Senaste inläggen
Hyra ut en företagsbil till privatperson
Hej, |
|||
Fel insättning via kort.Vi är fler bolag under samma tak. Nu har våra kortmaskiner strulat och jag har fått in min kollegas pengar på mitt konto. Eftersom kortavgiften dras omgående, samt så betalar inte Bambora tbx eller krediterar så undrar jag nu hur jag ska bokföra. Pengarna ska ju skickas tillbaka kollegan men jag har redan blivit debiterad avgiften. Mitt förslag var... |
|||
Länkbyte med andra företag (SEO)Hejsan. Efter att ha utbildat mig inom SEO har jag förstått att länkar från andra hemsidor är extremt viktigt. Jag tänkte då höra efter om det finns några som är intresserade av att byta länkar med mig? Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Byte från enskild firma till Aktiebolag - hur gör jag?Jag undrar hur kan jag gå från enskild firma till AB ? |
|||
Bokföringsprogram
Hej! |
|||
Uthyrningsavtal GDPR
Jag driver en skoteruthyrning och sitter just nu med kunder som har skadat maskiner och skall betala för skadorna. |
|||
Hur ska jag ta betalt för ulandstjänsteresa?
Hej. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Hjälp med kontering!
Hur ska bokföra o kontera Traktamente som är utbetalt för uppdrag som är gjort i EU land. Gäller enskild firma.. |
|||
Finansiering till Startup med crowdfunding
Hej, Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
DagboksbladHej, känns som en lite dum fråga men... Jag ska startar en enkild firma och gör bokföringen själv manuellt med penna och papper. Jag använder ett sånt där "dagboksblad" där jag fyller i olika konton på kolumnerna och affärshändelserna på raderna under varandra. Jag har läst att om jag behöver fler konton än det får plats/kolumner med på ett papper... |
|||
Sole-trader company, mandatory to have an address in Sweden?
Hi, Kategori: Affärsplanen |
|||
Personalfråga och ekonomi
Hej Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Avtal GDPR till anställda
Hej, |
|||
Tidrapportering
Hej alla, |
|||
Få tillbaka 40 lax i skatt???
Tjena! Om jag inte misstolkar det hela så verkar jag ska få tillbaka många tusenlappar nu i skatt hos SKV efter att jag har skickat in min redovisning för enskild firma för året 2017. Fick följande PDF i Kivra idag: |
|||
Billigt alternativ för att skicka livsmedel till USA ?
vi söker ett billigt alternativ för att skicka livsmedel till USA, har tidigare skickat med DHL, men det är väldigt dyrt .kommer nu att skicka större mängder så behöver ett bra alternativ. tacksam för svar. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Vilket rekryteringsbolag är bäst?
Hej, Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
När gör vi avskrivningarna?
Hej, |
|||
Driva sig själv som aktiebolagJag har en hypotetisk fråga, kan man bilda ett aktiebolag som har till syfte att förvalta en person, hur löser kändisar detta? Dvs kan man bilda ett ab med syftet att driva sig själv som aktiebolag? Bolaget kan troligtvis inte registreras för f-skatt/moms eftersom det blir mer eller mindre ett holdingbolag för mig själv som person? Är det legalt? Ä... |
|||
Konsult, vilka timmar kan jag redovisa?
Hej! Har precis börjat jobba hos en kund på timbasis. Det är en femtioprocentig tjänst. Kategori: Allmänt |
|||