Prenumerera Ekonomi
privat mobilnystartad enskild firma använder privatmobil hur bokför jag det? ca70% privat och 30% i firman? |
|||
Avdrag för redovisningböcker?Ska gå en högskolekurs nu som heter Företagsekonomi, och där behövs några böcker. Denna kurs ska jag gå för att kunna klara av bokföringen i företaget... |
|||
Betala för marknadsföring till privatperson från företagVilket är det bästa = billigaste sättet enligt er att betala ut ersättning för annonsering på en hemsida till en privatperson från en enskild firma me... |
|||
överskrider preldekl.
HEJSAN! |
|||
PeriodiseringsfondHej, jag har en fråga. Jag ska starta en enskild firma nu i dagarna och har ett problem, mitt yrke är ett säsongsmässigt yrke så jag kan inte göra någ... |
|||
Hur bokföra inköp med egna pengar
Ännu har jag inget kort registrerat på firman (handelsbolag) ej heller någon kassa. Jag har enbart mitt fina lilla bankkonto. |
|||
Överföring mellan bankkonton
Hej |
|||
Fler bokföringsfrågor!
Hallå igen. Nu har jag en masssa nya intressanta frågor! Jag hoppas att någon kan ta sig tid och hjälpa. |
|||
Överbetalning.. Hur göra?Jo, det är så att en kund "avrundat uppåt" (trodde aldrig att jag skulle bli missnöjd när jag fick mer pengar än jag begärt, men ack så fel jag hade!)... |
|||
Avdrag för arbetsplats i hemmet
Hej, |
|||
Hur hanteras införselmoms
Hej, jag importerar varor från land utanför EU och normalt sett skall allt fungera paketet förtullas och införselmoms läggs på. |
|||
Rabatter och tillfälliga prissänkningar
Hej, jag undrar vilka konton jag skall använda, och hur dessa används för att bokföra försäljning av varor med rabatter. |
|||
Bokföringsavgiften!
Hej, |
|||
Hur bokföra egna utlägg för ex. tågbiljetter
Hej alla! |
|||
Kompanjon tömt bolaget på alla pengar
Hej! |
|||
Betalningsvillkor
Hej. |
|||
Betala reseesättning till privatperson
Hej! |
|||
Lite problematiskt… Hur bokföra?Jag har innan jag startade mitt företag bedrivit ~hobbyverksamhet och sålt saker som jag nu kommer att sälja genom mitt företag (när allt kommer igång... |
|||
Verifikation på egen insättning
Hej! |
|||
Hjälp!
Hörde på radion idag att skatteverket ska granska personer som säljer saker på blocket i vinstsyfte. |
|||