Bolagsverket

28
Hej.
jag har ett företag som bevakning , nu ser jag att årsredovisningen kommit in till bolagsverket. Det står att den inte är godkänd än. Bokslutsdatum är 090831 . Kan det vara illavarslande att den fortfarande inte är godkänd eller är det normailt om den kanskle är sent inlämnad
Tack
117
Hej![br][br]Antagligen är det så att de har skickat in årsredovisningen sent. Sista dagen för bolag med årsbokslut 090831 är att årsredovisningen skall vara hos bolagsverket senast den 100331.[br][br]Detta visar just nu i alla fall att bolagsverket har fått årsredovisningen men deras granskning av den ännu ej är klar. Om det fortfarande står så om en vecka kan du börja fundera vad det är som händer.[br][br][br]Med vänlig hälsning[br][br]Henrik Öhrn[br][br]
Henrik Öhrn
auktoriserad redovisningskonsult
Filip Erikssons Affärsbyrå AB
http://www.affarsbyra.se/
[email protected]

Ledamot av SRF (www.srfkonsult.se)
1165
Jag fick ett vackert litet brev från bolagsverket igår om just en sådan sak, där det visat sig att min revisor använt en mall vid sitt utlåtande som innehåll ordet koncernredovisning, fastän jag ingen koncern har. Gör om - gör rätt" var Bolagsverkets åsikt. [br][br]De sitter med andra ord och granskar allt som kommer in väldigt ordentligt och ser till att inte minsta lilla fel slinker igenom. Det tar väl sin lilla tid antar jag...
28
Tack så mycket för era svar[br]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.