Konsult hjälp!

2
Hej Alla

Jag skall jobba som konsult åt ett bolag i England. jag kommer få en fast årsavgift av dom och det jag undrar är hur mycket % skatt och andra avgifter jag skall betala varje månad här i Sverige?  :roll:

T.ex låt oss säga att min inkomst blir 30 000 euro på år.

Tack

1324
4
Beror ju lite på olika saker. För det första. Skall du ha en enskild firma och debitera det engelska företaget ?[br]Hur gammal är du ? (Födelseår)[br]Din kommunalskatt?[br][br]Hans[br][br][br]
2
Hej,[br]Exakt enskild firma är det jag tänker på. Jag kommer att skicka Invoice varje månad med den summan dom skall betala (ca 2 600 euro månad). Födelseår 1986 och 32,25 %.[br][br]
1324
4
Ok.  [br][br]Men OK i ditt första inlägg skrev du  30000 euro per år = 300 000:- (utgifterna tar ut kursen över 10:-). Eftersom du är 86'a gör du ett schablonavdrag på 14% så du har en beskattbar vinst på 258 000:- [br]Ok du knappar in dessa 258 000:- i fält 100 i denna sida. [br]http://www.skatteverket.se/webdav/files/servicetjanster/skatteutrakning2009/prelskatteutrakning09ink1.html[br][br]Och sedan kompletterar med år och skattesats. Så ser man att din skatt skulle vara  [br]100 418:- så du skulle ha ca 200 000:- att leva på. [br][br]Men detta är kanske lite högt räknat jämfört med ett jobb för i ett jobb hade du troligen haft avtalspension. Och då bör du nog sätta av lite till ålderdomen (trots att du är ung)[br][br]Hans

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.