Prenumerera Ekonomi
Aktivitetstödet ger statlig skatt..?
Hej! |
|||
AvdragDet här med gränser är viktigt för myndigheter. En annan gräns är om man får dra av för verksamhet i hemmet. där är gränsen 800 timmar max 4000:- . en... |
|||
När behöver jag betala arbetsgivaravgift ?
Hej. Jag har anlitat 6 ungdomar för att kortare jobb. De har fått 1000kr i "arvode" var, de är alla studerande och saknar andra inkomster. |
|||
Bokslut
Inför bokslutet, visst ska man som egen firma- |
|||
Oreda i bokföringen, finns hjälp?
Om man som jag i ett halvår inte riktigt skött bokföringen, hur gör man då? |
|||
Avskrivning?
Hej alla förväntansfulla julfirare! |
|||
Varulager!Vi startade en loppisbutik i somras och gjorde upp listor på hela varulagret så vi har värdet ganska klart för oss. Det var vanligt bohag och glaspjäs... |
|||
Dela på en maskin
Hej! |
|||
2007 eller 2008 års bokföring?
Hej |
|||
Överlåtelse sågbyggnad
Har enskild firma redovisar enligt bokslutsmetod. |
|||
Liten miss -> privat inbetalning till företagskontotJag sålde en liten tjänst privatpersoner emellan till någon annan inom EU, och pengarna sattes in på mitt företagskonto istället för privatkonto (jag... |
|||
Ingen F-skatt iårDet var så att det blev missförstånd mellan olika parter och nu har jag skickat in registrering av F-skatt och moms i slutet av året, dvs jag har inte... |
|||
Konton? Rådvill? Ersättningar vid skador som jag åsamkar i hemmen hos kunderna?
Jag har en firma där jag river sönder saker hos folk och undrar på vilket konto jag bokför skadestånden eller ersättningarna jag tvingas betala dem? |
|||
Bokföring för enskild firma - Konton?
Måste man bokföra med konto-systemet, alltså Debit, Kredit samt skriva olika transaktioner på olika konton? |
|||
Sälja till sig själv
Hej |
|||
Pensionssparande enskild firma
Undrar vilket konto jag ska använda i kontoplanen, för enskild firma. |
|||
En vän som investerar...
Jag har en vän som vill hjälpa mig och mitt företag att komma igång ordentligt och har erbjudit sig att lägga 100.000kr i mitt företag. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Kan man köpa en julklapp till sig själv?Jag har två företag, Ett handelsbolag och en enskildfirma. Hur ser skattereglerna ut här? Får man köpa julklappar till sig själv? Vad är isf maxgränse... |
|||
Beskattas uttag av startkapital?
Hej, |
|||
Bokföringsprogram?Jag har enskild firma och ska byta bokföringsprogram i årskiftet och funderar på Swedbanks E-bokföring. Dyrt men enkelt, smidigt och nästan omöjligt a... |
|||