Senaste inläggen
Bokföra kreditfaktura utan återbetalning
Hej. |
|||
Leasingbil Enskild Firma
Hejsan! Kategori: Allmänt |
|||
Nystartad TM-byrå söker uppdragsgivare
Hej! Vi är två killar som har ett aktiebolag under bildande vars affärsplan är att bedriva telefonförsäljning och söker nu säljprojekt. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Aktiebolag köpKöpare av ett aktiebolag överförde betalningen för företaget till före detta ägarens privatkonto direkt. (Det är deras första företagsköp så ingen erfarenhet) Vet att det är egentligen fel och undrar om man ska föra pengarna över tillbaka till köparen och göra om transaktionerna genom företagetskonto eller går det bra att lämna som det är nu? Köpar... |
|||
Aktieägartillskott - vilken ska vi välja?
Vi är i behov av att stärka det egna kapitalet. Vi är i uppstartsfasen och behöver stärka likviditeten men vilken metod bör vi använda: villkorat, ovillkorat eller skuldbrev? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Hur skall jag bokföra detta?
Jag har (snart) en enskild firma och tar emot varor som säljs på min auktionssajt, mot överenskommen provision (10% i det här fallet, inkl moms). |
|||
Boka bort inventarier & skattefordran
Hej, |
|||
Tjänst som varnar om ditt skattekonto hamnar på minus
Hej Kategori: Affärsidéer |
|||
Äga AB åt nära anhörig?
Hej, har en nära anhörig vars företag inte går så bra. Troligen så kommer hans nuvarande företag gå i konkurs. Han undrar då om jag kan hjälpa till och stå som ägare på ett nytt AB, då han troligtvis kommer få näringsförbud. |
|||
Litauiskt bolag med anställd som arbetar i Sverige
Hej! |
|||
Momsbefriad verksamhet
Momsbefrielse vid försäljning under 30000, vad räknas in i de 30000? |
|||
Estniskt, lågbeskattat bolag till reaprisMitt välskötta estniska bolag som jag avslutat verksamheten i är till salu för reapriset 2000 kr. Jag gav själv 15.000 kr. Ägarbyteskostnader i Estland tillkommer med ca €140. Bokslut inlämnat för 2017 med noll kr vinst. Du behöver inte ens betala in aktiekapitalet på 2500€ genom en teknisk, tillåten lösning som innebär att du istället står i skuld... Kategori: Företagande över gränserna |
|||
försäljning av aktier
Hej! |
|||
Fara med bankfinansieringLång tid som företagare i olika skeden inom tillverkande industri har visat mig att ett nytt företag initialt mår bäst av att ta in privat kapital i form av aktieägarinsättningar. Om substans i form av kompetens, produkter och långsiktig marknad finns, brukar en vettig värdering av bolaget kunna samla intressenter och investerare. En viss kvarvaran... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Tillverkar du något för hunden och söker samarbetspartner?Jag har en del idéer om tillverkning och försäljning av lite av varje för hunden och söker kontakt med andra som också har sådana tankar, är djurvän och gärna intresserad av att jobba en del ideellt. Jag är pensionär och vill ägna resten av mitt liv till att hjälpa djur som har det svårt. Hela konceptet är tänkt som ideell verksamhet främst för hem... Kategori: Affärsidéer |
|||
Nolla konto 1640. Hjälp
Hej, |
|||
From Medicinal chemistry to Business development ?
HI, Kategori: Off Topic |
|||
Dold eller förtäckt anställning?
Hej! |
|||
Omvandla en aktiesparklubb till nån bolagsform
Hej Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Dubbelbetalning
Hej |
|||