Prenumerera Ekonomi
Hur bokförs sociala avgifter och skatt på bilförmån?
Hej |
|||
Kalkylering
Bidragskalkylering |
|||
Telefoni och bredband till företag
Hej vänner! Kategori: Inköp |
|||
Hur gör man en balansrapport?Jag har försökt ta reda på hur man gör balansrapport. Kolumnerna ska tydligen vara Ingående balans, Ingående saldo, period, utgående balans. I vissa e... |
|||
Huvudbok lite klarare
Nu tror jag att jag börjar fatta vad huvudbok är! |
|||
Mat på restaurangHur mycket kan man skriva av när man pga verksamheten är tvungen att äta på restaurang? Jag har hört att det är summan minus vad det brukar kosta när... |
|||
Bokföring samt Lokalhyra i visma
Hejsan! |
|||
Inventarie eller vara när man köper något för att hyra ut och ha på event?Har ett fordon, avställt osv och ska helt byggas om så att det aldrig kommer kunna vara en bil, som jag kommer hyra ut till diverse event som rekvesit... |
|||
Aktieutdelning
;) |
|||
Bifirma
Hejsan! |
|||
Blanda fruns butik, jag som konsult och skog på bästa sätt!Jag och en kompanjon funderar på att starta ett konsultbolag. Idag är vi båda fast anställda men kommer i så fall att sluta och i stället jobba som ko... |
|||
Fakturaavigft / aviavgift vid avbetalningPå vilket konto bokför jag aviavgiften vid ett avbetalningsköp? Om det inte är fråga om avbetalning skall det ju räknas in i priset för det man köper,... |
|||
Moms-blandad verksamhet-kontering
Hej |
|||
En fråga angående avdrag av förluster
Hej, |
|||
registrera företag samt moms bråttom ;)
sitter på skatteverkets sida å tar mig genom registrering av företag samt moms |
|||
Ombildning: EF till HB
Min man har sedan en tid haft en EF. Jag har förvisso hjälp till lite men det har vi inte brytt oss om att redovisa utan det har jag gjort "gratis". |
|||
Återbetalning av moms inom EU
Hej, |
|||
EF till AB
Hej, |
|||
Bokslutsrevision - bokföra kostnaden
Hej |
|||
Bonus istället för lön
Hej |