Prenumerera Ekonomi
Bokföring av inventarie som köps med privata pengar och på avbetalning
Hej! |
|||
Föreningsavgifter, ej avdragsgilla [6982]Håller för första gången på och avslutar en riktig bokföring (hb). Under året har jag betalt några föreningsavgifter som inte är avdragsgilla o... |
|||
Vad är nästa steg (Bokslut)?
Hej! |
|||
Hur hantera momsen vid bokslutet
Blir inte klok på hur jag ska göra med momsen (månadsredovisning) i mitt förenklade bokslut. ;-) |
|||
SjälvfakturaHur funkar självfaktura? Är det samma regler där som för vanliga kundfakturor? Det är alltså kunden som i detta fall skapar fakturan till sig själv oc... |
|||
Både HB och enskild firma?
Hej hallå alla, |
|||
Bokföring av amortering på lån samt budgetering av detsamma
Hej! |
|||
Bokföring (kontering) av förmåner, tex bostadsförmån
Hejsan |
|||
Fel i bokföringen
Hej! |
|||
Bokföringsfrågor. Hjälp önskas!
Hej igen. |
|||
Bokföring av faktura i januari.
Scenario: |
|||
Miljövänlig förpackning
Hej Kategori: Inköp |
|||
Bokföringsmiss
Kan någon snäller hjälpa mig så det blir rätt i min bokföring? Inser just nu att jag gjort fel i konteringen av en telefonräkning. :-[ |
|||
Bokföra en felaktig faktura som redan skickats
Hejsan! |
|||
Lån till starta eget?Kan man få lån vi almi om man har betalninganmärkning? ;) Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Specificera milersättning på fakturan + moms och bokföring av detta
Hejsan! |
|||
hjälp med idéer/investering
Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Ang bokföring av försäljning till egna företaget
Hej! |
|||
Fakturor och årsskiftenJag har något i bakhuvudet som säger att trots att en obetald kundfaktura sätts upp som kundfordring över årsskiftet, så måste man ändå räkna momsen t... |
|||
Bokföra - Ränta
Hur bokför man ett insättning från banken gällande räntan på pengarna som varit på kontot? Handlar om en jätte liten summa då, 50 kr men dock. |
|||