Prenumerera Ekonomi
Bokföring av pantbrevFick hjälp av revisorn att bokföra vårt aktiebolags första transaktioner som bland annat gällde ett köp av en fastighet. När jag nu tittar på bokförin... |
|||
FastighetsförvaltningJag är inresserad av att köpa, till en början, en mindre hyresfastighet och på sikt utöka med fler fastigheter. Jag har dessvärre inte möjlighet att s... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bank? (Vill komma billigt undan)hej... vet du hur man kan fixa en billig lösning för hur man skall göra med postgiro eller bankgiro för ett företag? just nu har jag bara ett allkonto... |
|||
CRM
Hej, Kategori: Inköp |
|||
Avskrivning av segelbåtOm man har ett AB, är det tillåtet att köpa en segelbåt för uthyrning, sedan skriva av den på 5 år, så att den till slut får värdet 0 kr, och då sälja... |
|||
Bokföra första inköp samt egen insättning (SPCS).
Hejsan! |
|||
Avdragsrätt för ingående moms
Jag har ett AB. |
|||
Hjälp sökes, har precis startat eget!
Hej! |
|||
Bokföra inkomster i ett AB i efterhandJag har precis skaffat ett AB då intäkterna från min Google Adsense reklam blivit såpass stor. Jag började med reklamen i januari. Hur gör jag med int... |
|||
Köpa från privatperson
Om ett AB köper en begagnad vara från en privatperson (till lägre pris än varans nypris), hur bokförs detta? |
|||
Kostnader för utbildning?Jag har en utbildningsföretag (enskild firma) som genomför föreläsningar och utbildningar åt kunder. Nu har jag kommit in på en högskolekurs som jag h... |
|||
Hjälp tack
Först måste jag säga att jag är imponerad över kunskapen som detta forum besitter. Jag har en fråga angående mitt nystartade företag. |
|||
Korrigering av checkräkningskontotEfter alldeles för lång tid har jag gjort en avstämning på företagets checkräkningskonto och märkt att en affärshändelse som inträffat för 4 månader s... |
|||
bokföra skattefri reseersättning
Hej! |
|||
Verfikationer, vad behövs.
Kära vänner 🙂 |
|||
Inköp av inventarie...Har en enskild firma och jag tänkte nu göra ett inköp på en tft-skärm (3000kr) på företaget. Är det riktigt att jag kan dra av den här summan på föret... |
|||
Bokföra aktieköp?
Hej på er, jag har en fråga.. |
|||
Verifikation vid kortbetalning över internet ?Jag betalade en faktura idag som jag fått som pdf, men som skulle betalas över internet med VISA kort vilket gjordes, dvs pengarna drogs direkt ifrån... |
|||
Skillnad mellan enskild firma & AB?
Jag har idag en enskild firma. |
|||
Går det att "föra in" material och varor jag redan äger?Avser starta en enskild firma inom en snar framtid. Har länge sålt varor via tradera lite vid sidan om mina studier, men har nu fått en så stor kundkr... |
|||