligt betalningsansvar om mitt bolag blir stämt?
Hej! |
|||
Värdera bolag
Hej alla! Kategori: Allmänt |
|||
Varning för bluffen vizibly.se
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Förmånsbil + transportbil
Hej alla (och förhoppningsvis någon som har koll på nedan), |
|||
Medlemsrekryterare sökes!
Vi på High Media House söker säljare Kategori: Nyheter |
|||
periodiseringsfonderperiodiseringsfonder på 82 040 kr återföras till beskattning. Hur mycket ska jag då beskatta? |
|||
Betala för privatperson med företagskortHej! Jag driver tillsammans med min bror ett AB. Jag ska betala en flygresa till min bror med företagskortet. Min flickvän ska följa med men hennes resa är privat. Eftersom det blir mycket billigare att köpa bådas resa tillsammans istället för var för sig så tänkte jag betala bådas resa på företagskortet. Får man göra så? Vill heller inte att min b... Kategori: Inköp |
|||
Vilken bokföringsdag gäller?Hej! Behöver hjälp angående bokföringsdagar när man har kontantmetoden. På mitt konto har beloppet 100 kronor dragits, låt säga 2018-03-26, trots att fakturan (alternativt kvittot) säger att köpdagen var 2018-03-22. Vilken av datumen gäller och ska bokföras? Obs, datumen är påhittade. Tack.! |
|||
Hur bokföra bokslutshändelser?
Hej! |
|||
Vidarebefordra faktura, kringå ledet
Jag har via mitt nya bolag, firma A, ett intresse av att köpa från leverantör L men saknar kreditvärdighet och kan således inte göra inköp. leverantören vill att jag handlar från mitt äldre bolag, bolag B, eftersom B har ett befintligt konto hos L. |
|||