Prenumerera Ekonomi
Vilken moms på förseningsavgift?Har en videobutik och undrar vilken moms det ska vara på förseningsavgifter, då folk lämnar tillbaka filmer för sent. Automatiskt blir det momsfri för... |
|||
Bokföra lön
Hej jag använder mig av VISMA och jag håller på att bokföra min personals lön. |
|||
Skatter, vinst och lön i enskild firma
Jag startade företag i februari och trodde jag hade koll på bokföring osv, men nu visar det sig att det brustit i skattekunskap. |
|||
AktieutdelningOm man har exempelvis 1 milj i bolaget som man bolagsbeskattar, kan man då ta ut aktieutdelning obegränsat antal år(sålänge det finns pengar kvar) fra... |
|||
Är det rätt k-to nr??
Hej, |
|||
Sälja programvara som köpts utan momsHej. Jag har en del programvaror som jag funderar på att sälja. Det är snart dags att dra av mina kostnader i företaget mot inkomst av tjänst, då det... Kategori: Inköp |
|||
Prelskatt, två frågor
1. När ändras den varje år? Jag har bokslut nu siste dec. |
|||
bokföring lager
Kan man använda Visma Enskild firma till att bokföra lager? |
|||
Räkna ut skatt-hjälpHej, jag har EF och efter 6 månader har jag nedanstående resultat och balansrapport, siffror är ca. Om idag skulle var 31dec och skulle jag deklarera... |
|||
Avdrag internet hemmaKan jag göra avdrag på halva interneträkningen? Jag driver företaget hemifrån och använder egentligen mer än hälften av tiden på internet till saker s... |
|||
Hjälp, Lyfta in utrustning till företaget!
Hejsan! |
|||
bokföringshjälp av redovisningsbyrå??
Hej alla! |
|||
Två momsfrågor - eu inköp och byggmoms
1. Byggmoms |
|||
Min revisor bad om balans och resultat
Hej! |
|||
Förlängt räkenskapsår AB
kan man ha förlängt räkenskapsår för ab |
|||
VD i privat AB
Hej, |
|||
AB eller enskild firma
Hej, |
|||
Kortterminal
Vad är bästa lösningen för att ta betalt med VISA/mastercard när kunder kommer direkt till mitt lager och handlar? Kategori: Inköp |
|||
Ändring av näringsidkare?
God afton, |
|||
Bokföring av ersättning till frivilliga
Hej! |
|||