Senast uppdaterad för 15 år sedan

Affärsänglar i göteborg, vart?

Hej!

Söker kapital till mitt blivande företag. Affärsänglar, riskkapitalbolag osv är alla former välkomna.

Har stora problem med att hitta finansiering i göteborgsregionen. Kan någon tips mig vart jag finner?

Har redan tittat på alla i denna listan:
http://www.svca.se/home/page.asp?sid=337&mid=2&PageId=19174
Vad är det som brister? Vad får du för motivering till att ingen är intresserad?
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
[quote author=Jonathan link=topic=5980.msg28748#msg28748 date=1256233466][br]Vad är det som brister? Vad får du för motivering till att ingen är intresserad?[br][/quote][br][br]Finns för det första få att välja på i göteborgsområdet. Sen har någon haft problem inom organisationen, 2 av dom anser att det är en för liten investering. Andra är inte intresserade av så lågt teknologiska lösningar, andra gör inte IT investeringar. [br][br]Finns olika anledningar, men gemensamt har dom alla att dom tycker att produkten är bra men att dom inte kan hjälpa mig. [br][br]Connect Väst affärsängelnätverk vill jag gärna ta del av, men deras språngbrädeprocess tar minst 2-3 månader, och sen får du kanske träffa affärsänglarna. Kan inte vänta så länge. [br][br][br]Så letar nu efter nya finansieringsmöjligheter.
Hur mycket behöver du och vad erbjuder du?
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
[quote author=Jonathan link=topic=5980.msg28751#msg28751 date=1256234126][br]Hur mycket behöver du och vad erbjuder du?[br][/quote][br][br]Max 150 000kr, erbjuder... menar du i aktieandel?
Vad är din motprestation mot att få "låna" 150000:-[br]I andelar, i ränta, i risk, eller vad får jag för mina pengar?[br][br]Se det som en hypotetisk fråga, jag har inte 150000 som jag inte behöver för egna projekt för tillfället.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
[quote author=Jonathan link=topic=5980.msg28754#msg28754 date=1256235373][br]Vad är din motprestation mot att få "låna" 150000:-[br]I andelar, i ränta, i risk, eller vad får jag för mina pengar?[br][br]Se det som en hypotetisk fråga, jag har inte 150000 som jag inte behöver för egna projekt för tillfället.[br][/quote][br][br]Det är i andelar då jag är ute efter både kompetens och kapital. Behöver nödvändigt inte vara en finansiär som är ute efter snabb exit.
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.

Svarar till: