Prenumerera Ekonomi
Bokföring av lager - HJÄLPNär jag bokförde mitt lager så krediterade jag 4010 och debiterade 1400, men då automatkonterade den ingående moms ( fast på kredit) Det kan väl inte... |
|||
Finansiera en friskola?Friskolorna börjar etablera sig på marknaden på allvar nu och jag har länge funderat på att ta initiativ till en friskola. Får man tillstånd av skolve... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Vad händer med ex 10000:- ?Hej, total nybörjare. Om jag fakturerar en kund 10000:- + moms, denna betalar, pengarpå kontot. Jag köper ex en borrmaskin för 3000:-, jag tar ut 2000... |
|||
Pantbrev kostnader...
Hej, |
|||
Nya Ne-blanketten
Hur får jag till summan på NE-blanketten detta år på rad R41? |
|||
Sälja på provision -anställd eller genom ett AB?
Hej på er alla och gott nytt, |
|||
8999 och 2019?
Begriper inte riktigt det här med alla ombokningar man ska göra vid årets slut/början. |
|||
Google adsense pengar - skatta, hur?Hej! Jag har under början av 2007 startat med Google Adsense och det har fungerat bra, har tjänat mer än vad jag trodde faktiskt. Nu till min fråga: <... |
|||
Starta upp "vilande" enskild firma och kvarvarande underskott
Hej |
|||
Hur bokföra lokalkostnad som egen del av mitt hem?
På Skatteverkets hemsida står att läsa: |
|||
Rapporter - utskrifter
Hej alla! |
|||
Förenklat bokslut och avskrivningar
Hej alla! |
|||
Bokföra en Kontorsstol
Hej, |
|||
Nybörjarfrågor.
Hej! |
|||
Förenklat bokslut hur går det till?Året är snart slut och jag skall göra mitt andra årsbokslut (EF) har totalt glömt bort vilka konton jag skall avsluta m.m :'( Skall lagerinventer... |
|||
Hur bokföra hundinköp och mat?
Någon som har lust att hjälpa en novis på bokföringsfronten? |
|||
Förstagångsbokslut - help...!
Hejsan |
|||
Moms och avdrag - Vad gäller och hur fungerar det?
Jag skulle vilja be om en klargörelse gällande vad som kallas avskrivning och moms. |
|||
Avskrivning
Hej |
|||
Uttag av varor från butik för privat bruk
Jag skulle vilja ta ut lite varor från min butik för privat bruk. |
|||