Prenumerera Ekonomi
Driva svenskt AB från England
Jag har några frågor rörande att driva svenskt AB från UK gentemot svenska kunder. |
|||
Första bokslutet - Har jag gjort rätt?
Hej alla där ute 🙂 |
|||
Konto för räntekostnad skattekonto?
Hej |
|||
Investering till expansivt bolagHej, jag är en kille på 29 år som är i startfasen av ett nytt bolag och söker någon som kan hjälpa mig at få låna 200k under en period av 24 månader t... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Ändringsverifikation på en faktura, ska jag ändra konteringen på originalfaktur?Om jag gör en ändringsverifikation på en faktura eller verifikation, ska jag gå tillbaka till fakturan/verigikationer och med tipex ändra det jag förs... |
|||
Hur fortsätta bokföring efter bokslut?
Hej! |
|||
Ränta på aktiekapital.Jag har startat en AB. För att få ett större lån på banken för framtida affärer fick jag ett krav från banken att sätta in 500 000 SEK som aktiekapit... |
|||
Hur bokföra dessa inventarier (värda mindre än 10.000) vid företagsköp?
Har köpt en butik och fått följande inventarier med i köpet: |
|||
Konto i bokföringen
Vi köper in produkter som används både för försäljning och för behandlingar. |
|||
Bokföra köp av programkod
Hej, |
|||
hogia light. Kontantmetoden, hur lägger jag in försäljningsverifikationer?Jag kommer inte vidare om jag bara skriver försäljning 3051, utan jag måste ju balansera det mot något. Jag är nybörjare...googlade lite och fann att... |
|||
Preliminärskatt och sån´t
Hej, |
|||
tips på leasingföretag...?Ska expandera mitt lilla företag så jag finns i både Uppsala och Stockholm. Jag bleker tatueringar med YAG-laser och behöver med andra ord en maskin p... Kategori: Inköp |
|||
Bokföra köp med privata pengar
Hej! |
|||
Finansiering vi köp av befintligt bolag. Alternativ förutom banken och Almi???
Hejsan. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Hyra/avdrag
Hej, |
|||
Förmånsvärde för bil skattegrundande?
Förmånsvärdet för en tjänstebil läggs ju på lönen i skatteberäkningen. Innebär det att förmånsvärdet är pensionsgrundande? |
|||
Vill du investera pengar, tid och jobb?
Hej Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Ränta på lånt till företaget?En av mina närmaste vänner är duktig hantverkare och vill starta eget. Familjen har tyvärr dålig ekonomi, så nu funderar jag på att låna ut 50-100000... |
|||
Kommunalskatt
Hej! |
|||