Prenumerera
Ekonomi
Både HB och enskild firma?
Hej hallå alla, |
|||
Bokföring av amortering på lån samt budgetering av detsamma
Hej! |
|||
Bokföring (kontering) av förmåner, tex bostadsförmån
Hejsan |
|||
Fel i bokföringen
Hej! |
|||
Bokföringsfrågor. Hjälp önskas!
Hej igen. |
|||
Bokföring av faktura i januari.
Scenario: |
|||
Miljövänlig förpackning
Hej Kategori: Inköp |
|||
Bokföringsmiss
Kan någon snäller hjälpa mig så det blir rätt i min bokföring? Inser just nu att jag gjort fel i konteringen av en telefonräkning. :-[ |
|||
Bokföra en felaktig faktura som redan skickats
Hejsan! |
|||
Lån till starta eget?Kan man få lån vi almi om man har betalninganmärkning? ;) Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Specificera milersättning på fakturan + moms och bokföring av detta
Hejsan! |
|||
hjälp med idéer/investering
Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Ang bokföring av försäljning till egna företaget
Hej! |
|||
Fakturor och årsskiftenJag har något i bakhuvudet som säger att trots att en obetald kundfaktura sätts upp som kundfordring över årsskiftet, så måste man ändå räkna momsen t... |
|||
Bokföra - Ränta
Hur bokför man ett insättning från banken gällande räntan på pengarna som varit på kontot? Handlar om en jätte liten summa då, 50 kr men dock. |
|||
Bokföring av lager - HJÄLPNär jag bokförde mitt lager så krediterade jag 4010 och debiterade 1400, men då automatkonterade den ingående moms ( fast på kredit) Det kan väl inte... |
|||
Finansiera en friskola?Friskolorna börjar etablera sig på marknaden på allvar nu och jag har länge funderat på att ta initiativ till en friskola. Får man tillstånd av skolve... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Vad händer med ex 10000:- ?Hej, total nybörjare. Om jag fakturerar en kund 10000:- + moms, denna betalar, pengarpå kontot. Jag köper ex en borrmaskin för 3000:-, jag tar ut 2000... |
|||
Pantbrev kostnader...
Hej, |
|||
Nya Ne-blanketten
Hur får jag till summan på NE-blanketten detta år på rad R41? |
|||