Senaste inläggen
Konsult, vilka timmar kan jag redovisa?
Hej! Har precis börjat jobba hos en kund på timbasis. Det är en femtioprocentig tjänst. Kategori: Allmänt |
|||
Söker mönsterkonstruktör!
Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Konsultuppdrag via familjeföretag
Hej! |
|||
Hur bokför man detta?Sitter och funderar lite på bokföringen för en service eller reparation på cyklar eller andra mindre maskiner. Om det är ett paketpris på säg 795 kronor för en service men att det i den kostnaden ingår tex tändstift och olja hur bokför man det då? Det är ju 12 procents moms på själva tjänsten men på produkterna är det ju 25%. På kundvittot står det... |
|||
Utgående moms i nystartat bola
Hej |
|||
Låna egna pengar till nystartat företag
Hej Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Hur bokföra aktiekapitalet?
Får inte till det med bokföring av AK. Har ju lånat av mig själv. |
|||
Betala "tillbaka" kontantinsatsen i AB
Jag har tankar på att starta ett AB som jag ska ha vid sidan av mitt nuvarande jobb. Min Tanke är att bara ta ut en ev utdelning och ingen lön. Det är en konsultverksamhet som inte kommer ha några direkta utgifter. |
|||
Momsfråga
Hej, |
|||
Fått en faktura till avregistrerad enskild firma.
Hej, |
|||
Vilken bank för AB?
Hej Allesammans, Kategori: Allmänt |
|||
Hur skriva bonusavtal till värdefull anställd?
Hej, jag ska skriva ett bonusavtal som komplement till en anställds anställningsavtal. Har någon tips på hur detta kan formuleras? Bakgrunden är att personen är värdefull för bolaget och bonusupplägget är att personen får en viss summa pengar om hen stannar i bolaget en viss tid. Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Skatteverket sammanställerVad menas med dessa siffror skatteverket har sammanställ på enskild firma. Näringsverksamhet överskott av aktiv näringsverksamhet enskild verksamhet värde före användning 25. 343. Värde efter användning 105. 743. Differensen 77.400. Tack på förhand |
|||
Marknadsföring på bästa sätt??
Hej,driver ett bolag (webbutik) där lägsta kostnad av vara ligger runt 700 kr och högsta kostnad av produkt om man ej räknar med skräddarsydd är runt 30 000 kr . Kategori: E-handel |
|||
Hur bokföra inlösen av krockad bil?Har en firmabil som bokföringsmässigt är helt avskriven. Dessvärre påkörd och försäkringsbolaget löser in den. Har köpt en ersättningsbil. Hur bokförs inlösen? Som vinst? |
|||
Sökes: Skribent/entrepreör för ansökningar till Tillväxtverket
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Friskvård
Hej! |
|||
Friskvård
Hej! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Periodiseringsfond, byte till AB?Bytte från inkomst av tjänst och Fa till AB 1 april, då frågan är hur jag gör med allt i Periodiseringsfonderingar. Öka, minska maximalt eller flyttas? |
|||
MOMS vid försäljning till företag utanför EU
Hej! Kategori: E-handel |
|||