Var betalar jag in min restskatt?

10
Jag har en enskild firma. Enligt min inkomstdeklaration för 2008 så har knappt 30000 i kvarskatt att betala in. Enligt revisorn som hjälpt mig med deklarationen behöver jag inte betala in detta förrän mars 2010. Men om jag vill betala in det nu då, var gör jag då det?

Jag kan sätta in det på mitt skattekonto, men då kommer jag ju bara ha ett plus på skattekontot? Kommer pengarna då dras från skattekontot i mars 2010?

Tack på förhand,
En förvirrad enskild näringsidkare
1324
2
[quote author=Fletch link=topic=5880.msg28413#msg28413 date=1254767535][br]Jag kan sätta in det på mitt skattekonto, men då kommer jag ju bara ha ett plus på skattekontot? Kommer pengarna då dras från skattekontot i mars 2010?[br][/quote][br][br]Svar JA. [br][br]Sedan kan det vara bra att sätta en uttagsspärr på skattekontot på summan. Annars kan det helt plötsligt hända att du får tillbaks pengarna i en utbetalning. (Ex om du skulle få tillbaks moms).[br][br]Hans
10
Tack för svaret. Då sätter jag in pengarna på skattekontot.
1324
2
Beräknar du en restskatt på högst 30000 kanska man skall skippa sätta in pengarna där just nu. För restskatten har nu en ränta på 0% och då kan det vara bättre att spara på typ hoist (ca 3%)[br]Även på högre restskatt är räntan 1,25 % (ej avdragsgill så motsvarar 1,79% avdragsgillt) så även här kan sparkonton typ hoist löna sig. [br][br]Hans

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.