Prenumerera Ekonomi
Vilket Bokföringsprogram ska man välja?
Det finns säkert tusentals program och jag har noll koll på vilket man ska välja.. |
|||
avdrag ränta på lånJag läste att man kan göra avdrag på räntan på lån som har med företaget att göra. Det här gäller ett lån som jag tog för flera år sen, innan jag börj... |
|||
Avdrag för egenavgifterJag läste på skatteverkets hemsida att man kan göra ett schablonavdrag för egenavgifter. Men när jag får skatteuträkning från skatteverket verkar det... |
|||
HuvudbokJag har inte riktigt fattat det här med huvudbok. Det verkar som att man för varje konto ska skriva ing. balans och saldo, men eftersom jag rör mig på... |
|||
Stora LED-skärmar
Hej, hoppas jag hamnade i rätt forumdel... Kategori: Inköp |
|||
VarukostnadHur räknar jag ut hur stor ett visst företags varukostnad är? Kategori: Inköp |
|||
Hjälp med simpel bokföring
Hej! |
|||
Snabbt svar!!! Debitering av boendekostnadVi driver ett rivnings o saneringsföretag, normalt bor vi på hotell vid bortaarbete o då står uppdragsgivaren för kostnaden eller så fakturerar vi den... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Köpa ny bil:LeasingJag ska köpa ny bil AB:et och jag ska delbetala halva bilen med kontanter som jag har i firman, men resten ska jag ha på Leasing över 2 år, men hur lä... |
|||
Företaget skyldigt eller inte?
Hej, |
|||
Oväntad vinst - shoppa loss eller skatta för vinst?
Dagens I-landsproblem? |
|||
Vilket bokföringsprogram rekommenderar ni till mig?
Hej! |
|||
Egen insättning innan företagsstart
Hej! |
|||
Hur bokföra faktura från webb-hotellet one.com
Tjena! |
|||
Hur mycket lön i min enskilda firma kan jag ta ut?Jag vet att detta är vanligaste frågan. men jag har en enskild firma, är 23 år.. fakturerar 15 000kr /mån ex moms. Hur mkt lön kan jag ta ut? Har ståe... |
|||
Faktura från andra företagNär mitt företag får en faktura från ett annat företag, ska jag bokföra både fakturadatum och betalningsdatum? Hur bokför jag det? |
|||
Bil och tågersättningarHur bokför jag bilersättningar och tågersättningar? Jag är musiker och tar en spelning där jag får dels gage, dels tåg-eller bilreseersättning. Vid be... |
|||
BankkontoMåste jag ha ett bankkonto i bokföringen eller räcker det med 1910(kassa)? Jag har enskild firma och rör mej på väldigt små marginaler, därför kan det... |
|||
Ta ut "lön" i HandelsbolagÄntligen börjar det bli ett överskott i vårt lilla handelsbolag, hur gör man för att ta ut t.ex 10.000 i kontanter. Ska det bokföras som under eget ka... |
|||
Klurig bokföring för en ung nybörjare!
Hej! |
|||