Prenumerera Ekonomi
Checkkredit
Hej |
|||
Avsluta året i enskild firma?Jag har förenklat årsbokslut och årsvis momsredovisning. Har kunnat läsa mig till det mesta kring bokföringen i Skatteverket broschyr, men har inte hi... |
|||
Deklaration 2010 - ångest?Jag startade min firma 2009-09-08 & fyller nu i min första NE-blankett (förenklat årsbokslut). Hoppas innerligt att nån vill hjälpa mig med mina frågo... |
|||
Frågor om bokföring
Jag har några frågor om bokföring, använder visma avendo eekonomi, har ett flyttstädningsföretag: |
|||
Finansiering av kompetensutveckling
Jag och maken har drivit ett handelsbolag sedan 2002. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Etiketter att hänga på produkt
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Driftsbolag?Vad kännetecknar ett driftsbolag och kan man göra om en enskild firma till detta? |
|||
Tänker ditt företag avstå från revision?Från och med räkenskapsår som inleddes den 1 november 2010 eller senare kan nästan 300 000 svenska aktiebolag i genomsnitt spara 12 700 kr per år geno... |
|||
Inkomstdeklaration för AB per kalenderår eller räkenskapsår?
Hittills har jag drivit EF många år och vid inkomstdeklarationen visste man alltid att deklaration för senaste pret inom EF skall in. |
|||
Förädling produkt och hur förändras det i bokföringen?
Hej, |
|||
Stor faktura
Hej |
|||
Inköp av lastbil
Hej! |
|||
Bokföra återbetalning av moms från annat EU-land
Hej, |
|||
Hjälp med avdrag och moms
Startade en blomsterbud firma den 1/3-2010 |
|||
Preliminärskatt
Hej, det här med skatter gör mig lite gråhårig. Kan någon hjälpa mig att förstå hur jag ska göra? |
|||
Bokföra fakturor
Hej, |
|||
I vilken ände ska jag börja?Jag kommer att få överta 30 % i familjeföretaget då företaget expanderar. Dvs ny byggnad och ökad omsättning. Expanderingen kommer succesivt att öka ä... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Avdrag i enskild firmaVilka avdrag har jag rätt att göra i enskild firma? Hittar inget specifikt förutom att allting som är en förutsättning för att firman skall kunna driv... |
|||
Vad är en rimlig timdebitering?Jag står på randen att ta över ett verkstadsföretag som tillverkar lego artiklar i rostfritt. Hittills har man räknat med en timdebitering på 350:-/ti... |
|||
Försäljning av firmabil
Hej har egen firma och köpte in firmabil 2009 |
|||