Senaste inläggen
Fakturera via annat bolag
Hej, jag och min fru har haft ett handelsbolag i många år men beslutat oss för att avregistrera bolaget från F-skatt och moms. Efter avregistreringen hade vi behov av att fakturera för en utförd tjänst. Vi kontaktade då en vän som har AB, om han kunde fakturera åt oss, och det gjordes. Ponera att fakturan var på 1000 kr exkl. moms. |
|||
Hitta generationsskiftesföretag
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Royalties från amerikanskt patent - privat eller in i bolaget?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Kontrollbalans
Tja, Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Eftersöker Mallar till Köpekontrakt och Köpebrev
Jag har försökt beställa mallar på denna hemsida dels i går kväll (onsdag) dels åter i morse. Kategori: Om Företagande.se |
|||
Positivt värde konto 2510
Hej, |
|||
Antal anställda? Friskvårdsbidrag
Driver aktiebolag och tänkte dra av på företaget mitt gymkort men ser då att för att få gör det måste det gälla all personal på företaget. Jag har en medarbetare som jobbar några strötimmar varje månad och rent krasst blir det en förlustaffär att erbjuda detta. Går alltså back varje månad på honom då. Hur göra? Bara vi två som jobbar. |
|||
Köpt från annat EU land
Hej! |
|||
Bolån - Tips för ett bra bolån?
Jag använde nyss en lånekaltylator som jämför bolån hos Econello.com. Och enligt denna så erbjuder Ica banken en månadsränta på 5 187 kr med ett lån på 2 500 000 kr med en löptid på 5 år och belåningsgrad på 75%.
Kategori:
Finansiering, Riskkapital och Bidrag
|
|||
Reklameringsrätt företag?
Hej, |
|||
Fel räkenskapsår - Redan börjat bokföra
Hejsan! |
|||
Hyra ut en företagsbil till privatperson
Hej, |
|||
Fel insättning via kort.Vi är fler bolag under samma tak. Nu har våra kortmaskiner strulat och jag har fått in min kollegas pengar på mitt konto. Eftersom kortavgiften dras omgående, samt så betalar inte Bambora tbx eller krediterar så undrar jag nu hur jag ska bokföra. Pengarna ska ju skickas tillbaka kollegan men jag har redan blivit debiterad avgiften. Mitt förslag var... |
|||
Länkbyte med andra företag (SEO)Hejsan. Efter att ha utbildat mig inom SEO har jag förstått att länkar från andra hemsidor är extremt viktigt. Jag tänkte då höra efter om det finns några som är intresserade av att byta länkar med mig? Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Byte från enskild firma till Aktiebolag - hur gör jag?Jag undrar hur kan jag gå från enskild firma till AB ? |
|||
Bokföringsprogram
Hej! |
|||
Uthyrningsavtal GDPR
Jag driver en skoteruthyrning och sitter just nu med kunder som har skadat maskiner och skall betala för skadorna. |
|||
Hur ska jag ta betalt för ulandstjänsteresa?
Hej. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Hjälp med kontering!
Hur ska bokföra o kontera Traktamente som är utbetalt för uppdrag som är gjort i EU land. Gäller enskild firma.. |
|||
Finansiering till Startup med crowdfunding
Hej, Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||