Senaste inläggen
Milersättning Enskild Firma
Hejsan! Kategori: Allmänt |
|||
Omorganisera existerande AB + starta nytt
Hejsan, Kategori: Affärsplanen |
|||
Telemarketing söker Projekt
Vi är tre personer som har ett aktiebolag under bildande vars affärsplan är att bedriva telefonförsäljning och söker därför säljprojekt. Vi är tre delägare varav två kommer vara aktiva på säljgolvet och en ta hand om ekonomin. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
En fråga om Moms
Kort fråga lång. Jag har precis ansökt om Fa-skatt sedel. Jag ska sälja elektronik på mässor,event och på torg. |
|||
Moms på fraktkostnad
När jag säljer en vara åt någon (via min auktionssajt) och får in pengar från köparen, så läggs ingen moms på detta, då det är pengar jag tar in för vidarebefordran till säljaren. Däremot debiterar jag moms på min provision till säljaren. |
|||
Svensk firma, bo utomlands
Hej, |
|||
Lite råd/tips för att bli återförsäljare
Vi är ett företag i Gävle som bedriver webbhandel b. la, nu vill vi expandera och försöka bli återförsäljare av en till produkt inom vår webbhandel. Men behöver lite råd och tips innan jag går vidare… Kategori: Allmänt |
|||
Tjäna extra pengar hemifrån?
Hej, Kategori: Affärsidéer |
|||
Bokföra kreditfaktura utan återbetalning
Hej. |
|||
Leasingbil Enskild Firma
Hejsan! Kategori: Allmänt |
|||
Nystartad TM-byrå söker uppdragsgivare
Hej! Vi är två killar som har ett aktiebolag under bildande vars affärsplan är att bedriva telefonförsäljning och söker nu säljprojekt. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Aktiebolag köpKöpare av ett aktiebolag överförde betalningen för företaget till före detta ägarens privatkonto direkt. (Det är deras första företagsköp så ingen erfarenhet) Vet att det är egentligen fel och undrar om man ska föra pengarna över tillbaka till köparen och göra om transaktionerna genom företagetskonto eller går det bra att lämna som det är nu? Köpar... |
|||
Aktieägartillskott - vilken ska vi välja?
Vi är i behov av att stärka det egna kapitalet. Vi är i uppstartsfasen och behöver stärka likviditeten men vilken metod bör vi använda: villkorat, ovillkorat eller skuldbrev? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Starta eget företag guide
Tjenare, Kategori: Affärsidéer |
|||
Hur skall jag bokföra detta?
Jag har (snart) en enskild firma och tar emot varor som säljs på min auktionssajt, mot överenskommen provision (10% i det här fallet, inkl moms). |
|||
Boka bort inventarier & skattefordran
Hej, |
|||
Tjänst som varnar om ditt skattekonto hamnar på minus
Hej Kategori: Affärsidéer |
|||
Äga AB åt nära anhörig?
Hej, har en nära anhörig vars företag inte går så bra. Troligen så kommer hans nuvarande företag gå i konkurs. Han undrar då om jag kan hjälpa till och stå som ägare på ett nytt AB, då han troligtvis kommer få näringsförbud. |
|||
Litauiskt bolag med anställd som arbetar i Sverige
Hej! |
|||
Momsbefriad verksamhet
Momsbefrielse vid försäljning under 30000, vad räknas in i de 30000? |
|||