Senaste inläggen
Vilken bank för AB?
Hej Allesammans, Kategori: Allmänt |
|||
Hur skriva bonusavtal till värdefull anställd?
Hej, jag ska skriva ett bonusavtal som komplement till en anställds anställningsavtal. Har någon tips på hur detta kan formuleras? Bakgrunden är att personen är värdefull för bolaget och bonusupplägget är att personen får en viss summa pengar om hen stannar i bolaget en viss tid. Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Skatteverket sammanställerVad menas med dessa siffror skatteverket har sammanställ på enskild firma. Näringsverksamhet överskott av aktiv näringsverksamhet enskild verksamhet värde före användning 25. 343. Värde efter användning 105. 743. Differensen 77.400. Tack på förhand |
|||
Marknadsföring på bästa sätt??
Hej,driver ett bolag (webbutik) där lägsta kostnad av vara ligger runt 700 kr och högsta kostnad av produkt om man ej räknar med skräddarsydd är runt 30 000 kr . Kategori: E-handel |
|||
Hur bokföra inlösen av krockad bil?Har en firmabil som bokföringsmässigt är helt avskriven. Dessvärre påkörd och försäkringsbolaget löser in den. Har köpt en ersättningsbil. Hur bokförs inlösen? Som vinst? |
|||
Sökes: Skribent/entrepreör för ansökningar till Tillväxtverket
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Friskvård
Hej! |
|||
Friskvård
Hej! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Periodiseringsfond, byte till AB?Bytte från inkomst av tjänst och Fa till AB 1 april, då frågan är hur jag gör med allt i Periodiseringsfonderingar. Öka, minska maximalt eller flyttas? |
|||
MOMS vid försäljning till företag utanför EU
Hej! Kategori: E-handel |
|||
funktionsindelad eller kostnadsindelad?
Hej! |
|||
Fråga ang. tömning av konton, bokföring efter bokslut?
Hej! |
|||
Företag och hyror - hyra lägenhet
Hej! Jag är nyligen startad som egen näringsverksamhet och funderar kring huruvida man kan betala hyra genom ett företag - Jag behöver hyra en extra lägenhet närmare arbetsplatsen och funderar om det är bäst att betala det genom företagets konto eller privata kontot. Vad fungerar? 1a hand, 2a hand; vad är ok? Kategori: Inköp |
|||
Tips på bra fakturatjänst?
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Varumärkesintrång
Hej |
|||
Kan detta vara en hobbyverksamhet??Tjena tjena. Om jag hjälper flera olika personer med att få rabatter och sedan på ett sätt lyckas få en mindre intäkt av detta. Kan det då räknas som en hobbyverksamhet? Vill slippa att bilda ett bolag men om det skulle bli mycket vinst, riktlinjen ligger väl vid 30 000? så skulle jag så klart starta ett bolag. Detta är nåt jag kommer att göra på m... |
|||
Undersökningen av företags nätverkssäkerhet
Hej, jag håller just nu på med ett projekt om information- och nätverkssäkerhet. Syftet med studien är att få en övergripande bild av hur säkerheten ser ut idag för att kunna hitta lösningar till dessa problem. Kategori: Off Topic |
|||
Konto 1510
Hej, hoppas mina filer syns =) |
|||
Vad händer med kapitalförsäkring vid konkurs?
Jag har en teoretisk fråga. Jag vill förstå hur en kapitalförsäkring fungerar i ett aktiebolag. |
|||
Bokföra årets resultat i efterhand (flera år)
Hej! |
|||